Scad sau cresc prețurile? Ce au răspuns invitații dezbaterii CLCC din luna iulie

iul. 26, 2023 | Evenimente

În contextul analizei pachetului de creșteri de taxe și impozite, CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării a organizat o nouă dezbatere profesională, care s-a desfășurat joi, 20 iulie, ora 11:00, pe ZOOM.

Tema dezbaterii a fost „SCAD SAU CRESC PREȚURILE? Guvernul, între reducerea prețurilor și creșterea taxelor”, iar moderatorul Constantin Rudnițchi – Jurnalist, Director Executiv CLCC, i-a avut alături pe următorii invitați: Gilda Lazăr – Director Corporate Affairs și Comunicare JTI România, Moldova și Bulgaria, Feliciu Paraschiv, Vicepreședintele Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România – ANCMMR, George Bădescu, Directorul Executiv al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România – AMRCR, Gheorghe Bejan,  Directorul Executiv al Patronatului Zahărului din România, Călin Ile,  Președinte de Onoare al Federației Industriei Hoteliere din România – FIHR, Gabriel Biriș, Partner Biris Goran SPARL și Andrei Botiș, Președinte – Romania Green Building Council, CEO NAI România.

Fiecare invitat a abordat unul dintre subiectele stabilite, dezbaterea reușind să acopere o paletă vastă de informații.

George Bădescu a subliniat în cadrul intervenției sale faptul că ceea ce se întâmplă acum, analiza pachetului de creșteri de taxe și impozite, reprezintă o situație cunoscută cu care România s-a mai confruntat și în anii trecuți.

„Referitor la situația actuală, cred că fiecare dintre noi ne-am confruntat cu această teorie prezentată de doamna Lazăr, cea a blidului. Suntem într-o perioadă în care, uman vorbind, toată lumea are nevoie de puțină pauză. Toți membrii asociației noastre, care sunt în postura de a aplica această OUG și-au anulat concediile. Fac această remarcă pentru că nu ar trebui să uităm că există și viață dincolo de orice alte provocări ale momentului. Pare că există o categorie de persoane care este foarte odihnită și disponibilă, gata să se angajeze în astfel de abordări cu un final neclar.”

În continuare, Directorul Executiv AMRCR a prezentat obiectivul asociației în contextul Ordonanței:

„ Cred că ceea ce se întâmplă acum în România are un specific anume, pe care încă încercâm să ni-l definim. În acest moment se încearcă interpretarea și clarificarea anumitor termeni  sau formule din interiorul acestei Ordonanțe.

Obiectivul este asigurarea accesului la alimentele de bază pentru populație, iar discuțiile pregătitoare au decurs în acest spirit”.

„Obiectivul nostru este acela de a răspunde unei situații conjuncturale creată de inflația crescută, iar din acest punct de vedere am considerat că celelalte aspecte care pot fi aduse în discuție trebuie cumva gestionate din mers și trebuie găsită o soluție care să răspundă obiectivului acestei Ordonanțe”, afirmă George Bădescu.

Printre invitați s-a numărat și Andrei Botiș, care a completat discuția cu câteva idei referitoare la impozitul pe transferul de proprietate.

„Voi vorbi puțin despre prevederea privind impozitarea veniturilor din transferul proprietăților imobiliare și respectiv eliminarea cotei forfetare; mai exact până în 2022 în limita unui venit anual putea fi dedusă din chirie o anumită cheltuială de 40%, după care se impozita pe diferență. Eliminând această prevedere, automat, proprietarii vor declara contractele de închiriere la o sumă mult mai mică (așa cum se practica până în 2020) și se va încasa mult mai puțin la bugetul statului. Practic, se încurajează nedeclararea veniturilor integrale; impactul nu va aduce plusvaloare bugetului de stat, ci din contră.”

Efectul asupra bugetului de stat

Andrei Botiș a explicat ce reprezintă eliminarea plafonului neimpozabil de 450.000 lei și modificarea cotei de impozit:

”În ceea ce privește impozitul pe transferul de proprietate, mai exact s-a propus eliminarea plafonului neimpozabil de 450 de mii de lei și modificarea cotei de impozit; ori dacă va trebui să se plătească impozit pentru toate tranzacțiile până în această sumă, având în vedere că majoritatea tranzacțiilor se întâmplă în jurul acestei sume și având în vedere că până la 70% din tranzacții se fac cu plata cash, lumea va declara mai puțin la contractul de vânzare-cumpărare. Din punctul meu de vedere, impactul nu va crește veniturile la bugetul de stat, ideea este la fel ca în fiecare sector.”

 

Înregistrarea întâlnirii „Scad sau cresc prețurile? Guvernul, între reducerea prețurilor și creșterea taxelor” poate fi urmărită integralAICI.

Reuniunile CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Costul orar al forței de muncă în România continuă să crească

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată, după numărul zilelor lucrătoare, a înregistrat în trimestrul III o creștere de 3,18% față de precedentele trei luni, arată datele Institutului Național de Statistică. Față de aceeași perioadă a anului trecut, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o creștere de 17,12%.

Călin Biriș (Online Mastery), despre importanța colaborării cu agenția de digital marketing

„Lucrăm pentru aceleași obiective. Agenția cu antreprenorul sau cu businessul au aceleași obiective, pentru că, dacă merge bine businessul, conform serviciilor oferite de agenție, atunci și agenției îi va merge bine”, a subliniat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării). 

Robert Trandafir (Gun Media): Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele

„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a  declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA