Sondaj: Nouă din zece antreprenoare nu vor aplica în Programul ”Femeia Antreprenor 2024”

sept. 6, 2024 | Noutăți

Nouă din zece antreprenoare din România nu vor aplica în Programul “Femeia Antreprenor 2024”, deoarece îl consideră “puţin avantajos”, relevă rezultatele unui sondaj de opinie, realizat de Asociaţia Antreprenoare.

Potrivit sursei citate, mai mult de 60% dintre cele peste 15.000 de antreprenoare care fac parte din asociaţia de profil au menţionat faptul că nu aplică în program din cauză că sunt prea multe condiţii şi restricţii.

“În opinia celor mai multor antreprenoare din ţară, programul Femeia Antreprenor 2024, care are ca scop susţinerea şi dezvoltarea afacerilor deţinute de femei, nu reuşeşte să atragă interesul majorităţii antreprenoarelor pentru că sprijinul financiar şi facilităţile oferite sunt prea limitate. De asemenea, sondajul nostru mai arată că pentru 25% dintre ele aportul propriu de 30% din suma pentru care aplică este prea mare, iar peste 15% îl consideră mai puţin avantajos per total faţă de alte programe de finanţare sau alte metode de a obţine fonduri nerambursabile”, a explicat, într-un comunicat de presă, Carmen Mihalca, antreprenor şi fondatoarea Asociaţiei Antreprenoare.

De asemenea, româncele antreprenor au menţionat că aleg din mai multe motive să nu aplice la Programul “Femeia Antreprenor” 2024, printre care se află şi faptul că suma pe care o pot primi este mai mică decât prin alte programe.

Totodată, multe dintre antreprenoare susţin că nu văd scopul acestui program, comparativ cu alte programe cum ar fi Start-Up Nation. În plus, unele antreprenoare care activează sub formă de PFA se simt discriminate în contextul în care “Femeia Antreprenor” finanţează IMM cu angajaţi.

Întrebate cât de favorabil este mediul fiscal şi de business femeilor din România, peste 33% dintre ele au răspuns că este un nivel mediu, iar 25% că este puţin favorabil, respectiv 25% încurajant. O pondere de peste 8% au afirmat că mediul fiscal şi de afaceri nu este deloc favorabil, chiar descurajant.

Conform asociaţiei, persoanele care doresc să se înscrie în programul “Femei Antreprenor 2024” trebuie să atingă un anumit punctaj minim pentru a fi eligibile, iar firmele lor să îndeplinească următoarele criterii principale: firma este înfiinţată înainte de 31 decembrie 2021 şi să aibă activitate pe teritoriul României; firma să fie o IMM, întreprindere autonomă, cu capital social integral privat; cel puţin 50% din firmă să fie deţinută de o femeie; firma să nu aibă datorii la bugetul de stat; să nu depăşească plafonul de minimis de 300.000 de euro pe durata ultimilor trei ani pentru o întreprindere unică; firma să nu se afle în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, executare silită, închidere operaţională, insolvenţă, faliment sau suspendare temporară a activităţii; să vină cu un aport de cel puţin 30% din suma pentru care aplică; să angajeze cel puţin două persoane cu normă întreagă, pe perioadă nedeterminată după intrarea în vigoare a acordului de finanţare şi menţine locurile de muncă ocupate cel puţin 12 luni de la momentul emiterii acordului de plată de către AIMMT.

Antreprenoarele din România se pot înscrie în program până pe data de 12 septembrie 2024. Finanţarea totală de anul acesta este de 200 milioane de lei (40 milioane de euro), fiind estimat un număr de o mie de beneficiare.

Fondată în anul 2018, Comunitatea Antreprenoare are drept scop schimbarea mentalităţii şi prejudecăţi privind rolul femeii în societate şi de a încuraja şi a sprijini femeile să îşi urmeze visul de a fi antreprenoare şi de a dovedi că pot aduce o contribuţie semnificativă mediului de business românesc.

În prezent, Asociaţia are peste 15.000 femei-antreprenor cu afaceri în diverse domenii în mai multe oraşe din ţară şi din diaspora. AGERPRES

INFOGRAFICE

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Odată cu setarea obiectivului aderării la Uniunea Europeană, dezvoltarea României s-a aliniat cadrului european, iar analiza indicatorilor reprezentativi subliniază această schimbare prin înregistrarea unui trend general ascendent în perioada 2003-2023. Următorul infografic prezintă evoluția indicatorilor reprezentativi ai României în ultimii 20 de ani, evidenţiind următoarele aspecte:

ARTICOLE RECENTE

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Odată cu setarea obiectivului aderării la Uniunea Europeană, dezvoltarea României s-a aliniat cadrului european, iar analiza indicatorilor reprezentativi subliniază această schimbare prin înregistrarea unui trend general ascendent în perioada 2003-2023. Următorul infografic prezintă evoluția indicatorilor reprezentativi ai României în ultimii 20 de ani, evidenţiind următoarele aspecte:

Cum a evoluat piața muncii în 2024?

2024 a fost un an al prudenței pe piața muncii, în care angajatorii au postat aproape 300.000 de joburi noi, dar și în care candidații au fost foarte activi în a-și căuta un nou loc de muncă, în condițiile în care au fost înregistrate aproximativ 11 milioane de aplicări, potrivit datelor din cea de-a 9-a ediție a raportului anual Review & Trends realizat de eJobs România.

Au fost semnate trei noi contracte de investiţii în infrastructura de turism

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan Radu Oprea, a semnat contractele de finanţare în cadrul Programului pentru dezvoltarea investiţiilor în turism – Masterplanul investiţiilor în turism pentru proiecte în domeniul turismului depuse de Consiliul Judeţean Călăraşi, Primăria municipiului Reşiţa şi Primăria oraşului Borsec, informează ministerul de resort printr-un comunicat.

Cristina Chiriac (CONAF): Este important să ne gândim ce avem de făcut în 2025, astfel încât să nu intrăm într-o recesiune economică

„România trebuie să reducă cheltuielile publice, în special din zona celor neproductive pentru a evita o posibilă recesiune economică în 2025, să crească eficienţa colectării veniturilor fiscale şi să evite supraîncărcarea fiscală asupra mediului de afaceri”, a declarat Cristina Chiriac, preşedinta Confederaţiei Naţionale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), în cadrul dezbaterii profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu titlul „Înapoi la economie. Cum văd antreprenorii anul 2025.”

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA