Răzvan Pîrjol, Secretar de stat, Ministerul Economiei: Trăim o formă de război economic

ian. 29, 2021 | Comunitatea CLCC

„Trebuie să fim realiști: aceasta este o formă de război economic”, a fost avertismentul lansat de Răzvan Pîrjol, Secretar de stat, Ministerul Economiei, referindu-se la efectele pandemiei de Covid-19, în cadrul webinarului cu tema ”Redresarea turismului românesc”, organizat de Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC), miercuri, 26 ianuarie.

”În această situație dezastruoasă a turismului mondial, există și o parte oarecum bună, în momentul  în care lucrurile își vor reveni, toate destinațiile rămân la un moment T0. Astăzi, fiecare destinație are șansa ei de a se promova și de a deveni o destinație sigură. Astfel, cred că și România are marea ei șansă”, a declarat Răzvan Pîrjol.

Moment de regândire și de anticipare pentru antreprenorul privat

Potrivit acestuia, nu ne putem compara cu țări mai organizate precum Germania, spre exemplu, dar forța unei țări nu se măsoară doar prin armată sau putere de cumpărare, ci și prin capacitatea de a avea o strategie pe termen lung și de a o putea implementa. ”Am observat că, în ultimii 10 ani, fiecare guvern a venit cu o strategie nouă, fără să analizeze măcar dacă cea a propusă de guvernul anterior era una bună. Acesta este un moment de regândire și de reanticipare pentru antreprenorul privat. Eu salut orice formă de solidaritate a sectorului privat, care va avea o influență pozitivă asupra sectorului public, care poate că nu înțelege că nu are timp. Banca Mondială susține că sectorul privat își va reveni abia din 2024, deci trebuie să ne gândim că este o perioadă destul de grea. Este un moment de resetare, în care, cu siguranță, unii vor plăti mai mult decât ceilalți, dar este un moment în care vor apărea noi forme de turism și noi forme de promovare”, a mai arătat reprezentantul Executivului.

Scopul întâlnirii CLCC

CLCC a organizat această nouă întâlnire a comunității, cu scopul de a analiza situația actuală a industriei turismului, în condițiile restricțiilor impuse de pandemie, provocările acestei perioade și soluțiile de redresare care se întrevad.

Întâlnirea a fost moderată de Constantin Rudniţchi, Director Executiv CLCC, și i-a avut ca invitați speciali pe Răzvan Pîrjol, Secretar de Stat, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Dragoș Răducan, Prim-vicepreședinte FPTR, Dumitru Luca, Președinte ANAT, Doru Dragomir, Președinte, Camera de Comerț Bilaterală România–Bulgaria și Akos Molnár, Director Executiv, Tușnad SA. Pe lângă aceștia, au participat și alți specialiști din domeniul turismului, care și-au împărtășit experiența și soluțiile pe care le-au identificat pentru depășirea provocărilor pandemiei.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Costul orar al forței de muncă în România continuă să crească

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată, după numărul zilelor lucrătoare, a înregistrat în trimestrul III o creștere de 3,18% față de precedentele trei luni, arată datele Institutului Național de Statistică. Față de aceeași perioadă a anului trecut, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o creștere de 17,12%.

Călin Biriș (Online Mastery), despre importanța colaborării cu agenția de digital marketing

„Lucrăm pentru aceleași obiective. Agenția cu antreprenorul sau cu businessul au aceleași obiective, pentru că, dacă merge bine businessul, conform serviciilor oferite de agenție, atunci și agenției îi va merge bine”, a subliniat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării). 

Robert Trandafir (Gun Media): Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele

„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a  declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA