Laurențiu Urluescu, Asociația Furnizorilor de Energie Electrică din România – AFEER: Furnizorii au pierderi mai mari decât consumatorii

feb. 5, 2022 | Evenimente

Furnizorii de energie electrică și gaze naturale se află într-o poziție ingrată, pentru că reprezintă interfața cu consumatorul și, orice s-ar întâmpla în tot sectorul energiei electrice, consumatorul va învinui furnizorul, deși, cu toate aceste creșteri, furnizorii au pierderi mai mari decât consumatorii, potrivit lui Laurențiu Urluescu, Președinte, Asociația Furnizorilor de Energie Electrică din România – AFEER.

În cadrul întâlnirii de joi, 27 ianuarie, a comunității CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu tema ”Energia în 2022: Noua tranziție. Încrederea consumatorilor și proiectele industriei”, acesta a mai arătat că provocărilor vechi ale furnizorilor, legate de acoperirea dezechilibrelor de consum, volatilitatea prețurilor, riscurilor de neplată și altele, li s-au adăugat și creșterile expunerilor financiare și a mai apărut și adaptarea din mers la diverse schimbări legislative, cum ar fi Legea Compensării, care a fost emisă de cinci ori.

Cauzele creșterii prețurilor

În ceea ce privește cauzele măririi prețurilor, Urluescu a vorbit despre creșterea cererii, din cauza creșterii consumului după pandemie, în timp ce oferta a scăzut din cauza producătorilor de energie electrică, care și-au încheiat parțial sau total activitatea, ca urmare a planului de decarbonare.

”În viitor, pentru consumatori va fi greu, deoarece ne așteptăm la o scădere a competiției, pe piața de furnizare de energie electrică. Iar cea mai grea provocare actuală este faptul că, din noiembrie și până în prezent, toată plafonarea și compensarea facturilor de energie electrică și gaze naturale au fost acoperite de furnizori, din fondurile proprii și credite”, a mai arătat Președintele Asociației Furnizorilor de Energie Electrică din România – AFEER.

CLCC reunește aproximativ 2000 de companii care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Costul orar al forței de muncă în România continuă să crească

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată, după numărul zilelor lucrătoare, a înregistrat în trimestrul III o creștere de 3,18% față de precedentele trei luni, arată datele Institutului Național de Statistică. Față de aceeași perioadă a anului trecut, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o creștere de 17,12%.

Călin Biriș (Online Mastery), despre importanța colaborării cu agenția de digital marketing

„Lucrăm pentru aceleași obiective. Agenția cu antreprenorul sau cu businessul au aceleași obiective, pentru că, dacă merge bine businessul, conform serviciilor oferite de agenție, atunci și agenției îi va merge bine”, a subliniat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării). 

Robert Trandafir (Gun Media): Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele

„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a  declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA