Vasile Asandei, Directorul General ADR Nord-Est: Realizarea unui proiect finanțat prin Programul Operațional Regional sau prin programe europene este complicată, dar câștigul este semnificativ

mai 10, 2021 | Comunitatea CLCC

Directorul General al Agenției pentru Dezvoltare Regională Nord-Est, Vasile Asandei, a vorbit în cadrul webinarului „Digitalizarea IMM-urilor” din 26 aprilie despre existența unor intrumente financiare, pe lângă  Planului Național de Redresare și Reziliență,  la care se va apela pentru finanțarea digitalizării. Aceste programe trebuie să fie corelate între ele astfel încât impactul să fie cel așteptat.

„La nivelul regiunii noastre și al celorlalte regiuni din țară, există niște structuri denumite digital innovation hub care au rolul de a conecta informații din zona de finanțare, de oportunități de finanțare, de cooperare și oferta de servicii digitale pe care le pot face companiile în regiune.a declarat Vasile Asandei. DIH-urile ( Digital Innovation Hub) sunt locul în care cei care au nevoie de informații pot accesa mai facil sursele de informații, soluțiile tehnice sunt la îndemâna celor care au nevoie de soluții tehnice, adică este locul în care se poate întâlni cererea cu oferta, în toate domeniile de interes.

În continuare, Vasile Asandei a discutat despre importanța implementării acestei ramuri digitale și antreprenoriale și în educație: „Ar trebui un mecanism prin care unitățile de învățământ, atât din zona preuniversitară cât și din zona universitară, să pună un accent mai mare pe zona digitală și antreprenorială. Doar având o viziune coerentă, un mecanism foarte închegat în care exită cooperare și există instrumente care ajută învățarea, putem ajunge să avem o societate informațională dezvoltată și în final să avem IMM-uri digitalizate”, a adăugat Directorul General ADR Nord-Est.

„A realiza un proiect finanțat prin Programul Operațional Regional sau prin programe europene este complicat, dar câștigul este semnificativ. Pe lângă bani, experiența de învățare și cunoștințele acumulate sunt foarte prețioase. Este foarte important să fii informat; sunt multiple oportunități de finanțare și de învățare.”, a concluzionat Vasile Asandei, Directorul General al Agenției pentru Dezvoltare Regională Nord-Est.

Webinar marca CLCC

Dezbaterea moderată de Constantin Rudniţchi, Director Executiv CLCC, a avut ca subiecte de discuție: principalele avantaje și provocări pe care le presupune procesul transformării digitale pentru sectorul privat, cum își restructurează companiile mijloacele și strategiile de lucru datorită digitalizării, pentru a obține mai multe beneficii, precum și oportunitățile de sprijin pentru IMM-uri, în contextul pandemic.

Evenimentul a fost organizat de CLCC, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Aceasta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale, promovarea concurenței loiale, a imaginii constructorilor și rolului lor în societate.

INFOGRAFICE

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Odată cu setarea obiectivului aderării la Uniunea Europeană, dezvoltarea României s-a aliniat cadrului european, iar analiza indicatorilor reprezentativi subliniază această schimbare prin înregistrarea unui trend general ascendent în perioada 2003-2023. Următorul infografic prezintă evoluția indicatorilor reprezentativi ai României în ultimii 20 de ani, evidenţiind următoarele aspecte:

ARTICOLE RECENTE

Aproape trei sferturi dintre companii se așteaptă la mai multe inspecții fiscale în următorii ani

Aproape trei sferturi dintre companiile respondente la sondajul “Global Tax Controversy and Dispute Resolution Survey” realizat de PwC în 35 de țări, inclusiv România, au arătat că s-au confruntat cu mai multe controale fiscale în ultimii 3-5 ani și se așteaptă ca acestea să crească în următorii trei până la cinci ani, pe fondul extinderii reglementărilor, dar și a digitalizării autorităților fiscale. Mai mult, din cele peste 2.000 de controale cu care s-au confruntat companiile participante la acest studiu, aproximativ 43% s-au transformat ulterior în litigii.

Feliciu Paraschiv (ANCMMR), despre ce își doresc oamenii de afaceri de la Guvern

„Noi ne dorim ca sistemul legislativ să «înțepenească» cumva și să nu se mai umble la legile astea. Nu putem să ne facem un buget pentru anul viitor, fără să știm ce legi sunt în vigoare anul viitor”, a declarat Feliciu Paraschiv, vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR), în cadrul dezbaterii profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu titlul „Ordonanța «trenuleț» a sosit. Vine și «trenul» cel mare?”.

Adrian Mitroi, Analist economic și Profesor de economie comportamentală: Într-o economie modernă trebuie să ai trei lucruri foarte importante

Într-o economie modernă, tehnologică, cu deficit de forță de muncă și cu knowledge economy, trebuie să ai trei lucruri foarte importante: creșterea economică, scăderea demografică și importul de forță de muncă calificată. Aceasta este declarația oferită de Adrian Mitroi, PHD, CFA, MBA – Analist economic și Profesor de economie comportamentală, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC, cu titlul „Ordonanța «trenuleț» a sosit. Vine și «trenul» cel mare?”, desfășurată în 28 ianuarie.

Mihaela Mitroi, PHD – Managing Partner GTA GROUP, despre deficitul bugetar: Motivul acestui deficit vine din cheltuielile bugetare

„Făcând o paralelă între acest deficit bugetar de care vorbim, comparativ cu situația fiscală din 2022-2023, eram cam în același loc, 5,7% în deficit. Cu toate acestea, în fiecare an am avut măsurile fiscale. Am avut Ordonanța nr. 16 din iulie 2022, când au avut loc acele modificări: dividendele, reducerea plafonului la microîntreprinderi, de la 1 milion de euro la 500.000 euro, TVA-uri, impozit pe câștig”, a afirmat Mihaela Mitroi, PHD – Managing Partner, GTA GROUP, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC, cu titlul „Ordonanța «trenuleț» a sosit. Vine și «trenul» cel mare?”. 

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA