Mihai Popa, Avocat asociat coordonator adjunct, Mușat și Asociații, despre noutățile legislației muncii: Sunt introduse drepturi noi pentru angajați

mai 10, 2023 | Comunitatea CLCC

Modificări importante privind legislația muncii au apărut în ultima perioadă, printre acestea numărându-se și mai multe drepturi pentru angajați, după cum a explicat Mihai Popa, Avocat asociat coordonator adjunct, Mușat și Asociații, în cadrul ultimei ediții a Dezbaterii Profesionale CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, desfășurate online, pe 27 aprilie. Tema discuțiilor a fost ”Piața muncii, între deficit și înnoirea legislației”.

Modificările introduse

Avocatul a prezentat succint modificările care au fost aduce legislației muncii, prin Legea 283/2022: ”Actul normativ de modificare a urmărit transpunerea a două directive ale Uniunii Europene, respectiv Directiva 1152 din 2019 privin transparența și previzibilitatea condițiilor de muncă în Uniunea Europeană, și directiva 1158 din 2019, privind echilibrul dintre viața profesională și cea privată a părinților și îngrijitorilor și abrogarea directivei 18 din 2010. Sunt introduse drepturi noi pentru angajați: dreptul la concediul de îngrijitor, dreptul de a absenta de la locul de muncă în situații neprevăzute, determinate de o urgență familială, dreptul de a solicita trecerea pe un post vacant mai favorabil, dar doar dacă și-a încheiat perioada de probă și are o vechime de minim 6 luni la același angajator.”

Timpul de muncă

Potrivit avocatului Popa, mai sunt aduse modificări cu privire la timpul de muncă, cum ar fi programul de muncă individualizat, flexibil etc.; modificări aduse cu privire la interdicțiile privind concedierea, mențiuni cu privire la concediul paternal, modificări cu privire la comunicarea departamentului intern între angajați – legea introduce posibilitatea informării angajaților cu privire la prevederile Regulamentului Intern, inclusiv pe suport electronic.

Tot ca element de noutate apare obligația angajatorului de informare a candidatului cu privire la elementele contractului de muncă: drepturi și condiții privind formarea profesională oferită de către angajator, suportarea de către angajator a asigurării private de sănătate, condiții de plată sau compensare a orelor suplimentare etc.

Legat de perioada de probă, se introduce o interdicție cu privire la stabilirea unei noi perioade de probă.

***

Înregistrarea întâlnirii „Piața muncii, între deficit și înnoirea legislației”, poate fi urmărită integral, AICI.

Reuniunile CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Costul orar al forței de muncă în România continuă să crească

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată, după numărul zilelor lucrătoare, a înregistrat în trimestrul III o creștere de 3,18% față de precedentele trei luni, arată datele Institutului Național de Statistică. Față de aceeași perioadă a anului trecut, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o creștere de 17,12%.

Călin Biriș (Online Mastery), despre importanța colaborării cu agenția de digital marketing

„Lucrăm pentru aceleași obiective. Agenția cu antreprenorul sau cu businessul au aceleași obiective, pentru că, dacă merge bine businessul, conform serviciilor oferite de agenție, atunci și agenției îi va merge bine”, a subliniat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării). 

Robert Trandafir (Gun Media): Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele

„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a  declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA