Sistemul energetic trebuie privit integrat, în ansamblu și trebuie să aibă în vedere consumatorul. Este punctul de vedere exprimat de Silvia Vlăsceanu, Director Executiv, Asociația Producătorilor de Energie Electrică – Henro, în cadrul întâlnirii de joi, 27 ianuarie, a comunității CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu tema ”Energia în 2022: Noua tranziție. Încrederea consumatorilor și proiectele industriei”.
Încrederea consumatorilor, grav afectată
”În această perioadă, încrederea consumatorilor a fost grav afectată de ceea ce se întâmplă. Atât companiile de stat, cât și cele private, din domeniul energiei, ar trebui să se concentreze pe cum ar putea sprijini consumatorul și, în același timp, să nu neglijeze economia”, a mai spus Vlăsceanu.
Aceasta a mai arătat că nu susține revenirea la prețuri reglementate, pe niciun segment din lanțul valoric (producere, transport, distribuție și furnizare), pentru că această reglementare ar distorsiona piața.
Ce a generat criza energetică în România
”Cauzele acestei crize energetice pentru România provin dintr-o reorganizare proastă a sectorului energetic, însă piața nu trebuie să fie suprareglementată, chiar dacă trebuie să existe reguli. Este important să ne uităm la modul la care se tranzacționează pe piață. Prin HENRO, marii producători încearcă să demareze întâlniri cu diverse asociații, cu marii furnizori, cu marii producători, deoarece doar împreună vor putea identifica soluții. Avem nevoie de capacități noi de producție, pentru a reduce importul în creștere și să previzionăm ce punem în locul unor capacități pe care România le-a scos din funcțiune”, a mai arătat Vlăsceanu.
CLCC reunește aproximativ 2000 de companii care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică.