Cristina Chiriac (CONAF): În România sunt peste 70.000 de ONG-uri cu activități sociale, dar active sunt 15%

iul. 25, 2025 | Comunitatea CLCC

În România avem peste 70.000 de ONG-uri care ar trebui să desfășoare activități sociale, iar active sunt maximum 15%, a declarat președinta Confederației Naționale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), Cristina Chiriac, în cadrul dezbaterii organizate de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, cu titlul „Economia socială: Când businessul trece prin filtru social”.

„Dacă am avea companii mai multe, amprenta antreprenorială ar fi mai mare și un procent tot mai ridicat dintre aceste companii ar înțelege rolul economiei sociale la adevărata valoare, lucrurile în România s-ar îmbunătăți într-un ritm mult mai rapid. E adevărat că România în ultimii zece ani a făcut progrese pe segmentul acesta, dar încă nu este suficient. Există în continuare foarte multe ONG-uri inactive. În România avem peste 70.000 de ONG-uri care ar trebui să desfășoare și să deruleze activități sociale, iar active cred că avem maximum 15%. În consecință, dacă această amprentă socială ar fi și activă, lucrurile s-ar schimba și s-ar îmbunătăți radical”, a explicat Cristina Chiriac.

Potrivit acesteia, orice antreprenor ar putea să încorporeze în activitatea sa și partea de economie socială.

„Când am fondat CONAF acum mai bine de opt ani, am înțeles cât de importantă și cât de funcțională este această latură într-o economie cu multe derapaje. Astăzi, noi putem să ne conectăm și să vorbim despre date, cifre, PIB-uri, deficite, buget ș.a.m.d., dar dacă nu înțelegem care sunt categoriile vulnerabile, care este rolul ONG-urilor și al asociațiilor care fac antreprenoriat social, lucrurile acestea vor stagna”, a explicat Cristina Chiriac.

Aceasta spune că ONG-urile, asociațiile, antreprenoriatul social, vor putea prelua o parte din obligațiile sociale ale statului, îmbinând diverse instrumente, cum ar fi voluntariatul, contribuțiile financiare prin fund-raising, redirecționarea unor sume de către companiile mari pentru categoriile sociale sensibile, defavorizate.

„Nu doar persoanele cu dizabilități sunt cele care fac parte din aceste categorii, sunt și tinerii cu un nivel scăzut de educație, femeile cu o anumită vârstă care nu și-au găsit un loc de muncă corespunzător și altele”, a punctat președinta CONAF.

Ea a menționat că singura diferență între un antreprenor și un antreprenor social este că 90% din profitul reinvestit se direcționează în scopuri sociale și doar 10% poate fi distribuit către membri, iar fiscalitatea generală este aceeași pentru amândoi.

„Atâta timp cât vorbim despre economie socială, dar nu avem o politică fiscală bine pusă la punct, care să pondereze și să vină cu instrumente pentru a ajuta economia socială, economia, în general, și să ridice ponderea de pe presiunea fiscală pe care o pun aceste categorii sociale, o să fim așa în continuare, probabil la un impact de 5-10% cu foarte mari eforturi din partea organismelor sociale”, a mai spus Cristina Chiriac.

Precizând că în numeroase alte țări politica socială este prioritară politicii fiscale, președinta CONAF a afirmat că ‘în momentul în care statul va înțelege că pe lângă politica fiscală e nevoie și de o politică socială corelată prin instrumente legislative și adaptată la nevoile de astăzi, atunci lucrurile se vor schimba’.

„Avem nevoie nu doar de un echilibru fiscal, ci și de un echilibru social”, a conchis Cristina Chiriac.

Înregistrarea întâlnirii Economia socială: Când businessul trece prin filtru social”, AICI

____

Parteneri profesionali ai ediției: CONAF – Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin și ADV Romania Group

Dezbatere profesională digitală CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării

Un produs Oameni și Companii, promovat de EventsMax.ro

***

Reuniunile CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

Cum schimbă tehnologia obiceiurile din companii și piața muncii

Cum schimbă tehnologia obiceiurile din companii și piața muncii

Tehnologia rescrie regulile economiei globale, transformând nu doar modul în care companiile funcționează, ci și structura pieței muncii. Automatizarea, inteligența artificială, digitalizarea proceselor și noile modele de business influențează deciziile manageriale, relația cu angajații și competențele necesare în viitor.

ARTICOLE RECENTE

„Depozite bancare, titluri de stat, acțiuni, aur, cripto? În ce plasăm banii în vremuri cu inflație ridicată și turbulențe în economia globală”, tema dezbaterii CLCC din 24 octombrie

Vineri, 24 octombrie, de la ora 11:00, pe Zoom, te invităm la cea de-a 10-a dezbatere profesională organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, cu titlul „Depozite bancare, titluri de stat, acțiuni, aur, cripto? În ce plasăm banii în vremuri cu inflație ridicată și turbulențe în economia globală.”

Retailul modern se concentrează pe orașele mici și medii

România se conturează tot mai puternic ca o piață-cheie de retail în Europa Centrală și de Est, potrivit raportului „ExCEEding Borders Report | Retail parks: Diverse Growth, Shared Momentum”, publicat recent de Colliers. Dacă până acum marile orașe concentrau aproximativ trei sferturi din stocul modern de spații comerciale, astăzi atenția dezvoltatorilor se mută tot mai mult către orașele mici și medii.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA