Octavian Oprea, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României: Prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență dorim să aducem tehnologiile emergente și să le punem inclusiv la dispoziția IMM-urilor

mai 21, 2021 | Comunitatea CLCC, Evenimente

Președintele Autorității pentru Digitalizarea României (ADR), Octavian Oprea, a vorbit în cadrul Webinarului CLCC „Digitalizarea IMM-urilor” din 26 aprilie despre faptul că ADR a colaborat foarte mult și eficient cu IMM-urile, reușind să realizeze o platformă prin care, mai ales IMM-urile, să poată obține sprijin financiar din partea Guvernului României pentru combaterea efectelor economice negative, cauzate de pandemie, fiind astfel  acordat aproximativ un 1 milion de euro pentru sprijinul sectorului privat.

Autoritatea pentru Digitalizarea României a colaborat extraordinar de mult și bine cu zona IMM-urilor, realizând chiar o platformă care se numește aici.gov.ro, prin care toate companiile, dar mai ales IMM-urile din România, au putut aplica pentru a putea obține facilități puse la dispoziție de Guvernul României pentru combaterea efectelor economice negative cauzate de pandemia de COVID-19. Prin această platformă, am reușit să distribuim către zona privată din România, aproximativ 1 miliard de euro, cu o investiție de nici măcar 100.000 de euro”, a declarat Octavian Oprea.

Prin Planul Național de Redresare și Reziliență, ADR urmărește să faciliteze cât mai mult accesul IMM-urilor la tehnologii emergente: „Ne îndreptăm foarte mult atenția către zona de IMM-uri,  deoarece am constatat în urma unei analize cerute de Comisia Europeană, faptul că avem carențe majore atunci când vorbim despre competențe digitale și infrastructură hardware și software. Prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență dorim să aducem tehnologiile emergente și să le punem inclusiv la dispoziția IMM-urilor, fie că vorbim de inteligența artificială, de internet of things, blockchain sau de soluții basic de gestiune a contabilității; încercăm să facilităm cât mai mult accesul IMM-urilor la această finanțare”, a mai adăugat președintele Autorității pentru Digitalizarea României.

„Planul Național de Redresare și Reziliență nu este singura modalitate prin care proiectele pe digitalizare vor putea fi finanțate și cu siguranță IMM-urile își vor canaliza atenția și pe celelalte programe de finanțare puse la dispoziție de Comisia Europeană”, a concluzionat Octavian Oprea, Președintele Autorității pentru Digitalizarea României.

Webinar marca CLCC

Dezbaterea moderată de Constantin Rudniţchi, Director Executiv CLCC, a avut ca subiecte de discuție: principalele avantaje și provocări pe care le presupune procesul transformării digitale pentru sectorul privat, cum își restructurează companiile mijloacele și strategiile de lucru datorită digitalizării, pentru a obține mai multe beneficii, precum și oportunitățile de sprijin pentru IMM-uri, în contextul pandemic.

Evenimentul a fost organizat de CLCC, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Aceasta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale, promovarea concurenței loiale, a imaginii constructorilor și rolului lor în societate.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Costul orar al forței de muncă în România continuă să crească

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată, după numărul zilelor lucrătoare, a înregistrat în trimestrul III o creștere de 3,18% față de precedentele trei luni, arată datele Institutului Național de Statistică. Față de aceeași perioadă a anului trecut, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o creștere de 17,12%.

Călin Biriș (Online Mastery), despre importanța colaborării cu agenția de digital marketing

„Lucrăm pentru aceleași obiective. Agenția cu antreprenorul sau cu businessul au aceleași obiective, pentru că, dacă merge bine businessul, conform serviciilor oferite de agenție, atunci și agenției îi va merge bine”, a subliniat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării). 

Robert Trandafir (Gun Media): Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele

„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a  declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA