Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut cu 1,9% în 2023

feb. 6, 2024 | Noutăți

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut în 2023 faţă de anul 2022, ca serie brută cu 1,9%, a anunţat Institutul Naţional de Statistică.

Creşterea din 2023 a avut loc datorită majorărilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+3,8%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,6%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 4,4%.

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna decembrie 2023, comparativ cu luna precedentă, a crescut, pe ansamblu, cu 3,9%, datorită avansului înregistrat la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun cu 18,6%. Scăderi au înregistrat comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-3,7%) şi vânzările de produse nealimentare (-3,2%).

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a scăzut, pe ansamblu, în luna decembrie 2023, comparativ cu noiembrie, cu 0,2%, ca urmare a declinului înregistrat la vânzările de produse nealimentare cu 1,3%. Creşteri au înregistrat comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,5%) şi vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,3%).

De asemenea, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna decembrie 2023, comparativ cu luna decembrie 2022, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 0,1%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4,7%) şi la vânzările de produse nealimentare (+1,6%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 11,3%.

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna decembrie 2023, comparativ cu luna decembrie 2022, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 1,5%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+5,1%) şi la vânzările de produse nealimentare (+3,9%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 10,6%. AGERPRES

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Adrian Voican (ANAT): A lua voucherele de vacanță este o crimă economică împotriva dezvoltării; trebuie să le repunem la loc

A lua voucherele de vacanță, acest catalizator al industriei, cred că este o crimă economică împotriva dezvoltării și trebuie să le punem la loc, poate într-un format mai deștept care să ajute și angajații din domeniul privat, este de părere vicepreședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT), Adrian Voican.

Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global

După mai mult de un deceniu de cooperare fiscală globală, se conturează din ce în ce mai clar o revenire a competiției fiscale, pe fondul unor noi tensiuni comerciale care perturbă lanțurile de aprovizionare în timp real, se arată în cel mai recent raport EY privind perspectiva strategiilor fiscale la nivel global. Avansul accelerat în tehnologie impactează, la rândul său, piețele financiare mondiale, adăugând o anumită marjă de incertitudine economică.

„Turismul în 2025, o nouă încercare”, tema dezbaterii CLCC din 24 aprilie

Pentru industria turistică, la vechile probleme, cum ar fi lipsa forței de muncă și numărul redus al turiștilor străini, se adaugă altele noi, cum sunt creșterea fiscalității și scăderea valorii tichetelor de vacanță. Care este strategia de creștere a operatorilor din turism? Cum se adaptează la noile condiții? Te invităm să aflăm împreună pe 24 aprilie, începând cu ora 11.00, în cadrul unei noi dezbatere profesionale digitale CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, cu titlul „Turismul în 2025, o nouă încercare”.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA