Ministrul Muncii a discutat despre viitorul Dacia și al industriei auto românești cu un director de la Group Renault

feb. 16, 2025 | Noutăți

Ministrul Muncii, Simona Bucura-Oprescu s-a întâlnit la Ambasada României din Paris, cu directorul de afaceri publice de la Group Renault, Bruno Vincent, cu care a discutat despre viitorul Uzinei Dacia și al industriei auto din România, a informat ministerul de resort într-o postare pe Facebook.

‘Dacia este unul dintre motoarele Grupului Renault și cel mai important al economiei românești. Este cel mai mare constructor auto din România și principalul exportator al țării. Competiția cu alte state, inclusiv din afara UE, impune măsuri rapide și eficiente, motiv pentru care îmi reafirm sprijinul pentru a asigura sustenabilitatea și competitivitatea Daciei și a industriei auto din România. Provocările generate de tranziția verde, costul energiei și contextul dificil al industriei auto europene impun măsuri imediate’, a declarat ministrul Muncii, Simona Bucura-Oprescu.

În acest sens, în urma discuției cu directorul Bruno Vincent, ministrul Muncii a transmis că va aduce în atenția Guvernului problemele identificate pentru a se găsi soluții astfel încât Uzina Dacia și industria auto românească să-și mențină competitivitatea. Un alt subiect abordat a fost amenajarea la Mioveni a Muzeului Dacia.

Înființată în anul 1966, Dacia este cel mai important constructor de automobile din România, liderul pieței auto locale și cel mai important exportator, cu o contribuție semnificativă la Produsul Intern Brut (PIB) al țării.

Devenită marcă a Renault Group începând din anul 1999, Dacia este prezentă în 44 de țări, de pe patru continente, oferind vehicule robuste, fiabile și adaptate nevoilor și stilurilor de viață ale unor categorii largi de clienți.

Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan și Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize – și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. AGERPRES

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Adrian Voican (ANAT): A lua voucherele de vacanță este o crimă economică împotriva dezvoltării; trebuie să le repunem la loc

A lua voucherele de vacanță, acest catalizator al industriei, cred că este o crimă economică împotriva dezvoltării și trebuie să le punem la loc, poate într-un format mai deștept care să ajute și angajații din domeniul privat, este de părere vicepreședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT), Adrian Voican.

Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global

După mai mult de un deceniu de cooperare fiscală globală, se conturează din ce în ce mai clar o revenire a competiției fiscale, pe fondul unor noi tensiuni comerciale care perturbă lanțurile de aprovizionare în timp real, se arată în cel mai recent raport EY privind perspectiva strategiilor fiscale la nivel global. Avansul accelerat în tehnologie impactează, la rândul său, piețele financiare mondiale, adăugând o anumită marjă de incertitudine economică.

„Turismul în 2025, o nouă încercare”, tema dezbaterii CLCC din 24 aprilie

Pentru industria turistică, la vechile probleme, cum ar fi lipsa forței de muncă și numărul redus al turiștilor străini, se adaugă altele noi, cum sunt creșterea fiscalității și scăderea valorii tichetelor de vacanță. Care este strategia de creștere a operatorilor din turism? Cum se adaptează la noile condiții? Te invităm să aflăm împreună pe 24 aprilie, începând cu ora 11.00, în cadrul unei noi dezbatere profesionale digitale CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, cu titlul „Turismul în 2025, o nouă încercare”.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA