HORA: 78% din populaţia României consideră că restaurantele ar trebui redeschise

nov. 23, 2020 | Noutăți

Aproximativ 8 din 10 români consideră că restaurantele ar trebui redeschise, conform unui sondaj realizat de Curs la solicitarea Organizaţiei Patronale a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA), care şi-a propus să afle ce simte publicul legat de închiderea restaurantelor la interior în condiţiile actuale, potrivit unui comunicat al organizaţiei.
“Din dorinţa de a fi cât mai conectaţi cu oaspeţii care trec pragul restaurantelor şi pentru a continua dialogurile constructive, HORA a iniţiat demersul pentru realizarea unui sondaj de opinie. Ne exprimăm îngrijorarea cu privire la evoluţia industriei şi la consecinţele închiderii la interior a restaurantelor asupra angajaţilor din Horeca, dar si asupra oamenilor care dădeau sens eforturilor noastre, clienţii. Restaurantele nu doar deservesc comunitatea, ci le aparţin. Mâncarea bună adună oamenii împreună, serviciile bune îi fac pe oameni să se simtă bine veniţi şi relaxaţi, restaurantele sunt un context excelent de socializare.
În acest sens, ne-am propus să aflăm ce simte publicul legat de închiderea restaurantelor la interior în condiţiile actuale şi cât de importante sunt pentru ei”,
se spune în comunicat.
Sondajul de opinie a fost realizat de CURS la începutul lunii noiembrie, la solicitarea HORA, şi relevă că: 78% din populaţia României consideră că restaurantele ar trebui redeschise; 80% din români sunt de acord total sau parţial că proprietarii de hoteluri, restaurante, cafenele trebuie despăgubiţi economic de către stat, industria Horeca fiind una dintre industriile cele mai afectate de măsurile economice luate în pandemie; 38% din populaţie consideră că este foarte important pentru viaţa lor socială să poată merge în mod regulat la restaurant sau la cafenea; 56% din români obişnuiau să iasă cel puţin o dată pe lună la restaurant înainte de impunerea măsurilor de închidere a restaurantelor; 48% din români ar merge mâine la restaurant dacă acestea ar fi redeschise cu normele sanitare şi de distanţare socială.
Conform sursei citate, studiul s-a efectuat faţă în faţă, în perioada 2-9 noiembrie, în rândul populaţiei adulte rezidente în România, în mediul urban, cu vârsta de peste 18 ani. Volumul eşantionului: 1067 respondenţi, 18+, cu o marjă de eroare +/-3% la un nivel de încredere de 95%.
“În marea de impredictibilitate şi evoluţie negativă, răspunsurile la sondaj ne-au adus speranţă şi ne dau încrederea şi puterea de a continua să găsim soluţii pentru a salva industria. Oamenii vor să meargă la restaurant. Considerăm că restricţionarea totală a vânzării şi a consumului în restaurant nu rezolvă dificultăţile statului în a asigura respectarea legii şi că prin aceste măsuri radicale se aduc doar mari prejudicii sectorului HORECA, deja îngenuncheat. Misiunea noastră rămâne aceeaşi, de a apăra interesele industriei de ospitalitate şi de a fi un sprijin pentru antreprenorii din domeniu, care în această perioadă de confuzie generală, au nevoie de ghidaj şi de o comunitate puternică”, se mai spune în comunicat.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Costul orar al forței de muncă în România continuă să crească

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată, după numărul zilelor lucrătoare, a înregistrat în trimestrul III o creștere de 3,18% față de precedentele trei luni, arată datele Institutului Național de Statistică. Față de aceeași perioadă a anului trecut, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o creștere de 17,12%.

Călin Biriș (Online Mastery), despre importanța colaborării cu agenția de digital marketing

„Lucrăm pentru aceleași obiective. Agenția cu antreprenorul sau cu businessul au aceleași obiective, pentru că, dacă merge bine businessul, conform serviciilor oferite de agenție, atunci și agenției îi va merge bine”, a subliniat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării). 

Robert Trandafir (Gun Media): Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele

„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a  declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA