Mircea Ilie, Expert Economie Circulară: SGR-ul este o soluție care trebuie încercată!

apr. 2, 2024 | Comunitatea CLCC

„În teorie este un sistem bun care adresează o mulțime dintre problemele pe care le-am avut până acum și încearcă să schimbe modelele pe care le-am folosit și care nu au funcționat. SGR-ul este o soluție care trebuie încercată. Categoric nu merge perfect, suntem la început și avem foarte multe lucruri de îmbunătățit”, a declarat Mircea Ilie, Expert Economie Circulară în cadrul Coaliției pentru Economie Circulară (CERC).

Mircea Ilie a participat, în calitate de speaker, la ultima dezbatere profesională organizată de CLCC -Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, care a avut loc în 29 martie.

„Hora reciclării a început împiedicat” de câteva zeci de ani în România. Realitatea ne spune că nu am fost în stare să reducem și să colectăm așa cum trebuie deșeurile noastre. Este una dintre declarațiile date de Mircea Ilie.

„Avem o lege de ambalaje reutilizabile, care nu are penalități pentru că nu au existat penalități, nu a existat o stimulare materială pentru producători și retaileri să introducă aceste ambalaje reutilizabile pe piață. Astfel, s-a ajuns la necesitatea unui alt model în care consumatorul final să fie stimulat să aducă ambalajele înapoi de unde le-ai cumpărat. Financiar, este cea mai simplă metodă prin care putem stimula oamenii să facă ceva; ori le luăm bani, ori le dăm bani.”

„Responsabilitatea pe lanț este împărțită între toți actorii.”

„Până acum exista o responsabilitate financiară la producători, care plăteau pentru colectarea la OTR-uri, pentru îndeplinirea țintelor de reciclare. Exista o responsabilitate financiară la consumatori prin taxa de salubritate pe care o plătesc pentru colectarea deșeurilor. ”

Expertul în Economie Circulară consideră că SGR-ul are foarte multe avantaje pentru foarte multe paliere: deviază de la salubritate un volum important de deșeuri și asigură o calitate foarte bună a materialelor pentru reciclatori.

Prevenirea – soluția pentru problema deșeurilor

Mircea Ilie a vorbit și despre prevenirea producerii de deșeuri: „Un ambalaj reutilizabil va elimina foarte mult din costuri și va avea și un efect benefic asupra mediului. Evident, nu se poate pune problema la toate tipurile de produse, dar există tipuri de produse la care se pot încerca aceste inițiative.”

„Noi, ca societate, încercăm diverse modele pe care le punem în lege ca să devină obligatorii. Susțin modelul SGR, combinat cu alte modele care să reducă numărul de ambalaje care să treacă prin acest sistem. [.. ] M-aș bucura să vedem și inițiative cumva mai structurate din partea actorilor mai importanți de pe piață care să încurajeze prevenirea deșeurilor de ambalaje. Mi-aș dori să avem mai multe tipuri de ambalaje, într-un sistem extins de tip SGR. Acum începem să scoatem la suprafață aceste costuri și vedem care sunt costurile reale ale protejării sănătății și vieții noastre”, conchide Mircea Ilie.

***

Înregistrarea întâlnirii „Hora reciclării a început împiedicat”AICI .  

Reuniunile CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Costul orar al forței de muncă în România continuă să crească

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată, după numărul zilelor lucrătoare, a înregistrat în trimestrul III o creștere de 3,18% față de precedentele trei luni, arată datele Institutului Național de Statistică. Față de aceeași perioadă a anului trecut, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o creștere de 17,12%.

Călin Biriș (Online Mastery), despre importanța colaborării cu agenția de digital marketing

„Lucrăm pentru aceleași obiective. Agenția cu antreprenorul sau cu businessul au aceleași obiective, pentru că, dacă merge bine businessul, conform serviciilor oferite de agenție, atunci și agenției îi va merge bine”, a subliniat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării). 

Robert Trandafir (Gun Media): Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele

„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a  declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA