Valentin Negoiță, Președintele Asociației ECOTIC: Principala soluție de colectare a echipamentelor electrice și electronice, în România, o reprezintă sectorul retail

iul. 8, 2021 | Comunitatea CLCC

O nouă întâlnire a Comunității CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, desfășurată la finalul lunii iunie, a adunat în mediul virtual specialiști și responsabili în managementul deșeurilor, pentru a discuta despre gestionarea deșeurilor, ca resurse care pot fi reintroduse în circuitul de producție și reutilizate.

În această ediție, moderatorul întâlnirii, Constantin Rudnițchi – Director Executiv CLCC, i-a avut ca invitați speciali pe Ana Maria Icătoiu – Managing Partner, Advisso, Vicepresedinte OFA – UGIR, Valentin Negoiță – Președintele Asociației ECOTIC, Feliciu Paraschiv – Vicepreședintele Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România (ANCMMR) și pe Julia Leferman – Director general, Asociația Berarilor din România.

Valentin Negoiță, președintele Asociației Ecotic, ce se ocupă cu managementul integrat al deșeurilor DEEE, spune că  principala soluție de colectare a echipamentelor electrice și electronice o reprezintă, în România, retailul.

„Magazinele de specialitate, care vând echipamente electrice și electronice, sunt cele care generează peste jumătate din cantitățile pe care România le raportează ca fiind colectate. Din cauza lipsei de implicare a autorităților locale în a dezvolta și implementa puncte de colectare standard, principala sursă de colectare o reprezintă magazinele de electronice și electrocasnice.”, spune Valentin Negoiță.

O altă soluție pe care o au la dispoziție atât cetățenii, cât și companiile, o reprezintă punctele de colectare municipale. „În marile orașe există aceste puncte de colectare, însă în mediul rural sunt foarte puține cazuri ce pot fi amintite, din păcate. În acest caz intervenim noi pentru a face campanii periodice de informare și colectare la nivelul mediului rural, pentru a rezolva nevoile populației din aceste zone”, a mai adăugat Președintele Ecotic.

O alta soluție, și poate cea mai convenabilă, pe care Valentin Negoiță a propus-o în cadrul întâlnirii, a fost aceea de a rezolva problema colectării prin preluarea de acasă. „Ecotic a lansat la finalul anului trecut un număr unic – 0219641, număr la care în ultime luni au sunat peste 1500 de cetățeni sau reprezentanți ai unor companii pentru a afla care sunt soluțiile de colectare de la domiciliu sau de la sediul companiei.”

„Referitor la sistemul garantie-returnare in domeniul ambalajelor, consider că este un lucru bun, care functioneaza în multe țări europene. Nu cred în nereușita acestui sistem la noi decât din perspectiva eventualelor probleme ce pot apărea; probleme ce țin de depozitare și logistică. Credința mea este că lucrurile pot fi implementate și că este un sistem binevenit atât din punct de vedere a protecției mediului și a consumatorului, cât din punct de vedere al economiei circulare, care înseamnă recuperarea unor cantități importante de plastic și sticlă ce se pot reîntoarce în producție și în distribuție.”, a concluzionat Valentin Negoiță, Președintele Asociației Ecotic.

Scopul ECOTIC este de a duce la îndeplinire responsabilitățile de mediu ale producătorilor și importatorilor de DEEE. În 15 ani de activitate, Ecotic, a realizat peste 400 de campanii naționale de conștientizare și colectare și a implementat 8.606 puncte de colectare DEEE și DBA la nivel național.

Webinar marca CLCC

Evenimentul este organizat de CLCC, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Odată cu setarea obiectivului aderării la Uniunea Europeană, dezvoltarea României s-a aliniat cadrului european, iar analiza indicatorilor reprezentativi subliniază această schimbare prin înregistrarea unui trend general ascendent în perioada 2003-2023. Următorul infografic prezintă evoluția indicatorilor reprezentativi ai României în ultimii 20 de ani, evidenţiind următoarele aspecte:

ARTICOLE RECENTE

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Odată cu setarea obiectivului aderării la Uniunea Europeană, dezvoltarea României s-a aliniat cadrului european, iar analiza indicatorilor reprezentativi subliniază această schimbare prin înregistrarea unui trend general ascendent în perioada 2003-2023. Următorul infografic prezintă evoluția indicatorilor reprezentativi ai României în ultimii 20 de ani, evidenţiind următoarele aspecte:

Cum a evoluat piața muncii în 2024?

2024 a fost un an al prudenței pe piața muncii, în care angajatorii au postat aproape 300.000 de joburi noi, dar și în care candidații au fost foarte activi în a-și căuta un nou loc de muncă, în condițiile în care au fost înregistrate aproximativ 11 milioane de aplicări, potrivit datelor din cea de-a 9-a ediție a raportului anual Review & Trends realizat de eJobs România.

Au fost semnate trei noi contracte de investiţii în infrastructura de turism

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan Radu Oprea, a semnat contractele de finanţare în cadrul Programului pentru dezvoltarea investiţiilor în turism – Masterplanul investiţiilor în turism pentru proiecte în domeniul turismului depuse de Consiliul Judeţean Călăraşi, Primăria municipiului Reşiţa şi Primăria oraşului Borsec, informează ministerul de resort printr-un comunicat.

Cristina Chiriac (CONAF): Este important să ne gândim ce avem de făcut în 2025, astfel încât să nu intrăm într-o recesiune economică

„România trebuie să reducă cheltuielile publice, în special din zona celor neproductive pentru a evita o posibilă recesiune economică în 2025, să crească eficienţa colectării veniturilor fiscale şi să evite supraîncărcarea fiscală asupra mediului de afaceri”, a declarat Cristina Chiriac, preşedinta Confederaţiei Naţionale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), în cadrul dezbaterii profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu titlul „Înapoi la economie. Cum văd antreprenorii anul 2025.”

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA