Julia Leferman: Procesul de înregistrare în Sistemul de Garanție-Returnare rămâne deschis și după 28 februarie, dar intervin riscuri de sancțiuni pentru operatori

mart. 7, 2023 | Comunitatea CLCC

Procesul de înregistrare în Sistemul de Garanţie-Returnare (SGR) rămâne deschis, dar intervine riscul de sancţiune pentru operatorii economici care nu s-au înregistrat până la această dată, potrivit legislaţiei, a afirmat Julia Leferman, director general al Asociaţiei Berarii României, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC cu tema “Sistemul de garanție – returnare, bilanț de etapă”.

“Procesul de înregistrare (în Sistemul de Garanţie-Returnare, n.r.) rămâne deschis, dar sigur că intervine riscul de sancţiune, potrivit legislaţiei, pentru operatori economici care nu s-au înregistrat încă. Semnalul este mai degrabă unul pozitiv, însă în piaţă există în aceste zile un interes crescut din partea operatorilor economici care au această obligaţie legală. Cu titlul de exemplu, pot să vă spun că, în cursul zilei de ieri (luni, 27 februarie 2023, n.r.), într-un interval de 30 de minute, au fost şi peste 4.000 de intrări în platformă. Din informaţiile pe care le am, acoperirea geografică este una destul de echilibrată. În ceea ce priveşte înregistrările care au fost făcute până la acest moment, cifrele sunt mai puţin relevante astăzi, pentru că oricum contextul este dinamic şi se schimbă de la minut la minut. Este foarte bine faptul că platforma funcţionează chiar şi într-un astfel de context de suprasolicitare”, a declarat Leferman.

Aceasta a adăugat că foarte mulţi operatori economici au lăsat pe ultima sută de metri înregistrarea pe platforma SGR, mobilizarea din prezent fiind datorată şi comunicării publice a Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor şi Gărzii Naţionale de Mediu.

“Practic, foarte mulţi operatori economici au decis să lase pe ultima sută de metri acest proces de înregistrare şi acum ne bucură, totuşi, faptul că există o astfel de mobilizare. Ea a fost direct legată de momentul în care a intervenit în piaţă şi comunicarea publică a Ministerului Mediului, şi prin Garda de Mediu, motiv pentru care vreau să salut încă o dată buna colaborare în acest sens, pentru că este un proiect care până la urmă implică atât piaţa şi operatorii privaţi, cât şi autoritatea centrală de mediu. O astfel de colaborare ne va aduce, într-adevăr, la obiectivul ambiţios de a porni sistemul la finalul acestui an. Sunt în continuare multe conturi deschise care nu au finalizat procesul de înregistrare. Spun asta pentru că înregistrarea naţională are două componente: pe de o parte, înregistrarea pe platformă a datelor de identificare ale companiei şi ale reprezentantului desemnat să fie în relaţia cu ReturRO şi a doua etapă care presupune încărcarea anumitor date în platformă, care diferă în funcţie de calitatea operatorul economic”, a subliniat Julia Leferman.

Înregistrarea întâlnirii „Sistemul de Garanție-Returnare, bilanț de etapă”, poate fi urmărită integral, AICI.

***

Reuniunile CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Costul orar al forței de muncă în România continuă să crească

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată, după numărul zilelor lucrătoare, a înregistrat în trimestrul III o creștere de 3,18% față de precedentele trei luni, arată datele Institutului Național de Statistică. Față de aceeași perioadă a anului trecut, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o creștere de 17,12%.

Călin Biriș (Online Mastery), despre importanța colaborării cu agenția de digital marketing

„Lucrăm pentru aceleași obiective. Agenția cu antreprenorul sau cu businessul au aceleași obiective, pentru că, dacă merge bine businessul, conform serviciilor oferite de agenție, atunci și agenției îi va merge bine”, a subliniat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării). 

Robert Trandafir (Gun Media): Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele

„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a  declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA