George Bădescu, AMRCR: Măsurile impuse de restricții sunt cele mai mari provocări cu care se confruntă sectorul aprovizionărilor

dec. 13, 2021 | Evenimente

Întâlnirea Comunității CLCC de la finalul lunii noiembrie a adunat în mediul virtual specialiști care au discutat despre  efectele cumpărăturilor din preajma Sărbătorilor de iarnă, asupra întregului lanț de aprovizionare a retailerilor și micilor comercianți.

Discuțiile au fost deschise de George Bădescu, Director Executiv AMRCR, care a evidențiat că din situația pandemică decurg majoritatea problemelor legate de aprovizionare și nu numai, și că, din păcate, nu există nicio certitudine cu privire la încheierea pandemiei. „Principala sursă de îngrijorare este faptul că pe baza a ceea ce știm acum nu putem estima cu un grad mare de probabilitate când se va încheia pandemia.”

De asemenea, acesta mai este de părere că, în contextul pandemic, există tendințe de căutare de surse alternative de aprovizionare și asistăm la o schimbare în comportamentul consumatorului care este capabilă să provoace la rândul ei o schimbare majoră la nivel global în ceea ce privește lanțul de aprovizionare. „Acest flux de știri negative au ca prim efect un comportament defensiv al consumatorului și anume acela de a fi reticent în ceea ce privește achizițiile, iar toate acestea duc la descurajarea consumului, și, nu în ultimul rând, la inflamare zonei unde se caută mai multă stabilitate în ceea ce privește anumite produse de necesitate.”, este de părere George Bădescu, Director Executiv AMRCR.

În acest moment, nu există informații că anticipăm sincope majore care ar duce la scăderea semnificativă a consumului de produse alimentare și nealimentare de strictă necesitate, la întreruperea sau întârzierea acestora și nici nu se întrevăd probleme legate cu aprovizionarea de Crăciun sau de modificări ale unor prețuri, cu mici excepții legate de sectorul construcțiilor.

„Măsurile impuse de restricții sunt, de fapt, cele mai mari provocări cu care se confruntă sectorul aprovizionărilor, iar pe termen scurt punctul de maxim interes este de încercare de stabilizare a comunicării cu autoritățile în ceea ce privește restricțiile. Sper ca la nivel decizional să avem mult mai multă claritate, coerență și atenție pentru așa zisele detalii organizatorice sau logistice și, în general,  sper ca în spațiul public vom dobândi încrederea necesară că vom depăși această perioadă plină de provocări.”, a concluzionat Directorul Executiv AMRCR.

Evenimentul a fost organizat de Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării. Moderatorul întâlnirii, Constantin Rudnițchi – Director Executiv CLCC, i-a avut ca invitați speciali pe George Bădescu – Director Executiv AMRCR, Feliciu Paraschiv – Vicepreședinte ANCMMR, Ion Lixandru – Coordonatorul Grupului de lucru privind Transportul și Logistica – Coaliția Pentru Dezvoltarea României, Sorin Orzac – Prim Vicepreședinte al Uniunii Naționale a Patronatului Român, Director Executiv al Asociației Întreprinzătorilor Maramureș.

CLCC reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Aceasta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Adrian Voican (ANAT): A lua voucherele de vacanță este o crimă economică împotriva dezvoltării; trebuie să le repunem la loc

A lua voucherele de vacanță, acest catalizator al industriei, cred că este o crimă economică împotriva dezvoltării și trebuie să le punem la loc, poate într-un format mai deștept care să ajute și angajații din domeniul privat, este de părere vicepreședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT), Adrian Voican.

Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global

După mai mult de un deceniu de cooperare fiscală globală, se conturează din ce în ce mai clar o revenire a competiției fiscale, pe fondul unor noi tensiuni comerciale care perturbă lanțurile de aprovizionare în timp real, se arată în cel mai recent raport EY privind perspectiva strategiilor fiscale la nivel global. Avansul accelerat în tehnologie impactează, la rândul său, piețele financiare mondiale, adăugând o anumită marjă de incertitudine economică.

„Turismul în 2025, o nouă încercare”, tema dezbaterii CLCC din 24 aprilie

Pentru industria turistică, la vechile probleme, cum ar fi lipsa forței de muncă și numărul redus al turiștilor străini, se adaugă altele noi, cum sunt creșterea fiscalității și scăderea valorii tichetelor de vacanță. Care este strategia de creștere a operatorilor din turism? Cum se adaptează la noile condiții? Te invităm să aflăm împreună pe 24 aprilie, începând cu ora 11.00, în cadrul unei noi dezbatere profesionale digitale CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, cu titlul „Turismul în 2025, o nouă încercare”.

Expansiunea comerțului online impulsionează piața logistică și industrială din România

România se află într-un proces accelerat de transformare a pieței de e-commerce, generând o cerere tot mai mare pentru spații logistice și industriale. Conform raportului „Quo Vadis E-commerce” realizat de Cushman & Wakefield, comerțul online continuă să fie un motor de creștere pentru sectorul industrial și logistic, generând oportunități semnificative pentru dezvoltatori și investitori.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA