Sondaj: Nouă din zece antreprenoare nu vor aplica în Programul ”Femeia Antreprenor 2024”

sept. 6, 2024 | Noutăți

Nouă din zece antreprenoare din România nu vor aplica în Programul “Femeia Antreprenor 2024”, deoarece îl consideră “puţin avantajos”, relevă rezultatele unui sondaj de opinie, realizat de Asociaţia Antreprenoare.

Potrivit sursei citate, mai mult de 60% dintre cele peste 15.000 de antreprenoare care fac parte din asociaţia de profil au menţionat faptul că nu aplică în program din cauză că sunt prea multe condiţii şi restricţii.

“În opinia celor mai multor antreprenoare din ţară, programul Femeia Antreprenor 2024, care are ca scop susţinerea şi dezvoltarea afacerilor deţinute de femei, nu reuşeşte să atragă interesul majorităţii antreprenoarelor pentru că sprijinul financiar şi facilităţile oferite sunt prea limitate. De asemenea, sondajul nostru mai arată că pentru 25% dintre ele aportul propriu de 30% din suma pentru care aplică este prea mare, iar peste 15% îl consideră mai puţin avantajos per total faţă de alte programe de finanţare sau alte metode de a obţine fonduri nerambursabile”, a explicat, într-un comunicat de presă, Carmen Mihalca, antreprenor şi fondatoarea Asociaţiei Antreprenoare.

De asemenea, româncele antreprenor au menţionat că aleg din mai multe motive să nu aplice la Programul “Femeia Antreprenor” 2024, printre care se află şi faptul că suma pe care o pot primi este mai mică decât prin alte programe.

Totodată, multe dintre antreprenoare susţin că nu văd scopul acestui program, comparativ cu alte programe cum ar fi Start-Up Nation. În plus, unele antreprenoare care activează sub formă de PFA se simt discriminate în contextul în care “Femeia Antreprenor” finanţează IMM cu angajaţi.

Întrebate cât de favorabil este mediul fiscal şi de business femeilor din România, peste 33% dintre ele au răspuns că este un nivel mediu, iar 25% că este puţin favorabil, respectiv 25% încurajant. O pondere de peste 8% au afirmat că mediul fiscal şi de afaceri nu este deloc favorabil, chiar descurajant.

Conform asociaţiei, persoanele care doresc să se înscrie în programul “Femei Antreprenor 2024” trebuie să atingă un anumit punctaj minim pentru a fi eligibile, iar firmele lor să îndeplinească următoarele criterii principale: firma este înfiinţată înainte de 31 decembrie 2021 şi să aibă activitate pe teritoriul României; firma să fie o IMM, întreprindere autonomă, cu capital social integral privat; cel puţin 50% din firmă să fie deţinută de o femeie; firma să nu aibă datorii la bugetul de stat; să nu depăşească plafonul de minimis de 300.000 de euro pe durata ultimilor trei ani pentru o întreprindere unică; firma să nu se afle în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, executare silită, închidere operaţională, insolvenţă, faliment sau suspendare temporară a activităţii; să vină cu un aport de cel puţin 30% din suma pentru care aplică; să angajeze cel puţin două persoane cu normă întreagă, pe perioadă nedeterminată după intrarea în vigoare a acordului de finanţare şi menţine locurile de muncă ocupate cel puţin 12 luni de la momentul emiterii acordului de plată de către AIMMT.

Antreprenoarele din România se pot înscrie în program până pe data de 12 septembrie 2024. Finanţarea totală de anul acesta este de 200 milioane de lei (40 milioane de euro), fiind estimat un număr de o mie de beneficiare.

Fondată în anul 2018, Comunitatea Antreprenoare are drept scop schimbarea mentalităţii şi prejudecăţi privind rolul femeii în societate şi de a încuraja şi a sprijini femeile să îşi urmeze visul de a fi antreprenoare şi de a dovedi că pot aduce o contribuţie semnificativă mediului de business românesc.

În prezent, Asociaţia are peste 15.000 femei-antreprenor cu afaceri în diverse domenii în mai multe oraşe din ţară şi din diaspora. AGERPRES

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Adrian Voican (ANAT): A lua voucherele de vacanță este o crimă economică împotriva dezvoltării; trebuie să le repunem la loc

A lua voucherele de vacanță, acest catalizator al industriei, cred că este o crimă economică împotriva dezvoltării și trebuie să le punem la loc, poate într-un format mai deștept care să ajute și angajații din domeniul privat, este de părere vicepreședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT), Adrian Voican.

Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global

După mai mult de un deceniu de cooperare fiscală globală, se conturează din ce în ce mai clar o revenire a competiției fiscale, pe fondul unor noi tensiuni comerciale care perturbă lanțurile de aprovizionare în timp real, se arată în cel mai recent raport EY privind perspectiva strategiilor fiscale la nivel global. Avansul accelerat în tehnologie impactează, la rândul său, piețele financiare mondiale, adăugând o anumită marjă de incertitudine economică.

„Turismul în 2025, o nouă încercare”, tema dezbaterii CLCC din 24 aprilie

Pentru industria turistică, la vechile probleme, cum ar fi lipsa forței de muncă și numărul redus al turiștilor străini, se adaugă altele noi, cum sunt creșterea fiscalității și scăderea valorii tichetelor de vacanță. Care este strategia de creștere a operatorilor din turism? Cum se adaptează la noile condiții? Te invităm să aflăm împreună pe 24 aprilie, începând cu ora 11.00, în cadrul unei noi dezbatere profesionale digitale CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, cu titlul „Turismul în 2025, o nouă încercare”.

Expansiunea comerțului online impulsionează piața logistică și industrială din România

România se află într-un proces accelerat de transformare a pieței de e-commerce, generând o cerere tot mai mare pentru spații logistice și industriale. Conform raportului „Quo Vadis E-commerce” realizat de Cushman & Wakefield, comerțul online continuă să fie un motor de creștere pentru sectorul industrial și logistic, generând oportunități semnificative pentru dezvoltatori și investitori.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA