George Bădescu, AMRCR: Măsurile impuse de restricții sunt cele mai mari provocări cu care se confruntă sectorul aprovizionărilor

dec. 13, 2021 | Evenimente

Întâlnirea Comunității CLCC de la finalul lunii noiembrie a adunat în mediul virtual specialiști care au discutat despre  efectele cumpărăturilor din preajma Sărbătorilor de iarnă, asupra întregului lanț de aprovizionare a retailerilor și micilor comercianți.

Discuțiile au fost deschise de George Bădescu, Director Executiv AMRCR, care a evidențiat că din situația pandemică decurg majoritatea problemelor legate de aprovizionare și nu numai, și că, din păcate, nu există nicio certitudine cu privire la încheierea pandemiei. „Principala sursă de îngrijorare este faptul că pe baza a ceea ce știm acum nu putem estima cu un grad mare de probabilitate când se va încheia pandemia.”

De asemenea, acesta mai este de părere că, în contextul pandemic, există tendințe de căutare de surse alternative de aprovizionare și asistăm la o schimbare în comportamentul consumatorului care este capabilă să provoace la rândul ei o schimbare majoră la nivel global în ceea ce privește lanțul de aprovizionare. „Acest flux de știri negative au ca prim efect un comportament defensiv al consumatorului și anume acela de a fi reticent în ceea ce privește achizițiile, iar toate acestea duc la descurajarea consumului, și, nu în ultimul rând, la inflamare zonei unde se caută mai multă stabilitate în ceea ce privește anumite produse de necesitate.”, este de părere George Bădescu, Director Executiv AMRCR.

În acest moment, nu există informații că anticipăm sincope majore care ar duce la scăderea semnificativă a consumului de produse alimentare și nealimentare de strictă necesitate, la întreruperea sau întârzierea acestora și nici nu se întrevăd probleme legate cu aprovizionarea de Crăciun sau de modificări ale unor prețuri, cu mici excepții legate de sectorul construcțiilor.

„Măsurile impuse de restricții sunt, de fapt, cele mai mari provocări cu care se confruntă sectorul aprovizionărilor, iar pe termen scurt punctul de maxim interes este de încercare de stabilizare a comunicării cu autoritățile în ceea ce privește restricțiile. Sper ca la nivel decizional să avem mult mai multă claritate, coerență și atenție pentru așa zisele detalii organizatorice sau logistice și, în general,  sper ca în spațiul public vom dobândi încrederea necesară că vom depăși această perioadă plină de provocări.”, a concluzionat Directorul Executiv AMRCR.

Evenimentul a fost organizat de Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării. Moderatorul întâlnirii, Constantin Rudnițchi – Director Executiv CLCC, i-a avut ca invitați speciali pe George Bădescu – Director Executiv AMRCR, Feliciu Paraschiv – Vicepreședinte ANCMMR, Ion Lixandru – Coordonatorul Grupului de lucru privind Transportul și Logistica – Coaliția Pentru Dezvoltarea României, Sorin Orzac – Prim Vicepreședinte al Uniunii Naționale a Patronatului Român, Director Executiv al Asociației Întreprinzătorilor Maramureș.

CLCC reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Aceasta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Odată cu setarea obiectivului aderării la Uniunea Europeană, dezvoltarea României s-a aliniat cadrului european, iar analiza indicatorilor reprezentativi subliniază această schimbare prin înregistrarea unui trend general ascendent în perioada 2003-2023. Următorul infografic prezintă evoluția indicatorilor reprezentativi ai României în ultimii 20 de ani, evidenţiind următoarele aspecte:

ARTICOLE RECENTE

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Odată cu setarea obiectivului aderării la Uniunea Europeană, dezvoltarea României s-a aliniat cadrului european, iar analiza indicatorilor reprezentativi subliniază această schimbare prin înregistrarea unui trend general ascendent în perioada 2003-2023. Următorul infografic prezintă evoluția indicatorilor reprezentativi ai României în ultimii 20 de ani, evidenţiind următoarele aspecte:

Cum a evoluat piața muncii în 2024?

2024 a fost un an al prudenței pe piața muncii, în care angajatorii au postat aproape 300.000 de joburi noi, dar și în care candidații au fost foarte activi în a-și căuta un nou loc de muncă, în condițiile în care au fost înregistrate aproximativ 11 milioane de aplicări, potrivit datelor din cea de-a 9-a ediție a raportului anual Review & Trends realizat de eJobs România.

Au fost semnate trei noi contracte de investiţii în infrastructura de turism

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan Radu Oprea, a semnat contractele de finanţare în cadrul Programului pentru dezvoltarea investiţiilor în turism – Masterplanul investiţiilor în turism pentru proiecte în domeniul turismului depuse de Consiliul Judeţean Călăraşi, Primăria municipiului Reşiţa şi Primăria oraşului Borsec, informează ministerul de resort printr-un comunicat.

Cristina Chiriac (CONAF): Este important să ne gândim ce avem de făcut în 2025, astfel încât să nu intrăm într-o recesiune economică

„România trebuie să reducă cheltuielile publice, în special din zona celor neproductive pentru a evita o posibilă recesiune economică în 2025, să crească eficienţa colectării veniturilor fiscale şi să evite supraîncărcarea fiscală asupra mediului de afaceri”, a declarat Cristina Chiriac, preşedinta Confederaţiei Naţionale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), în cadrul dezbaterii profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu titlul „Înapoi la economie. Cum văd antreprenorii anul 2025.”

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA