CĂLIN ILE, MANAGER ÎN TURISM: PROMOVAREA TURISMULUI ROMÂNESC, O PROVOCARE ACTUALĂ

aug. 17, 2022 | Comunitatea CLCC

„Ar trebui să alocăm bugete pentru oameni specializați în promovarea și susținerea destinațiilor, oameni care au autoritatea dată de către mediul privat și de către UAT-uri (Unități Administrativ-Teritoriale), iar, dacă nu găsim acești oameni, să nu ne fie jenă să îi luăm din străinătate.”, a afirmat Călin Ile, Manager în turism, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării) din luna iulie, despre situația actuală a turismului românesc.

„Cred că situația pe care o traversăm are și puncte bune și puncte proaste. Partea bună e că facem parte dintr-o industrie extrem de adaptabilă, flexibilă, am dovedit și în perioada de pandemie reziliența și rezistența unui domeniu format îndeosebi din IMM-uri. Drept urmare am văzut că litoralul românesc și, în general, turismul românesc, nu a fost la fel de tare afectat cum a fost turismul în alte țări dependente de incoming.”, a adăugat Călin Ile.

„De asemenea, am văzut o reacție rapidă a industriei noastre odată cu apariția perturbațiilor generate de războiul din zonă. Lunile martie și aprilie au avut rezultate destul de bune prin prisma faptului că industria a atras acești refugiați ucraineni prin companii. Au fost foarte mulți cazați în hotelurile noastre și ne-a ajutat să trecem peste două luni dificile.”, a mai adăugat acesta.

Călin Ile a mai menționat în cadrul dezbaterii faptul că industria hotelieră trebuie să aibă mai multă flexibilitate în privința clienților cărora se adresează. „Nu putem să ne adresăm numai unei clientele de lux care cheltuie foarte mult și pe care încercăm să o ducem în zona de clubbing din Mamaia. Trebuie să adresăm mesaje și către familii, către copii, către pensionari, seniorii noștri care își doresc să meargă la mare la fel de mult precum  își doresc tinerii efervescenți și cu resurse financiare ridicate.”, a precizat invitatul.

De asemenea, o problemă serioasă identificată de Călin Ile pentru turismul românesc este partea de promovare. Conform acestuia, programele de incomming necesită regândite iar o parte din buget ar trebui alocat oamenilor specializați în promovarea și susținerea destinațiilor.

Înregistrarea întâlnirii ROMÂNIA, BULGARIA SAU GRECIA? CE ALEG TURIȘTII ROMÂNI poate fi urmărită integral AICI.

Dezbatere digitală marca CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Ce implicații au noile cote de TVA și impozitul mărit pe dividende?

De la data publicării în Monitorul Oficial, contribuabilii vor avea la dispoziție circa două săptămâni pentru a implementa noutățile fiscale pentru care guvernul și-a asumat răspunderea în parlament. Astfel, vor trebui să se adapteze rapid, în timp ce vor avea nevoie de clarificări suplimentare din partea Ministerului Finanțelor. Noul pachet fiscal prevede, printre altele, creșterea cotei generale de TVA la 21%, o singură cotă de TVA redusă de 11%, accize mai mari cu 10%, impozit pe dividende de 16%, impozit suplimentar de 4% pentru bănci și contribuții de sănătate extinse.

Consiliul Fiscal: Nu există alternativă la o corecție severă

Pachetul de corecție bugetară 2025-2026 poate evita retrogradarea riscului suveran al României și nu există alternativă la o corecție severă, consideră Consiliul Fiscal, care a publicat Opinia cu privire la pachetul de măsuri fiscale pentru care Guvernul și-a asumat răspunderea.

Feliciu Paraschiv (ANCMMR), despre lipsa de predictibilitate în domeniul energiei: Nu știm ce se va întâmpla sau cât vom plăti pe kilowatt în septembrie sau în ianuarie

„Marea problemă, cea mai mare problemă este lipsa de predictibilitate. Nu știm ce se va întâmpla sau cât vom plăti pe kilowatt în septembrie sau în ianuarie. În aceste condiții, nu ne putem face planuri de afaceri pe o perioadă mai lungă”, a declarat Feliciu Paraschiv, vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR), în cadrul celei mai recente dezbateri organizate de Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC), cu tilul„«Re-liberalizarea» pieței de energie electrică. Învățăminte și recomandări pentru viitor”.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA