Mirabela Miron, președinte al Organizației Femeilor Antreprenor – UGIR, despre programele de finanțare pentru IMM-uri

mai 14, 2021 | Comunitatea CLCC

Mirabela Miron, fondator AVISSO și președinte al Organizației Femeilor Antreprenor – UGIR, a vorbit în cadrul webinarului „Digitalizarea IMM-urilor” din 26 aprilie, despre posibilitățile de finațare a IMM-urilor în vederea digitalizării, pentru perioada 2021-2027.

Prin transferarea a 4 % din alocarea pentru Planului Național de Redresare și Reziliență către compartimentul național al Programului InvestEU se urmărește derularea de instrumente financiare, care cuprind două zone distincte: garanția de portofoliu pentru solvabilitate și instrumente financiare pentru capital de risc: „Este foarte important să știm că 4% din bugetul  Planului Național de Redresare și Reziliență va fi redirecționat către compartimentul național al Programului InvestEU, compartiment prin care se vor derula instrumente financiare. În cadrul instrumentelor financiare vorbim de două zone distincte: garanția de portofoliu pentru solvabilitate (un fel de IMM Invest gestionat de InvestEU, în care vom avea acces la garanții, la dobânzi subvenționate, cu alte cuvinte la tot ceea ce însemnă partea de solvabilitate pentru companii) și instrumente financiare pentru capital de risc (realizarea unui fond de investiții în care statul român va fi acționar majoritar și care va putea să ajute companiile a căror grad de risc este foarte ridicat prin injectarea de lichiditate, în schimbul unei părți din capitalul social)”, a declarat Mirabela Miron.

În ceea ce privește programul de digitalizare a IMM-urilor, beneficiarii ar trebui să știe că valoarea finanțării acordate este între 30.000 și 100.000 de euro, însă nu poate depăși 50% din media cifrei de afaceri pe ultimii 3 ani, iar pentru a accesa aceste fonduri, cei interesați trebuie să respecte câteva condiții: „nu avem condiții de eligibilitate privitoare la numărul de angajați, însă avem la profitul din exploatare, iar contribuția proprie a beneficiarului este de 10 %. Ceea ce nu sunt eligibile sunt elementele de mobilier, obiectele de inventar și cheltuielile salariale. Și iarăși o condiție importantă este faptul că nu putem înlocui echipamentele deja existente cu alte echipamente noi. Trebuie cumva ca aceste fonduri să ducă la dezvoltarea companiei”, a mai spus Mirabela Miron.

Una dintre problemele firmelor din zona Moldovei este accesul greu la finanțare și realizarea instrumentelor de finanțare garantate de către stat prin programul InvestEU poate fi o soluție, precum și Banca Națională de Dezvoltare a României (pentru accesarea celor 30% pentru co-finanțare). Sfatul meu pentru cei care doresc să aplice pentru astfel de programe este să îndrăznească, dar să fie precauți. Chiar dacă pare greu, implementarea primului proiect ne învață cum să devenim antreprenori responsabili. Sunt foarte puțini acei antreprenori care pun pe hârtie ce se întâmplă în firma lor și își planifică și viziunea, iar implementarea unui proiect prin programele operaționale te obligă să respecți anumite criterii și te obligă să ai viziunea pe tremen mediu și lung a firmei tale, ceea ce nu poate aduce decât beneficii”, a fost sfatul Mirabelei Miron acordat la finalul webinarului ce a avut ca temă „Digitalizarea IMM-urilor”.

Webinar marca CLCC

Dezbaterea moderată de Constantin Rudniţchi, Director Executiv CLCC, a avut ca subiecte de discuție: principalele avantaje și provocări pe care le presupune procesul transformării digitale pentru sectorul privat, cum își restructurează companiile mijloacele și strategiile de lucru datorită digitalizării, pentru a obține mai multe beneficii, precum și oportunitățile de sprijin pentru IMM-uri, în contextul pandemic.

Evenimentul a fost organizat de CLCC, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Aceasta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

 

INFOGRAFICE

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Odată cu setarea obiectivului aderării la Uniunea Europeană, dezvoltarea României s-a aliniat cadrului european, iar analiza indicatorilor reprezentativi subliniază această schimbare prin înregistrarea unui trend general ascendent în perioada 2003-2023. Următorul infografic prezintă evoluția indicatorilor reprezentativi ai României în ultimii 20 de ani, evidenţiind următoarele aspecte:

ARTICOLE RECENTE

Aproape trei sferturi dintre companii se așteaptă la mai multe inspecții fiscale în următorii ani

Aproape trei sferturi dintre companiile respondente la sondajul “Global Tax Controversy and Dispute Resolution Survey” realizat de PwC în 35 de țări, inclusiv România, au arătat că s-au confruntat cu mai multe controale fiscale în ultimii 3-5 ani și se așteaptă ca acestea să crească în următorii trei până la cinci ani, pe fondul extinderii reglementărilor, dar și a digitalizării autorităților fiscale. Mai mult, din cele peste 2.000 de controale cu care s-au confruntat companiile participante la acest studiu, aproximativ 43% s-au transformat ulterior în litigii.

Feliciu Paraschiv (ANCMMR), despre ce își doresc oamenii de afaceri de la Guvern

„Noi ne dorim ca sistemul legislativ să «înțepenească» cumva și să nu se mai umble la legile astea. Nu putem să ne facem un buget pentru anul viitor, fără să știm ce legi sunt în vigoare anul viitor”, a declarat Feliciu Paraschiv, vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR), în cadrul dezbaterii profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu titlul „Ordonanța «trenuleț» a sosit. Vine și «trenul» cel mare?”.

Adrian Mitroi, Analist economic și Profesor de economie comportamentală: Într-o economie modernă trebuie să ai trei lucruri foarte importante

Într-o economie modernă, tehnologică, cu deficit de forță de muncă și cu knowledge economy, trebuie să ai trei lucruri foarte importante: creșterea economică, scăderea demografică și importul de forță de muncă calificată. Aceasta este declarația oferită de Adrian Mitroi, PHD, CFA, MBA – Analist economic și Profesor de economie comportamentală, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC, cu titlul „Ordonanța «trenuleț» a sosit. Vine și «trenul» cel mare?”, desfășurată în 28 ianuarie.

Mihaela Mitroi, PHD – Managing Partner GTA GROUP, despre deficitul bugetar: Motivul acestui deficit vine din cheltuielile bugetare

„Făcând o paralelă între acest deficit bugetar de care vorbim, comparativ cu situația fiscală din 2022-2023, eram cam în același loc, 5,7% în deficit. Cu toate acestea, în fiecare an am avut măsurile fiscale. Am avut Ordonanța nr. 16 din iulie 2022, când au avut loc acele modificări: dividendele, reducerea plafonului la microîntreprinderi, de la 1 milion de euro la 500.000 euro, TVA-uri, impozit pe câștig”, a afirmat Mihaela Mitroi, PHD – Managing Partner, GTA GROUP, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC, cu titlul „Ordonanța «trenuleț» a sosit. Vine și «trenul» cel mare?”. 

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA