Julia Leferman, Asociația Berarii României: Sistemul de garanție-returnare vine ca un sistem paralel celui de colectare selectivă gestionat de primării prin intermediul companiilor de salubritate

apr. 12, 2022 | Evenimente

În luna martie, Comunitatea CLCC s-a reunit în mediul online, pentru o discuție despre gestionarea și valorificarea deșeurilor generate de companii, soluțiile pe care le avem la dispoziție pentru a ne alinia politicilor de mediu, dar și exemple de bune practici.

 

Moderatorul întâlnirii, Constantin Rudnițchi – Director Executiv CLCC, i-a avut ca invitați speciali pe: Raul Pop – Expert legislația mediului, Cofondator Coaliția pentru Economie Circulară – CERC; Julia Leferman – Director executiv, Asociația Berarii României; Dragoș Doru – Director general, CANPACK România; Cezar Păun – Director general, Koshin România; Feliciu Paraschiv – Vicepreședinte, Asociația Națională a Comercianților Mici și Mijlocii din România (ANCMMR).

 

Julia Leferman, Directorul executiv al Asociației Berarii României și invitatul special al întălnirii CLCC a explicat ce presupune mai exact Sistemul de garanție-returnare, care sunt avantajele implementării unui astfel de sistem, dar și care sunt cele mai mari provocări în a pune în linie dreaptă acest proiect, la nivelul țării noastre.

 

„Sistemul de garanție-returnare este unul dintre proiectele mari de mediu pe care l-am pus pe o linie dreaptă odată cu depunerea documentației pentru obținerea licenței de operare. În data de 4 martie, a fost depus un dosar la Ministerul Mediului pentru a solicita licența de operare, în vederea construirii acestui sistem. Este o etapă mică ținând cont de amploarea construcției care va urma, dar este un început important. În momentul de față, proiectul se află în acea perioadă de 30 de zile, timp în care, pe de-o parte, Ministerul Mediului trebuie să analizeze conținutul dosarului care a fost depus și, pe de altă parte, compania care a depus dosarul, împreună cu statul român, să întreprindă acele proceduri care să introducă statul în acționariatul companiei”, a explicat Directorul executiv al Asociației Berarii României.

 

Conform celor declarate de Julia Leferman, pe lângă reglementările așteptate, când se va licenția această companie, există și nevoia urgentă de clarificare legislativă și pe alte planuri, în sensul în care este necesar să vedem completări în legislația primară de mediu și în legislația fiscală care sunt necesare pentru buna funcționare a acestui sistem. „Din ce în ce mai multe state, la nivel european, se orientează spre a implementeze un astfel de sistem. Noi l-am avut reglementat în legislație, am lucrat 2 ani cu legislația de pornire în a crea un sistem complex pe care să-l putem pune în practică, am ajuns la etapa în care am creat o companie, am pus 5 milioane de lei în capitalul social al acestei companii, ne pregătim să facem o investiție de aproape o sută de milioane de euro pentru infrastructură, iar pentru această etapă de implementare este clar că avem nevoie de o stabilitate legislativă și de o claritate legislativă cu care să putem lucra.”

 

În acest sistem nu intră firmele de salubritate, explică aceasta, iar unul dintre beneficiile pare care le aduce sistemul de garanție-returnare este faptul că asigură colectarea acestor ambalaje în regim curat, necontaminat, care ulterior poate fi reintegrat în industria alimentară. Sistemul de garanție-returnare vine ca un sistem paralel celui de colectare selectivă gestionat de primării prin intermediul companiilor de salubritate.

 

Înregistrarea întâlnirii MANAGEMENTUL DEȘEURILOR. STADIUL SISTEMULUI DE GARANȚIE-RETURNARE, poate fi urmărită integral AICI.

CLCC reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerțului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Aceasta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Odată cu setarea obiectivului aderării la Uniunea Europeană, dezvoltarea României s-a aliniat cadrului european, iar analiza indicatorilor reprezentativi subliniază această schimbare prin înregistrarea unui trend general ascendent în perioada 2003-2023. Următorul infografic prezintă evoluția indicatorilor reprezentativi ai României în ultimii 20 de ani, evidenţiind următoarele aspecte:

ARTICOLE RECENTE

Aproape trei sferturi dintre companii se așteaptă la mai multe inspecții fiscale în următorii ani

Aproape trei sferturi dintre companiile respondente la sondajul “Global Tax Controversy and Dispute Resolution Survey” realizat de PwC în 35 de țări, inclusiv România, au arătat că s-au confruntat cu mai multe controale fiscale în ultimii 3-5 ani și se așteaptă ca acestea să crească în următorii trei până la cinci ani, pe fondul extinderii reglementărilor, dar și a digitalizării autorităților fiscale. Mai mult, din cele peste 2.000 de controale cu care s-au confruntat companiile participante la acest studiu, aproximativ 43% s-au transformat ulterior în litigii.

Feliciu Paraschiv (ANCMMR), despre ce își doresc oamenii de afaceri de la Guvern

„Noi ne dorim ca sistemul legislativ să «înțepenească» cumva și să nu se mai umble la legile astea. Nu putem să ne facem un buget pentru anul viitor, fără să știm ce legi sunt în vigoare anul viitor”, a declarat Feliciu Paraschiv, vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR), în cadrul dezbaterii profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu titlul „Ordonanța «trenuleț» a sosit. Vine și «trenul» cel mare?”.

Adrian Mitroi, Analist economic și Profesor de economie comportamentală: Într-o economie modernă trebuie să ai trei lucruri foarte importante

Într-o economie modernă, tehnologică, cu deficit de forță de muncă și cu knowledge economy, trebuie să ai trei lucruri foarte importante: creșterea economică, scăderea demografică și importul de forță de muncă calificată. Aceasta este declarația oferită de Adrian Mitroi, PHD, CFA, MBA – Analist economic și Profesor de economie comportamentală, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC, cu titlul „Ordonanța «trenuleț» a sosit. Vine și «trenul» cel mare?”, desfășurată în 28 ianuarie.

Mihaela Mitroi, PHD – Managing Partner GTA GROUP, despre deficitul bugetar: Motivul acestui deficit vine din cheltuielile bugetare

„Făcând o paralelă între acest deficit bugetar de care vorbim, comparativ cu situația fiscală din 2022-2023, eram cam în același loc, 5,7% în deficit. Cu toate acestea, în fiecare an am avut măsurile fiscale. Am avut Ordonanța nr. 16 din iulie 2022, când au avut loc acele modificări: dividendele, reducerea plafonului la microîntreprinderi, de la 1 milion de euro la 500.000 euro, TVA-uri, impozit pe câștig”, a afirmat Mihaela Mitroi, PHD – Managing Partner, GTA GROUP, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC, cu titlul „Ordonanța «trenuleț» a sosit. Vine și «trenul» cel mare?”. 

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA