Constantin Rudnițchi (CLCC): Companiile cer predictibilitate și măsuri concrete

mai 20, 2020 | Aparitii si Comunicate

„Măsurile care se vor lua pentru repornirea economiei trebuie să fie predictibile. Ceea ce s-a întâmplat până acum a adus deja costuri importante pentru agenții economici. Confuziile create de ordonanțele militare au dus la închiderea unor magazine care comercializau produse alimentare, iar incertitudinea continuă să provoace pierderi”, a declarat Constantin Rudnițchi, director general al Coaliției pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC), la webinarul „Business în Noua Economie”, organizat de EM360 și România Durabilă.
Conform unui chestionar trimis membrilor CLCC, în anul 2020, în sectorul retail și HoReCa, s-ar putea înregistra scăderi ale cifrelor de afaceri între 10 și 40%.

„Companiile care au fost închise sunt decapitalizate, sunt fără bani pentru că, timp de două luni, nu au încasat aproape nimic. În plus, vor continua să aibă costuri cu plata utilităților și cu materialele sanitare”, a mai spus directorul CLCC.
Printre măsurile de repornire a economiei propuse de membrii CLCC se numără micro-granturi – companiile au nevoie în perioada următoare de circa 1.000 de euro/angajat pentru a-și plăti furnizorii, pentru sectorul de turism e nevoie de o comunicare oficială clară referitoare la începerea sezonului, e necesară susținerea comerțului autohton și evidențierea pe etichetă a faptului că produsele sunt fabricate în România și ar putea fi conceput un tratament special pentru companiile din zona rurală, prin facilități fiscale – o reducere sau o amânare a contribuțiilor pe salarii sau chiar a impozitului pe profit. O listă cu zece propuneri concrete privind business-ul în noua economie va fi înaintată Guvernului de CLCC, pe baza propunerilor membrilor.

La eveniment au participat: Liviu Rogojinaru, secretar de stat la Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri; Sebastian Burduja, secretar de stat la Ministerul Finanțelor Publice; Tănase Stamule, consilier economic al prim-ministrului Ludovic Orban. De asemenea, reprezentanți ai mediului de afaceri, ai marilor asociații patronale, consultanți și jurnaliști.

INFOGRAFICE

Cum schimbă tehnologia obiceiurile din companii și piața muncii

Cum schimbă tehnologia obiceiurile din companii și piața muncii

Tehnologia rescrie regulile economiei globale, transformând nu doar modul în care companiile funcționează, ci și structura pieței muncii. Automatizarea, inteligența artificială, digitalizarea proceselor și noile modele de business influențează deciziile manageriale, relația cu angajații și competențele necesare în viitor.

ARTICOLE RECENTE

„Depozite bancare, titluri de stat, acțiuni, aur, cripto? În ce plasăm banii în vremuri cu inflație ridicată și turbulențe în economia globală”, tema dezbaterii CLCC din 24 octombrie

Vineri, 24 octombrie, de la ora 11:00, pe Zoom, te invităm la cea de-a 10-a dezbatere profesională organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, cu titlul „Depozite bancare, titluri de stat, acțiuni, aur, cripto? În ce plasăm banii în vremuri cu inflație ridicată și turbulențe în economia globală.”

Retailul modern se concentrează pe orașele mici și medii

România se conturează tot mai puternic ca o piață-cheie de retail în Europa Centrală și de Est, potrivit raportului „ExCEEding Borders Report | Retail parks: Diverse Growth, Shared Momentum”, publicat recent de Colliers. Dacă până acum marile orașe concentrau aproximativ trei sferturi din stocul modern de spații comerciale, astăzi atenția dezvoltatorilor se mută tot mai mult către orașele mici și medii.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA