Ștefan-Radu Oprea: Antreprenorii din România sunt în acea zonă de maturitate în care pot ataca cu succes pieţe noi

feb. 8, 2024 | Noutăți

Antreprenorii din România sunt în acea zonă de maturitate în care pot ataca cu succes pieţe noi, iar unul dintre eforturile pe care ministerul le face este acela de a deschide pieţe noi pentru industria agroalimentară, în special în această perioadă, a afirmat ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea.

“Capitalul românesc, companiile, management-ul, antreprenorii din România sunt în acea zonă de maturitate în care pot ataca cu succes pieţe noi. Unul dintre eforturile pe care le facem este acela de a deschide pieţe noi, în special în această perioadă, pentru industria agroalimentară. Am reuşit să deschidem piaţa grâului în Vietnam. Deschidem pieţe noi pentru industria agroalimentară în zona Golfului şi sunt convins că, împreună cu mediul de afaceri, vom obţine rezultate vizibile, într-un timp foarte scurt”, a menţionat Ştefan-Radu Oprea, la conferinţa “România producătoare în noua paradigmă economică: probleme, finanţarea dezvoltării, intrarea în viitor”, organizată de publicaţia Curs de Guvernare.

Totodată, el a precizat că România are nevoie de proiecte care să sprijine eficienţa proceselor tehnologice pentru a spori competitivitatea, dar şi să treacă într-o nouă etapă, de internaţionalizare a companiilor româneşti.

“Avem un program pe economie circulară care sprijină aceste procese tehnologice, eficiente din punct de vedere energetic şi prietenoase cu mediul. Simt nevoia de a veni cu scheme de sprijin al industriei româneşti, al companiilor româneşti, pentru a putea să fim eficienţi energetic şi din perspectiva proceselor tehnologice. Avem programe pentru eficienţă energetică, pentru a ne dezvolta parcuri de energie fotovoltaică, eoliană, avem proiecte europene care vin şi sprijină eficienţa clădirilor, dar cred că trebuie să venim şi cu proiecte care să sprijine eficienţa proceselor tehnologice pentru a fi mult mai competitivi. Avem nevoie de a trece într-o etapă nouă, aceea de internaţionalizare a companiilor româneşti”, a mai spus Radu Oprea. AGERPRES

INFOGRAFICE

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Odată cu setarea obiectivului aderării la Uniunea Europeană, dezvoltarea României s-a aliniat cadrului european, iar analiza indicatorilor reprezentativi subliniază această schimbare prin înregistrarea unui trend general ascendent în perioada 2003-2023. Următorul infografic prezintă evoluția indicatorilor reprezentativi ai României în ultimii 20 de ani, evidenţiind următoarele aspecte:

ARTICOLE RECENTE

Aproape trei sferturi dintre companii se așteaptă la mai multe inspecții fiscale în următorii ani

Aproape trei sferturi dintre companiile respondente la sondajul “Global Tax Controversy and Dispute Resolution Survey” realizat de PwC în 35 de țări, inclusiv România, au arătat că s-au confruntat cu mai multe controale fiscale în ultimii 3-5 ani și se așteaptă ca acestea să crească în următorii trei până la cinci ani, pe fondul extinderii reglementărilor, dar și a digitalizării autorităților fiscale. Mai mult, din cele peste 2.000 de controale cu care s-au confruntat companiile participante la acest studiu, aproximativ 43% s-au transformat ulterior în litigii.

Feliciu Paraschiv (ANCMMR), despre ce își doresc oamenii de afaceri de la Guvern

„Noi ne dorim ca sistemul legislativ să «înțepenească» cumva și să nu se mai umble la legile astea. Nu putem să ne facem un buget pentru anul viitor, fără să știm ce legi sunt în vigoare anul viitor”, a declarat Feliciu Paraschiv, vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR), în cadrul dezbaterii profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu titlul „Ordonanța «trenuleț» a sosit. Vine și «trenul» cel mare?”.

Adrian Mitroi, Analist economic și Profesor de economie comportamentală: Într-o economie modernă trebuie să ai trei lucruri foarte importante

Într-o economie modernă, tehnologică, cu deficit de forță de muncă și cu knowledge economy, trebuie să ai trei lucruri foarte importante: creșterea economică, scăderea demografică și importul de forță de muncă calificată. Aceasta este declarația oferită de Adrian Mitroi, PHD, CFA, MBA – Analist economic și Profesor de economie comportamentală, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC, cu titlul „Ordonanța «trenuleț» a sosit. Vine și «trenul» cel mare?”, desfășurată în 28 ianuarie.

Mihaela Mitroi, PHD – Managing Partner GTA GROUP, despre deficitul bugetar: Motivul acestui deficit vine din cheltuielile bugetare

„Făcând o paralelă între acest deficit bugetar de care vorbim, comparativ cu situația fiscală din 2022-2023, eram cam în același loc, 5,7% în deficit. Cu toate acestea, în fiecare an am avut măsurile fiscale. Am avut Ordonanța nr. 16 din iulie 2022, când au avut loc acele modificări: dividendele, reducerea plafonului la microîntreprinderi, de la 1 milion de euro la 500.000 euro, TVA-uri, impozit pe câștig”, a afirmat Mihaela Mitroi, PHD – Managing Partner, GTA GROUP, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC, cu titlul „Ordonanța «trenuleț» a sosit. Vine și «trenul» cel mare?”. 

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA