Viorel Marin, Președinte, Asociaţia Naţională a Industriilor de Morărit şi Panificaţie (ANAMOB): Nivelul adevărat de trai al românului se va duce dramatic în jos

iun. 10, 2022 | Comunitatea CLCC

Problema prețului pâinii este „o marotă politică”, adică „nu are nicio legătură cu nivelul adevărat de trai al românului, care se va duce dramatic în jos, din cauza facturilor la energie și a costurilor pe toate segmentele de produs”. Acesta a fost avertismentul transmis de Viorel Marin, Președinte, Asociaţia Naţională a Industriilor de Morărit şi Panificaţie (ANAMOB), în cadrul reuniunii online a comunității CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), de la finalul lunii mai, dedicate statusului actual al industriei românești și perspectivelor viitorului.

Industria cerealelor, foarte competitivă la export

„În domeniul procesării cerealelor, avem o industrie în creștere, care va redeveni foarte competitivă la export, deoarece, la nivel tehnologic, o bună parte din industrie deja a atins un grad de modernizare suficient de înalt. Mai este de lucrat pe zona de automatizare, robotizare și digitalizare. Paradoxal însă, conform balanței de comerț exterior a României, sectorul de morărit și panificație apare cu un minus, având ca și cauză faptul că statistica României este nestructurată, globală și fără analize rafinate și faptul că România are o mare problemă la exportul către zonele cu predilecție, către exporturile românești, din cauza unor sisteme de bariere netarifare, care ne afectează capacitatea de a fi competitivi”, a explicat Viorel Marin, referindu-se la cum stau lucrurile, în domeniul său de activitate. Concluzia sa: „Este important să depunem eforturi deosebite pentru a asigura o reechilibrare a balanței de comerț exterior a României.”

Potrivit lui Marin, industria de morărit și panificație are peste 95% capital românesc, capitalul străin fiind nesemnificativ.

Exporturi semnificative de aluat refrigerat sau congelat

Președintele ANAMOB a mai vorbit și despre aluatul refrigerat sau congelat, „un produs al marketingului modern, al globalizării comerțului cu produse de panificație, pentru că este o tehnologie care permite conservarea produsului semifabricat pe perioade foarte lungi, pretabil pentru export, pe zona de consum rapid, iar România face exporturi semnificative pe acest produs de panificație, aducând valoare ridicată pentru acest sector, deși statistic nu este contorizat”.

Importanța lobby-ului politic

Alte concluzii ale exponentului ANAMOB: „Avem industrie la un nivel tehnologic destul de ridicat, dar mai sunt lucruri de îmbunătățit, în special, din punct de vedere al lobby-ului politic, care poate fi aplicat atât la nivel de relații bilaterale – negocierile directe ale României cu diverse țări potențial importatoare, cât și lobby la nivelul Comisiei Europene, care ar trebui să facă mai mult pentru eliminarea acestor bariere tarifare.

Înregistrarea întâlnirii MAI ARE ROMÂNIA INDUSTRIE?, poate fi urmărită integral AICI.

Dezbatere digitală marca CLCC Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Transformarea digitală devine prioritatea principală a companiilor

Transformarea digitală şi-a recâştigat poziţia de prioritate strategică principală pentru companiile din întreaga lume, iar revirimentul iniţiativelor digitale este impulsionat în mare parte de progresele în inteligenţa artificială (AI), care remodelează atât operaţiunile interne, cât şi procesele orientate către clienţi, conform studiului „CxO Priorities 2024”, realizat de Horvath, firmă globală de consultanţă în management.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA