Comerțul electronic în România – cele mai populare categorii de produse și servicii achiziționate online în anul 2024

apr. 7, 2025 | Infografice

Conform raportului Institutului Național de Statistică (INS), intitulat „Accesul populaţiei la tehnologia informaţiilor şi comunicaţiilor, în anul 2024” , comerţul electronic a început să ia amploare tot mai mare în ultima perioadă. Se poate sesiza faptul că ponderea persoanelor în vârstă de 16–74 ani care au apelat la serviciile online pentru a comanda sau cumpăra bunuri şi servicii (raportat la persoanele de 16-74 ani care au folosit internetul în ultimele 12 luni), a crescut în mod constant în ultimii ani, atingând în anul 2024 un maxim de 72,9%, cu 4,8 puncte procentuale mai mult față de anul 2023.

Următorul infografic prezintă procentele populației cu vârsta cuprinsă între 16-74 ani, care au cumpărat bunuri sau servicii online în perioada 2019-2024, precum și cele mai populare categorii de produse și servicii achiziționate online în anul 2024: 

 

 

Sursa informațiilor: insse.ro 

INFOGRAFICE

Cum schimbă tehnologia obiceiurile din companii și piața muncii

Cum schimbă tehnologia obiceiurile din companii și piața muncii

Tehnologia rescrie regulile economiei globale, transformând nu doar modul în care companiile funcționează, ci și structura pieței muncii. Automatizarea, inteligența artificială, digitalizarea proceselor și noile modele de business influențează deciziile manageriale, relația cu angajații și competențele necesare în viitor.

ARTICOLE RECENTE

„Depozite bancare, titluri de stat, acțiuni, aur, cripto? În ce plasăm banii în vremuri cu inflație ridicată și turbulențe în economia globală”, tema dezbaterii CLCC din 24 octombrie

Vineri, 24 octombrie, de la ora 11:00, pe Zoom, te invităm la cea de-a 10-a dezbatere profesională organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, cu titlul „Depozite bancare, titluri de stat, acțiuni, aur, cripto? În ce plasăm banii în vremuri cu inflație ridicată și turbulențe în economia globală.”

Retailul modern se concentrează pe orașele mici și medii

România se conturează tot mai puternic ca o piață-cheie de retail în Europa Centrală și de Est, potrivit raportului „ExCEEding Borders Report | Retail parks: Diverse Growth, Shared Momentum”, publicat recent de Colliers. Dacă până acum marile orașe concentrau aproximativ trei sferturi din stocul modern de spații comerciale, astăzi atenția dezvoltatorilor se mută tot mai mult către orașele mici și medii.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA