Oana Botolan Datki, Cteam România: Definirea ca angajator bun sau mai puțin bun este dată de capacitatea acestuia de a înțelege nevoile fiecărui angajat

feb. 27, 2024 | Comunitatea CLCC

„În ultimii ani, se vorbește din ce în ce mai mult despre flexibilizarea forței de muncă și unul din aspectele discutate este exact acesta, faptul că este foarte importantă și foarte utilă, în contextul definirii de angajator bun sau mai puțin bun, capacitatea acestuia de a înțelege și de a-i păsa de nevoile fiecărui angajat sau categorii de angajați. Cu cât mai mult este o abordare individuală, cu atât mai mult poate să apară succesul”, a declarat Oana Botolan Datki, Managing Partner, Cteam România, în cadrul celei mai recente ediții a dezbaterii profesionale CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, cu tema „Angajator bun, angajator rău”.

În deschiderea intervenției sale, Oana Botolan Datki a precizat că percepția angajaților despre compania angajatoare are mai multe valențe:„ Putem să ne imaginăm Piramida lui Maslow, plecăm de la elementele de bază ale relației dintre un angajator și angajații săi și vorbim despre modul în care nevoile oamenilor sunt îndeplinite în acest contract. Până la urmă, este vorba despre percepția angajaților despre angajatorul lor, iar percepția aceasta nu dă o notă generală.Este vorba de modul în care este percepută relația și contractul, adică, pentru cantitatea de efort pe care o depun angajații, dacă sunt remunerați corect; nu mai mult, nu mai puțin, ci corect. De asemenea, vorbim și despre pachetul de beneficii, cu tot ce include el, de la modul în care arată biroul, faptul că pot lucra de acasă sau nu, până la modul în care se întâmplă lucrurile din punct de vedere fizic. Este în top 3 acest aspect al condițiilor fizice de lucru, care sunt în continuare foarte importante.”

„În perioada actuală, partea financiară contează foarte mult pentru toată lumea, pentru că este vorba de nevoia de siguranță. Toată lumea are nevoie de siguranță.”

Potrivit Oanei, salariu va rămâne pe primul loc în toate topurile: „[…] Compania își dă seama că partea financiară este foarte importantă, după care urmează tot ceea ce înseamnă și recompensarea performanțelor sau a efortului depus.”

Accesul la traininguri și posibilitățile de a participa la evenimente va fi mult mai important în viitoarea relație cu angajații. Percepțiile angajaților reprezintă un aspect foarte important, birourile sau locul de muncă trebuie să arate bine, drumul până la serviciu să nu fie prea lung și dificil etc. Angajatorul trebuie să ofere câteva lucruri care fac viața angajaților mai ușoară. Așadar, cu cât ne uităm atent la aceste criterii care contează pentru oamenii din companiile noastre, cu atât avem ocazia să facem lucrurile mai bine.”

Nu există o «rețetă» general valabilă

„Nu există o «rețetă» care să se potrivească, o «rețetă» general valabilă în afară de cea legată de partea financiară, care trebuie să fie corectă. Fiecare echipă este diferită și nu numai asta, fiecare angajat, fiecare individ are nevoi diferite, în funcție de vârstă, în funcție de atât de mulți factori, astfel încât o rețetă unică nu va garanta succesul”, explică Oana Botolan Datki, membră activă a mai multor asociații de resurse umane din România.

Oferta salarială mai bună – principalul motiv pentru care angajații părăsesc companiile vechi

În continuare, reprezentanta Cteam România a menționat că în România există abuzuri de toate felurile, de ambele părți și din partea angajatorului și din partea angajaților. Aceasta a explicat că în multe cazuri există o tensiune firească, generată de piața actuală a muncii, în care nevoile sunt diferite și în care presiunea e foarte mare.

„Statistic vorbind, în această lume privată a angajatorilor există foarte mult respect, iar în momentul în care condițiile nu mai sunt îndeplinite, angajații au soluții; respectiv au unde să plece, au cum să comunice, au cum să încerce să schimbe situația, iar dacă nu se poate schimba, să părăsească angajatorul respectiv”.

„Important este să ne judecăm mai puțin și să ne comportăm corect, să tratăm așa cum vrem să fim tratați de cei din jurul nostru, indiferent că ne sunt șefi, subalterni sau angajați.”

„Aș dori rămânem în zona de respect. De ambele părți este o relație contractuală, este vorba despre respect și despre respectarea unor reguli ale jocului pe care să le comunicăm transparent. Sigur că da, mai mult din partea angajatorului va fi vizibilă această transparență și corectitudine. Majoritatea angajaților își doresc să contribuie, își doresc să facă treaba bine, își doresc să le fie respectate orele și munca pe care o fac”, concluzionează Oana Botolan Datki.

Înregistrarea întâlnirii „Angajator bun, angajator rău” poate fi urmărită integral, AICI.

***

Reuniunile CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Luisiana Dobrinescu, despre declararea codului UIT: Dacă este și o diferență de 10 secunde, se emite procesul verbal de sancționare

„Confiscarea se face foarte ușor. Nu marfa se confiscă, ci contravaloarea mărfii. Există personal al Antifraudei care verifică din birou data, ora și minutul de intrare în țară a vehiculului, cu data, ora și minutul declarării codului UIT. Dacă este și o diferență de 10 secunde, o oră sau două, se emite procesul verbal de sancționare”, a afirmat Luisiana Dobrinescu, Managing Partner, Dobrinescu Dobrev SCA.

Sînziana Radu, (EY): Rațiunea implementării sistemului RO e-Transport necesită o colaborare din partea mediului de afaceri, dar și o înțelegere corectă și completă a cerințelor de raportare

„Rațiunea implementării acestui sistem necesită, în mod evident, o colaborare din partea mediului de afaceri, dar și o înțelegere corectă și completă a cerințelor de raportare. Pe cât vedem de necesară asigurarea unei colectări eficiente a taxelor și impozitelor, pe atât de multe provocări aduce acest sistem la nivelul mediului de afaceri, care depune eforturi considerabile pentru a se conforma acestei cerințe impuse de autorități”, a declarat Sînziana Radu, Manager Taxe indirecte, Ernst&Young (EY).

Dan Schwartz, consultant fiscal: Reglementările fiscale ce au fost lansate pe piaţă în regim de urgenţă sunt lucruri făcute foarte repede, fără o consultare cu mediul de afaceri

„Reglementările fiscale ce au fost lansate pe piaţă în regim de urgenţă sunt lucruri făcute foarte repede, fără o consultare cu mediul de afaceri, iar în loc să stăm la coadă pentru a depune un formular la un ghişeu ANAF, stăm la coadă online ca să furnizăm informaţiile solicitate, pentru că sistemele se blochează”, a declarat Dan Schwartz, consultant fiscal, Cofondator& Managing Partner RSM România.

Ştefan-Radu Oprea: Buget de 440 milioane de euro la Start-Up Nation, în 2024; programul ”Femei Antreprenor” ar putea debuta pe 30 iulie

Programul Start-Up Nation va continua şi în acest an, cu un buget din fonduri europene de peste 440 milioane de euro, iar la sfârşitul lunii iulie ar urma să demareze şi Programul “Femei Antreprenor”, a declarat la evenimentul de lansare a unei noi ediţii a “Cartei Albe a IMM-urilor din România”, ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea.

„Invazie de E-uri în fiscalitate. Cum se adaptează antreprenorii, companiile și profesioniștii la digitalizarea raportărilor fiscale”, o nouă dezbatere marca CLCC

CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării te invită la o nouă dezbatere profesională digitală, cu titlul „Invazie de E-uri în fiscalitate. Cum se adaptează antreprenorii, companiile și profesioniștii la digitalizarea raportărilor fiscale”. Cea de-a șasea dezbatere din acest an se va desfășura JOI, 18 iulie, începând cu ora 11.00, pe ZOOM.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA