Octavian Oprea, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României: Prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență dorim să aducem tehnologiile emergente și să le punem inclusiv la dispoziția IMM-urilor

mai 21, 2021 | Comunitatea CLCC, Evenimente

Președintele Autorității pentru Digitalizarea României (ADR), Octavian Oprea, a vorbit în cadrul Webinarului CLCC „Digitalizarea IMM-urilor” din 26 aprilie despre faptul că ADR a colaborat foarte mult și eficient cu IMM-urile, reușind să realizeze o platformă prin care, mai ales IMM-urile, să poată obține sprijin financiar din partea Guvernului României pentru combaterea efectelor economice negative, cauzate de pandemie, fiind astfel  acordat aproximativ un 1 milion de euro pentru sprijinul sectorului privat.

Autoritatea pentru Digitalizarea României a colaborat extraordinar de mult și bine cu zona IMM-urilor, realizând chiar o platformă care se numește aici.gov.ro, prin care toate companiile, dar mai ales IMM-urile din România, au putut aplica pentru a putea obține facilități puse la dispoziție de Guvernul României pentru combaterea efectelor economice negative cauzate de pandemia de COVID-19. Prin această platformă, am reușit să distribuim către zona privată din România, aproximativ 1 miliard de euro, cu o investiție de nici măcar 100.000 de euro”, a declarat Octavian Oprea.

Prin Planul Național de Redresare și Reziliență, ADR urmărește să faciliteze cât mai mult accesul IMM-urilor la tehnologii emergente: „Ne îndreptăm foarte mult atenția către zona de IMM-uri,  deoarece am constatat în urma unei analize cerute de Comisia Europeană, faptul că avem carențe majore atunci când vorbim despre competențe digitale și infrastructură hardware și software. Prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență dorim să aducem tehnologiile emergente și să le punem inclusiv la dispoziția IMM-urilor, fie că vorbim de inteligența artificială, de internet of things, blockchain sau de soluții basic de gestiune a contabilității; încercăm să facilităm cât mai mult accesul IMM-urilor la această finanțare”, a mai adăugat președintele Autorității pentru Digitalizarea României.

„Planul Național de Redresare și Reziliență nu este singura modalitate prin care proiectele pe digitalizare vor putea fi finanțate și cu siguranță IMM-urile își vor canaliza atenția și pe celelalte programe de finanțare puse la dispoziție de Comisia Europeană”, a concluzionat Octavian Oprea, Președintele Autorității pentru Digitalizarea României.

Webinar marca CLCC

Dezbaterea moderată de Constantin Rudniţchi, Director Executiv CLCC, a avut ca subiecte de discuție: principalele avantaje și provocări pe care le presupune procesul transformării digitale pentru sectorul privat, cum își restructurează companiile mijloacele și strategiile de lucru datorită digitalizării, pentru a obține mai multe beneficii, precum și oportunitățile de sprijin pentru IMM-uri, în contextul pandemic.

Evenimentul a fost organizat de CLCC, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Aceasta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale, promovarea concurenței loiale, a imaginii constructorilor și rolului lor în societate.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Luisiana Dobrinescu, despre declararea codului UIT: Dacă este și o diferență de 10 secunde, se emite procesul verbal de sancționare

„Confiscarea se face foarte ușor. Nu marfa se confiscă, ci contravaloarea mărfii. Există personal al Antifraudei care verifică din birou data, ora și minutul de intrare în țară a vehiculului, cu data, ora și minutul declarării codului UIT. Dacă este și o diferență de 10 secunde, o oră sau două, se emite procesul verbal de sancționare”, a afirmat Luisiana Dobrinescu, Managing Partner, Dobrinescu Dobrev SCA.

Sînziana Radu, (EY): Rațiunea implementării sistemului RO e-Transport necesită o colaborare din partea mediului de afaceri, dar și o înțelegere corectă și completă a cerințelor de raportare

„Rațiunea implementării acestui sistem necesită, în mod evident, o colaborare din partea mediului de afaceri, dar și o înțelegere corectă și completă a cerințelor de raportare. Pe cât vedem de necesară asigurarea unei colectări eficiente a taxelor și impozitelor, pe atât de multe provocări aduce acest sistem la nivelul mediului de afaceri, care depune eforturi considerabile pentru a se conforma acestei cerințe impuse de autorități”, a declarat Sînziana Radu, Manager Taxe indirecte, Ernst&Young (EY).

Dan Schwartz, consultant fiscal: Reglementările fiscale ce au fost lansate pe piaţă în regim de urgenţă sunt lucruri făcute foarte repede, fără o consultare cu mediul de afaceri

„Reglementările fiscale ce au fost lansate pe piaţă în regim de urgenţă sunt lucruri făcute foarte repede, fără o consultare cu mediul de afaceri, iar în loc să stăm la coadă pentru a depune un formular la un ghişeu ANAF, stăm la coadă online ca să furnizăm informaţiile solicitate, pentru că sistemele se blochează”, a declarat Dan Schwartz, consultant fiscal, Cofondator& Managing Partner RSM România.

Ştefan-Radu Oprea: Buget de 440 milioane de euro la Start-Up Nation, în 2024; programul ”Femei Antreprenor” ar putea debuta pe 30 iulie

Programul Start-Up Nation va continua şi în acest an, cu un buget din fonduri europene de peste 440 milioane de euro, iar la sfârşitul lunii iulie ar urma să demareze şi Programul “Femei Antreprenor”, a declarat la evenimentul de lansare a unei noi ediţii a “Cartei Albe a IMM-urilor din România”, ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea.

„Invazie de E-uri în fiscalitate. Cum se adaptează antreprenorii, companiile și profesioniștii la digitalizarea raportărilor fiscale”, o nouă dezbatere marca CLCC

CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării te invită la o nouă dezbatere profesională digitală, cu titlul „Invazie de E-uri în fiscalitate. Cum se adaptează antreprenorii, companiile și profesioniștii la digitalizarea raportărilor fiscale”. Cea de-a șasea dezbatere din acest an se va desfășura JOI, 18 iulie, începând cu ora 11.00, pe ZOOM.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA