Vasile Asandei, Directorul General ADR Nord-Est: Realizarea unui proiect finanțat prin Programul Operațional Regional sau prin programe europene este complicată, dar câștigul este semnificativ

mai 10, 2021 | Comunitatea CLCC

Directorul General al Agenției pentru Dezvoltare Regională Nord-Est, Vasile Asandei, a vorbit în cadrul webinarului „Digitalizarea IMM-urilor” din 26 aprilie despre existența unor intrumente financiare, pe lângă  Planului Național de Redresare și Reziliență,  la care se va apela pentru finanțarea digitalizării. Aceste programe trebuie să fie corelate între ele astfel încât impactul să fie cel așteptat.

„La nivelul regiunii noastre și al celorlalte regiuni din țară, există niște structuri denumite digital innovation hub care au rolul de a conecta informații din zona de finanțare, de oportunități de finanțare, de cooperare și oferta de servicii digitale pe care le pot face companiile în regiune.a declarat Vasile Asandei. DIH-urile ( Digital Innovation Hub) sunt locul în care cei care au nevoie de informații pot accesa mai facil sursele de informații, soluțiile tehnice sunt la îndemâna celor care au nevoie de soluții tehnice, adică este locul în care se poate întâlni cererea cu oferta, în toate domeniile de interes.

În continuare, Vasile Asandei a discutat despre importanța implementării acestei ramuri digitale și antreprenoriale și în educație: „Ar trebui un mecanism prin care unitățile de învățământ, atât din zona preuniversitară cât și din zona universitară, să pună un accent mai mare pe zona digitală și antreprenorială. Doar având o viziune coerentă, un mecanism foarte închegat în care exită cooperare și există instrumente care ajută învățarea, putem ajunge să avem o societate informațională dezvoltată și în final să avem IMM-uri digitalizate”, a adăugat Directorul General ADR Nord-Est.

„A realiza un proiect finanțat prin Programul Operațional Regional sau prin programe europene este complicat, dar câștigul este semnificativ. Pe lângă bani, experiența de învățare și cunoștințele acumulate sunt foarte prețioase. Este foarte important să fii informat; sunt multiple oportunități de finanțare și de învățare.”, a concluzionat Vasile Asandei, Directorul General al Agenției pentru Dezvoltare Regională Nord-Est.

Webinar marca CLCC

Dezbaterea moderată de Constantin Rudniţchi, Director Executiv CLCC, a avut ca subiecte de discuție: principalele avantaje și provocări pe care le presupune procesul transformării digitale pentru sectorul privat, cum își restructurează companiile mijloacele și strategiile de lucru datorită digitalizării, pentru a obține mai multe beneficii, precum și oportunitățile de sprijin pentru IMM-uri, în contextul pandemic.

Evenimentul a fost organizat de CLCC, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Aceasta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale, promovarea concurenței loiale, a imaginii constructorilor și rolului lor în societate.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Luisiana Dobrinescu, despre declararea codului UIT: Dacă este și o diferență de 10 secunde, se emite procesul verbal de sancționare

„Confiscarea se face foarte ușor. Nu marfa se confiscă, ci contravaloarea mărfii. Există personal al Antifraudei care verifică din birou data, ora și minutul de intrare în țară a vehiculului, cu data, ora și minutul declarării codului UIT. Dacă este și o diferență de 10 secunde, o oră sau două, se emite procesul verbal de sancționare”, a afirmat Luisiana Dobrinescu, Managing Partner, Dobrinescu Dobrev SCA.

Sînziana Radu, (EY): Rațiunea implementării sistemului RO e-Transport necesită o colaborare din partea mediului de afaceri, dar și o înțelegere corectă și completă a cerințelor de raportare

„Rațiunea implementării acestui sistem necesită, în mod evident, o colaborare din partea mediului de afaceri, dar și o înțelegere corectă și completă a cerințelor de raportare. Pe cât vedem de necesară asigurarea unei colectări eficiente a taxelor și impozitelor, pe atât de multe provocări aduce acest sistem la nivelul mediului de afaceri, care depune eforturi considerabile pentru a se conforma acestei cerințe impuse de autorități”, a declarat Sînziana Radu, Manager Taxe indirecte, Ernst&Young (EY).

Dan Schwartz, consultant fiscal: Reglementările fiscale ce au fost lansate pe piaţă în regim de urgenţă sunt lucruri făcute foarte repede, fără o consultare cu mediul de afaceri

„Reglementările fiscale ce au fost lansate pe piaţă în regim de urgenţă sunt lucruri făcute foarte repede, fără o consultare cu mediul de afaceri, iar în loc să stăm la coadă pentru a depune un formular la un ghişeu ANAF, stăm la coadă online ca să furnizăm informaţiile solicitate, pentru că sistemele se blochează”, a declarat Dan Schwartz, consultant fiscal, Cofondator& Managing Partner RSM România.

Ştefan-Radu Oprea: Buget de 440 milioane de euro la Start-Up Nation, în 2024; programul ”Femei Antreprenor” ar putea debuta pe 30 iulie

Programul Start-Up Nation va continua şi în acest an, cu un buget din fonduri europene de peste 440 milioane de euro, iar la sfârşitul lunii iulie ar urma să demareze şi Programul “Femei Antreprenor”, a declarat la evenimentul de lansare a unei noi ediţii a “Cartei Albe a IMM-urilor din România”, ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea.

„Invazie de E-uri în fiscalitate. Cum se adaptează antreprenorii, companiile și profesioniștii la digitalizarea raportărilor fiscale”, o nouă dezbatere marca CLCC

CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării te invită la o nouă dezbatere profesională digitală, cu titlul „Invazie de E-uri în fiscalitate. Cum se adaptează antreprenorii, companiile și profesioniștii la digitalizarea raportărilor fiscale”. Cea de-a șasea dezbatere din acest an se va desfășura JOI, 18 iulie, începând cu ora 11.00, pe ZOOM.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA