Vasile Asandei, ADR NE: Nu banii sunt problema, ci felul în care reușim să ajungem la ei si să-i transformăm proiecte cu impact

feb. 6, 2023 | Comunitatea CLCC

“În exercițiul financiar 2021-2027 există o schimbare majoră în ceea ce privește finanțarea prin Programul Regional și anume descentralizarea acestui program, faptul că sunt 8 Programe Regionale gestionate de fiecare ADR în calitate de autoritate de management, însă sunt câteva lucruri importante cum ar fi obligația de a aloca o parte importantă de resurse către câteva domenii cheie: domeniul cercetare, inovare, competivitate digitală, specializare inteligentă către care trebuie să mergă cel puțin 25%  din resurse; zona de mediu – eficiența energetică, reducerea consumului de energie, reducerea amprentei de carbon către care trebuie să mergă peste 30% din resurse”.

Acestea au fost câteva din ideile transmise de Vasile Asandei, Director General Agenția pentru Dezvoltare Regională Nord-Est, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC cu tema 2023, noi reguli privind finanțarea companiilor și administrației locale”.

Acesta a subliniat că un alt aspect important este legat de capacitatea companiilor de a face proiecte bune, cu impact, de a gândi bine ceea ce doresc să realizeze și prin capacitatea actorilor publici sau privați de a a analiza corect un proiect.

“Ne dorim reducerea sarcinii administrative, să avem un acces mai facil la finanțare, să avem mai puține lucruri birocratice de realizat, să se scurteze distanța dintre finanțator și cel care obține resursele respective. Nu banii sunt problema, ci felul în care reușim să ajungem la ei si să-i transformăm proiecte cu impact”.

Vasile Asandei a menționat că, din punct de vedere al dezvoltării, Agenția pentru Dezvoltare Regională Nord-Est a încercat mereu să fie un promotor al inovării, al unui nou mod de a produce dezvoltare, având 1,75 miliarde euro alocați Programului Regional.

“Am promovat niște proiecte cu Banca Mondială prin care am încercat să aducem experiență din altă parte și să vedem cum anume trebuie gestionată relația dintre cercetare și mediul privat. Pentru Programul Regional Nord-Vest prioritatea numărul unu are o sumă alocată mai importantă: 124 milioane de euro pentru cercetare-inovare, 292, 5 milioane de euro pentru zona de competitivitate și aproape 4 milioane de euro pentru specializare inteligentă”, a explicat Directorul General ADR Nord-Est.

Potrivit acestuia, specializarea inteligentă ține de acele domenii în care obținem cel mai bun randament, cel mai bun profit, cel mai mare grad de dezvoltare, practic să ne valorificăm punctele tari ale regiunii. Mai nou, în această componentă de cercetare sunt eligibile și firmele mai mari care depășesc pragul de 249 de salariați și 50 de milioane lei cifră de afaceri.

“O altă noutate este legată de folosirea instrumentelor financiare ceea ce înseamnă că vom combina o parte de grant cu o parte de credit, cea din urmă fiind dominantă și sunt câteva avantaje: vor primi suma în întregime pentru întreaga valoare a proiectului, se va lucra direct cu băncile. Celelalte linii de finanțare din programul nostru ajung tot către sectorul privat, spre exemplu există o linie pentru mobilitate urbană, pentru eficiență energetică în clădiri publice și ansambluri de construit,  există finanțări pentru școli, grădinițe, pentru infrastructură rutieră”, a menționat Vasile Asandei.

O altă sumă importantă din program a fost alocată pentru pregătire profesională, pentru diverse tipuri de pregătire care se adresează și autorității de management, dar și beneficiarilor privați sau publici.

“Pe de-o parte, avem bani alocați pe care încercăm să-i valorificăm cât mai bine, pe de altă parte ne preocupă zona de cercetare-inovare și încercăm să sprijinim cât de mult putem partenerii și beneficiarii noștri și să putem împreună să creștem și să ajungem la a valorifica corect resursele de care dispunem. Dar trebuie să ne gândim la lucrul complementarității între diversele programe de finanțare. Noi trebuie să construim un sistem coerent, complementar și să avem sursele foarte clar destinate unor tipuri de proiecte, în acest fel ușurând și munca beneficiarilor”, a concluzionat Directorul General ADR Nord-Est.

Înregistrarea întâlnirii „2023, noi reguli privind finanțarea companiilor și administrației locale” poate fi urmărită integral, AICI.

Dezbatere digitală marca CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Costul orar al forței de muncă în România continuă să crească

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată, după numărul zilelor lucrătoare, a înregistrat în trimestrul III o creștere de 3,18% față de precedentele trei luni, arată datele Institutului Național de Statistică. Față de aceeași perioadă a anului trecut, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o creștere de 17,12%.

Călin Biriș (Online Mastery), despre importanța colaborării cu agenția de digital marketing

„Lucrăm pentru aceleași obiective. Agenția cu antreprenorul sau cu businessul au aceleași obiective, pentru că, dacă merge bine businessul, conform serviciilor oferite de agenție, atunci și agenției îi va merge bine”, a subliniat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării). 

Robert Trandafir (Gun Media): Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele

„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a  declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA