„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu titlul „Marketingul s-a mutat în online. Cum vă puteți promova produsele sau imaginea în domeniul digital”.
„Oamenii de digital marketing au înțeles că există niște ecosisteme care atrag audiențe, care au un anumit comportament. Un comportament, în unele cazuri, mai mult de căutare, de dorință, de nevoie și un alt comportament, de a petrece timpul și de a socializa. Înțelegând aceste comportamente, brandurile au avut instrumentele necesare pentru a comunica către audiențe. Aici a intervenit rolul nostru, al specialiștilor, să luăm de la oameni, de la brandurile cu care lucrăm sau de la propriile entități în care lucrăm, și să ducem mesajele prin aceste canale”.
Referitor la apariția canalelor online, Robert Trandafir a menționat: „La începuturi erau Google și Facebook, acum avem TikTok, Pinterest, LinkedIn pentru un mediu profesional, și avem și ChatGPT, pentru zona de informare foarte rapidă.”
„Rolul nostru, ca specialiști, este să spunem oamenilor cu care colaborăm ce se poate face, să le câștigăm încrederea, la fel ca în orice altă profesie.”
Încrederea clienților este esențială și în acest context, iar specialistul de digital marketing a menționat acest aspect, punctând importanța comunicării: „Este important pentru client să înțeleagă ce se poate face și ce-i poate aduce această colaborarea, în funcție de obiectivele pe care le are. Specialiștii care simplifică lucrurile și care pot să vorbească pe limba organizației din care provine clientul, au de câștigat de cele mai multe ori, pentru că, în esență, clienții noștri nu-și doresc să învețe lucruri tehnice, ci își doresc să știe că au ales oamenii potriviți, care lucrează pentru obiectivele lor.”
Cum trebuie abordată strategia de digital marketing?
În continuare, Robert Trandafir a atras atenția și asupra uneia dintre greșelile pe care le poate face o organizație, atunci când este vorba despre stabilirea strategiei de digital marketing: „Nu există două tabere. Un lucru pe care îl consider greșit în abordarea strategică este ca organizația să zică «Hai să facem strategia de marketing, separat de tot ceea ce facem noi în general». Nu există strategia de digital marketing, pentru că nu e un alt business, nu e o altă organizație sau nu e o altă entitate care are de comunicat, ci este aceeași. Logica în sine este stabilirea discuției sau zonei strategice cu cineva, cu un specialist, care să poată să înțeleagă cele două medii și după să prioritizeze. Uneori apar rupturi pentru că nu se știe cine are prioritate.”
„Spre exemplu, dacă suntem o publicație specifică online, care generează pentru un ziar 90% dintre venituri, ar fi de preferat ca acea competență online să primeze în zona strategică și în zona de decizie. Este bine să vedem ce avem noi, care sunt lucrurile pentru care ne aleg oamenii, cum am putea să creștem, de unde am putea să luăm anumite competențe. Un model de lucru colaborativ, o abordare de tip omnichannel rezolvă multe din provocări”, a explicat Robert Trandafir.
„Este extrem de important ca noi, specialiștii de digital marketing, să înțelegem care sunt de fapt obiectivele. ”
„Cele mai dese feedback-uri de la clienți, pe materiale grafice, sunt de tipul «fă logo-ul mai mare». În esență, orice business are și amprenta antreprenorului, ceea ce-l face fericit sau, altfel spus, obiectivul real din spatele comunicării. Dacă zona de a fi vizibil, chiar dacă nu aduce un plusvaloare pe business ca eficiență, este un lucru care la nivel de organizație este important, nu trebuie dată la o parte. Este extrem de important să înțelegem care sunt de fapt obiectivele, pentru că uneori obiectivele reale nu sunt cele spuse”, arată specialistul.
„Oamenii care vor mai multă expunere au mai mare încredere în zona de produs, vor să fie vizibili, să ajungă la cât mai multă lume. Este o componentă importantă, să dai ceva mai mult în zona de a fi vizibil, pentru că îți cresc șansele de feedback, îți cresc șansele de pivotare, atunci când pornești dintr-o zona de mare încredere și de a arăta că «vreau să știe toată lumea cine sunt eu»”, a mai menționat Robert Trandafir.
„Bagheta magică nu există […] audiențele sunt cele care iau deciziile.”
Fondatorul Gun Media a vorbit și despre așteptările nerealiste ale clienților: „Se întâmplă ca o parte dintre clienți să vină cu așteptări ridicate, crezând că imediat după ce intră în colaborare și încep să fie făcute comunicările pe digital marketing, rezultatele apar de-a doua zi. Bagheta magică nu există, noi doar ducem ceea ce e bine de la clienți și luăm focusul de pe ceea ce nu e bine. Audiențele sunt cele care iau deziciile. Satisfacția clienților este tot în barca clientului, noi doar îi spunem ce așteptări are audiența și cum trebuie să îmbunătățească lucrurile. Este vorba despre o muncă de echipă”, a concluzionat Robert Trandafir.
Înregistrarea întâlnirii „Marketingul s-a mutat în online. Cum vă puteți promova produsele sau imaginea în domeniul digital”, AICI.
***
Reuniunile CLCC
Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.
Eveniment promovat de EventsMax.ro.