Radu Tănase, HORA România: Taxa zero pe salariul minim ar fi o gură de oxigen pentru industria hotelieră

ian. 5, 2022 | Evenimente

În 2020, industria hotelieră a avut o cădere de peste 40% a cifrei de afaceri, iar căderea din 2021 se anunță cam la același nivel. Potrivit celor prezentate de Radu Tănase în cadrul întâlnirii organizate de Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, „în viitorul apropiat foarte multe companii hoteliere vor intra în insolvență”.

„Din moment ce România nu este promovată, automat nici zona hotelieră și nici zona de restaurante nu au cum să prospere. Anul 2019 a fost anul de glorie pentru industria de restaurante din România, iar în ultimii 5-10 ani această zonă a tot crescut. Pandemia nu a făcut decât să oprească acest trend, aflat în plină expansiune, iar după 2 ani de zile, cei din industria restaurantelor se întreabă dacă clienți mai au încredere în restaurante”.

Un alt subiect abordat a fost criza forței de muncă care reprezintă o problemă stringentă pentru industria Horeca, deoarece este foarte greu și costisitor să aducă personalul la același nivel de pregătire ca cel de dinaintea pandemiei.

Pentru 2022, HORA România și-a propus două lucruri mărețe: implementarea unui nou program HoReCa 20%, dar pentru anul 2021, pentru că sumele primite până acum sunt destinate exclusiv pentru anul 2020 și, cel de-al doilea lucru, legalizarea bacșișului.

Totodată, se are în vedere și lansarea campaniei de comunicare pentru susținerea celebrei taxe zero pe salariu minim. „Dacă acest program se va aplica va fi o mare gură de oxigen în industria hotelieră”, susține Radu Tănase, cofondator Calif, Condimental și Shooteria și membru în board-ul HORA.

Înregistrarea întâlnirii CLCC din luna decembrie – ECONOMIA ROMÂNEASCĂ: RETROSPECTIVĂ ȘI PROIECȚII PENTRU 2022, poate fi urmărită integral AICI.

Întâlnirea a fost organizată de Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării. Moderatorul întâlnirii, Constantin Rudnițchi – Director Executiv CLCC, i-a avut ca invitați speciali pe Laurian Lungu – Analist economic, Co-fondator Consilium Policy Advisors Group – CPAG; Doru Dragomir – Președinte Camera de Comerț Bilaterală România – Bulgaria; Adrian Sandu – Secretar General, Asociația Constructorilor de Automobile din România – ACAROM; Călin Ile – Președintele Federației Industriei Hoteliere din România – FIHR; Radu Tănase – Membru Consiliului Director HORA România; Feliciu Paraschiv – Vicepreședintele Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România – ANCMMR; Raul Pop – Expert mediu, Co-Founder Coaliția pentru Economie Circulară – CERC.

CLCC reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerțului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Aceasta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

 

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Costul orar al forței de muncă în România continuă să crească

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată, după numărul zilelor lucrătoare, a înregistrat în trimestrul III o creștere de 3,18% față de precedentele trei luni, arată datele Institutului Național de Statistică. Față de aceeași perioadă a anului trecut, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o creștere de 17,12%.

Călin Biriș (Online Mastery), despre importanța colaborării cu agenția de digital marketing

„Lucrăm pentru aceleași obiective. Agenția cu antreprenorul sau cu businessul au aceleași obiective, pentru că, dacă merge bine businessul, conform serviciilor oferite de agenție, atunci și agenției îi va merge bine”, a subliniat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării). 

Robert Trandafir (Gun Media): Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele

„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a  declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA