Întâlnirea Comunității CLCC de la finalul lunii noiembrie a adunat în mediul virtual specialiști care au discutat despre  efectele cumpărăturilor din preajma Sărbătorilor de iarnă, asupra întregului lanț de aprovizionare a retailerilor și micilor comercianți.

Discuțiile au fost deschise de George Bădescu, Director Executiv AMRCR, care a evidențiat că din situația pandemică decurg majoritatea problemelor legate de aprovizionare și nu numai, și că, din păcate, nu există nicio certitudine cu privire la încheierea pandemiei. „Principala sursă de îngrijorare este faptul că pe baza a ceea ce știm acum nu putem estima cu un grad mare de probabilitate când se va încheia pandemia.”

De asemenea, acesta mai este de părere că, în contextul pandemic, există tendințe de căutare de surse alternative de aprovizionare și asistăm la o schimbare în comportamentul consumatorului care este capabilă să provoace la rândul ei o schimbare majoră la nivel global în ceea ce privește lanțul de aprovizionare. „Acest flux de știri negative au ca prim efect un comportament defensiv al consumatorului și anume acela de a fi reticent în ceea ce privește achizițiile, iar toate acestea duc la descurajarea consumului, și, nu în ultimul rând, la inflamare zonei unde se caută mai multă stabilitate în ceea ce privește anumite produse de necesitate.”, este de părere George Bădescu, Director Executiv AMRCR.

În acest moment, nu există informații că anticipăm sincope majore care ar duce la scăderea semnificativă a consumului de produse alimentare și nealimentare de strictă necesitate, la întreruperea sau întârzierea acestora și nici nu se întrevăd probleme legate cu aprovizionarea de Crăciun sau de modificări ale unor prețuri, cu mici excepții legate de sectorul construcțiilor.

„Măsurile impuse de restricții sunt, de fapt, cele mai mari provocări cu care se confruntă sectorul aprovizionărilor, iar pe termen scurt punctul de maxim interes este de încercare de stabilizare a comunicării cu autoritățile în ceea ce privește restricțiile. Sper ca la nivel decizional să avem mult mai multă claritate, coerență și atenție pentru așa zisele detalii organizatorice sau logistice și, în general,  sper ca în spațiul public vom dobândi încrederea necesară că vom depăși această perioadă plină de provocări.”, a concluzionat Directorul Executiv AMRCR.

Evenimentul a fost organizat de Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării. Moderatorul întâlnirii, Constantin Rudnițchi – Director Executiv CLCC, i-a avut ca invitați speciali pe George Bădescu – Director Executiv AMRCR, Feliciu Paraschiv – Vicepreședinte ANCMMR, Ion Lixandru – Coordonatorul Grupului de lucru privind Transportul și Logistica – Coaliția Pentru Dezvoltarea României, Sorin Orzac – Prim Vicepreședinte al Uniunii Naționale a Patronatului Român, Director Executiv al Asociației Întreprinzătorilor Maramureș.

CLCC reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Aceasta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.