Salariul, criteriul care contează cel mai mult pentru români în alegerea unui job (studiu)

iul. 4, 2024 | Noutăți

 Salariul, echilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională şi relaţia bună cu managerul sunt criteriile care contează cel mai mult pentru români când vine vorba de alegerea unui job, arată datele unui studiu de specialitate.

Studiul, realizat de Boston Consulting Group (BCG), The Network, The Stepstone Group şi eJobs.ro, arată că, spre deosebire de situaţia pentru România, la nivel global angajaţii pun cel mai mare preţ pe stabilitatea jobului.

Tot la nivel global, al doilea cel mai important element este echilibrul între viaţa personală şi cea profesională şi abia apoi remuneraţia. Stabilitatea la locul de muncă vine abia pe locul al patrulea în clasamentul realizat de angajaţii români.

Alte aspecte pe care le iau în considerare când aleg un job sunt relaţia cu colegii, să se simtă apreciaţi pentru munca pe care o fac, oportunităţile de dezvoltare profesională, să simtă că munca lor are sens, reputaţia angajatorului sau numărul de zile de concediu pe care le au în cadrul companiei, potrivit unui comunicat al eJobs.ro.

“Interesant este faptul că nu regăsim în această listă beneficiile extrasalariale, ceea ce ne arată că românii au regândit raportarea la carieră şi la job în ultima perioadă. Nu poate fi detronată importanţa salariului, dar, dincolo de acest criteriu, toate celelalte care cântăresc greu în ochii angajaţilor ţin mai degrabă de relaţionare, de cultură organizaţională şi de reputaţie decât de stimulente materiale concrete”, susţine Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs.ro, platformă de recrutare online din România, citată în comunicat.

Conform cercetării, la nivel local apar diferenţe între respondenţi în funcţie de categoria de vârstă din care fac parte. Astfel, salariul este cel mai important doar pentru cei care au între 21 şi 30 de ani şi pentru cei din categoria 41-50 de ani.

Astfel, pentru cei foarte tineri, respectiv cu vârsta mai mică de 20 de ani, cel mai mult contează compatibilitatea dintre valorile pe care ei le au şi cele ale potenţialului angajator. Cei din segmentul de vârstă 31-40 de ani pun preţ în primul rând pe echilibrul între viaţa personală şi cea profesională. Începând de la 51 de ani în sus, cel mai mult contează relaţia bună cu colegii sau aprecierea pe care o primesc din partea managerului pentru munca pe care o fac.

La fel de interesant este şi ce contează cel mai puţin, în funcţie de segmentul de vârstă. Pentru cei care au mai puţin de 20 de ani, numărul de zile de concediu la care au dreptul anual reprezintă criteriul la care se uită cel mai puţin. Beneficiile sunt pe ultimul loc pentru cei care au între 21 şi 30 de ani şi între 41 şi 50 de ani, reputaţia angajatorului contează cel mai puţin pentru candidaţii din segmentul 31-40 de ani. Spre final de carieră, respectiv de la 51 de ani în sus, cel mai puţin contează posibilităţile de dezvoltare în carieră şi posibilitatea de a lucra într-un mediu creativ.

“Fluctuaţiile pieţei muncii, la nivel internaţional, au făcut ca 2023 să fie primul an în care să vedem că siguranţa locului de muncă apare atât de sus în alegerile respondenţilor. În anii anteriori, mult mai importante erau recunoaşterea meritelor în interiorul companiei sau relaţia cu echipa”, a adăugat Roxana Drăghici.

Studiul a fost derulat în perioada octombrie-decembrie 2023 pe un eşantion de 150.000 de respondenţi din 185 de ţări, printre care şi România, care a furnizat răspunsuri din partea a 1.047 de participanţi. Răspunsurile au fost colectate de The Network, alături de platformele de recrutare afiliate la nivel internaţional şi prelucrate de Boston Consulting Group, companie de consultanţă în management, cu sediul central în Boston, Massachusetts. Acesta este cea mai amplă cercetare de profil realizată pe o eşantionare globală.

În acest moment, pe eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare din România, sunt disponibile 25.000 de locuri de muncă. Lansată în 1999, eJobs este prima platformă de recrutare din România şi liderul pieţei locale de profil. AGERPRES

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Costul orar al forței de muncă în România continuă să crească

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată, după numărul zilelor lucrătoare, a înregistrat în trimestrul III o creștere de 3,18% față de precedentele trei luni, arată datele Institutului Național de Statistică. Față de aceeași perioadă a anului trecut, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o creștere de 17,12%.

Călin Biriș (Online Mastery), despre importanța colaborării cu agenția de digital marketing

„Lucrăm pentru aceleași obiective. Agenția cu antreprenorul sau cu businessul au aceleași obiective, pentru că, dacă merge bine businessul, conform serviciilor oferite de agenție, atunci și agenției îi va merge bine”, a subliniat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării). 

Robert Trandafir (Gun Media): Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele

„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a  declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA