Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut cu 1,9% în 2023

feb. 6, 2024 | Noutăți

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut în 2023 faţă de anul 2022, ca serie brută cu 1,9%, a anunţat Institutul Naţional de Statistică.

Creşterea din 2023 a avut loc datorită majorărilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+3,8%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,6%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 4,4%.

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna decembrie 2023, comparativ cu luna precedentă, a crescut, pe ansamblu, cu 3,9%, datorită avansului înregistrat la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun cu 18,6%. Scăderi au înregistrat comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-3,7%) şi vânzările de produse nealimentare (-3,2%).

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a scăzut, pe ansamblu, în luna decembrie 2023, comparativ cu noiembrie, cu 0,2%, ca urmare a declinului înregistrat la vânzările de produse nealimentare cu 1,3%. Creşteri au înregistrat comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,5%) şi vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,3%).

De asemenea, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna decembrie 2023, comparativ cu luna decembrie 2022, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 0,1%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4,7%) şi la vânzările de produse nealimentare (+1,6%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 11,3%.

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna decembrie 2023, comparativ cu luna decembrie 2022, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 1,5%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+5,1%) şi la vânzările de produse nealimentare (+3,9%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 10,6%. AGERPRES

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Costul orar al forței de muncă în România continuă să crească

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată, după numărul zilelor lucrătoare, a înregistrat în trimestrul III o creștere de 3,18% față de precedentele trei luni, arată datele Institutului Național de Statistică. Față de aceeași perioadă a anului trecut, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o creștere de 17,12%.

Călin Biriș (Online Mastery), despre importanța colaborării cu agenția de digital marketing

„Lucrăm pentru aceleași obiective. Agenția cu antreprenorul sau cu businessul au aceleași obiective, pentru că, dacă merge bine businessul, conform serviciilor oferite de agenție, atunci și agenției îi va merge bine”, a subliniat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării). 

Robert Trandafir (Gun Media): Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele

„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a  declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA