„Ar trebui să alocăm bugete pentru oameni specializați în promovarea și susținerea destinațiilor, oameni care au autoritatea dată de către mediul privat și de către UAT-uri (Unități Administrativ-Teritoriale), iar, dacă nu găsim acești oameni, să nu ne fie jenă să îi luăm din străinătate.”, a afirmat Călin Ile, Manager în turism, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării) din luna iulie, despre situația actuală a turismului românesc.
„Cred că situația pe care o traversăm are și puncte bune și puncte proaste. Partea bună e că facem parte dintr-o industrie extrem de adaptabilă, flexibilă, am dovedit și în perioada de pandemie reziliența și rezistența unui domeniu format îndeosebi din IMM-uri. Drept urmare am văzut că litoralul românesc și, în general, turismul românesc, nu a fost la fel de tare afectat cum a fost turismul în alte țări dependente de incoming.”, a adăugat Călin Ile.
„De asemenea, am văzut o reacție rapidă a industriei noastre odată cu apariția perturbațiilor generate de războiul din zonă. Lunile martie și aprilie au avut rezultate destul de bune prin prisma faptului că industria a atras acești refugiați ucraineni prin companii. Au fost foarte mulți cazați în hotelurile noastre și ne-a ajutat să trecem peste două luni dificile.”, a mai adăugat acesta.
Călin Ile a mai menționat în cadrul dezbaterii faptul că industria hotelieră trebuie să aibă mai multă flexibilitate în privința clienților cărora se adresează. „Nu putem să ne adresăm numai unei clientele de lux care cheltuie foarte mult și pe care încercăm să o ducem în zona de clubbing din Mamaia. Trebuie să adresăm mesaje și către familii, către copii, către pensionari, seniorii noștri care își doresc să meargă la mare la fel de mult precum își doresc tinerii efervescenți și cu resurse financiare ridicate.”, a precizat invitatul.
De asemenea, o problemă serioasă identificată de Călin Ile pentru turismul românesc este partea de promovare. Conform acestuia, programele de incomming necesită regândite iar o parte din buget ar trebui alocat oamenilor specializați în promovarea și susținerea destinațiilor.
Înregistrarea întâlnirii ROMÂNIA, BULGARIA SAU GRECIA? CE ALEG TURIȘTII ROMÂNI poate fi urmărită integral AICI.
Dezbatere digitală marca CLCC
Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.