S-a lansat cea mai mare Coalitie a mediului de afaceri: Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC)

nov. 13, 2019 | Aparitii si Comunicate

Aproape 2.000 de companii cu capital român și străin din diverse domenii – bunuri de larg consum, energie, ospitalitate, comerț, media, publicitate etc.- cu o cifră de afaceri cumulată de aproximativ 50 miliarde de lei și peste 36.000 de angajați, s-au grupat în cadrul Coaliției pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC) pentru a contribui la crearea unui cadru fiscal și legislativ predictibil și echilibrat. Evenimentul de lansare a avut loc la Palatul Parlamentului, în parteneriat cu Comisia pentru buget, finanțe și bănci a Camerei Deputaților.

Membrii CLCC consideră că libertatea economică, libertatea comerțului și libertatea comunicării sunt fundamentale, iar consultările publice stau la baza unei societăți democratice. Coaliția pledează pentru stabilitate și predictibilitate legislativă, precum și pentru reglementări echilibrate și necesare, nu intempestive sau excesive.

Credem că, în elaborarea politicilor publice, decidenții politici trebuie să ia în considerare toate opiniile și datele disponibile, inclusiv expertiza agenților economici. CLCC susține accesul liber la produsele legale, a căror calitate este garantată de identitatea de marcă și de reputația companiilor membre ale Coaliției”, a declarat Constantin Rudnițchi, director executiv al Coaliției pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării.  

CLCC a pornit ca  un demers necesar în contextul apariției unor inițiative legislative care urmăresc supra-reglementarea anumitor sectoare și industrii, într-un mod nejustificat și fără consultări ale mediului de afaceri. Un exemplu recent este proiectul de hiper-reglementare în domeniul tutunului (L443/2019) care prevede, printre altele, interzicerea expunerii produselor din tutun în cele peste 70.000 de magazine din România care comercializează țigarete. Limitarea comerțului cu produse din tutun și ascunderea pachetelor sub tejghea va determina reducerea cifrei de afaceri și a profitului magazinelor și producătorilor, creșterea cheltuielilor și pierderea de locuri de muncă și va alimenta piața neagră.

Alte exemple de inițiative de același tip respinse sau în dezbatere: interzicerea publicității la medicamente; interzicerea comercializării băuturilor carbogazoase către minorii cu vârsta sub 16 ani; etichetarea produselor alimentare procesate, pentru reducerea riscului de boală cardiovasculară etc. În plan internațional, avem de asemenea, exemple extreme: taxarea cărnii roșii sau a produselor cu grăsimi, inclusiv brânza, interzicerea foie gras etc.

Coaliția a atras rapid membri din întregul sector al bunurilor de larg consum și nu numai, îngrijorați de tendința reglementatorilor de a lua de pe-o zi pe alta măsuri care pot îngenunchia mediul de afaceri fără nicio consultare cu cei direct vizați.

Ținând cont de aceste realități alarmante, reprezentanții Coaliției pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării solicită membrilor Parlamentului României să trateze cu maximă seriozitate și responsabilitate orice pachet de măsuri legislative care poate destabiliza un întreg lanț de afaceri legitime.

Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării urmărește asigurarea unui mediu de afaceri competitiv și corect, astfel încât companiile să poată investi și dezvolta, plătind în continuare salariile a milioane de români și contribuind la dezvoltarea întregii comunități.

AGERPRES

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Costul orar al forței de muncă în România continuă să crească

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată, după numărul zilelor lucrătoare, a înregistrat în trimestrul III o creștere de 3,18% față de precedentele trei luni, arată datele Institutului Național de Statistică. Față de aceeași perioadă a anului trecut, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o creștere de 17,12%.

Călin Biriș (Online Mastery), despre importanța colaborării cu agenția de digital marketing

„Lucrăm pentru aceleași obiective. Agenția cu antreprenorul sau cu businessul au aceleași obiective, pentru că, dacă merge bine businessul, conform serviciilor oferite de agenție, atunci și agenției îi va merge bine”, a subliniat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării). 

Robert Trandafir (Gun Media): Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele

„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a  declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA