Feliciu Paraschiv (ANCMMR): Un consorţiu pentru învăţământul dual şi postliceal va fi înfiinţat la Focşani

sept. 30, 2024 | Comunitatea CLCC

„Un consorţiu pentru învăţământul dual şi postliceal va fi înfiinţat la Focşani, în urma unui acord între Consiliul Judeţean, Universitatea de la Bucureşti, Universitatea de la Iaşi şi trei companii mari”, a afirmat  Feliciu Paraschiv, vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR), în cadrul dezbaterii profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu titlul „Cum facem saltul la o economie cu valoare adăugată? Investind în educație și formare profesională”, desfășurată în 26 septembrie.

“Ne-am adunat trei companii mari, Consiliul Judeţean, Universitatea de la Bucureşti, Universitatea de la Iaşi şi o să facem un consorţiu la Focşani pentru învăţământul dual şi postliceal. A trecut proiectul, am înţeles că sunt banii, o investiţie undeva la 22 de milioane de euro – şi aşteptăm cât mai repede să-i dăm drumul ca să putem să culegem şi roadele. Întrebarea noastră pe care am pus-o la minister de fiecare dată este: cum facem ca oamenii ăştia, cărora noi le plătim nişte burse, să rămână cumva la noi”.

„Este nevoie de o reglementare legislativă, astfel încât să existe o garanţie că acei elevi care beneficiază de bursă şi cursuri plătite să rămână la companiile care îi pregăteşte.”

“Nu am nicio garanţie că eu plătesc unui elev bursă sau cămin, tot ce trebuie, îl ţin doi ani sau trei ani, depinde de tipul de studii – şi el vine să lucreze la mine. Ok, nu vine să lucreze la mine, pot să înţeleg, dar nu pot să înţeleg când pleacă în străinătate. Doamna ministrul nu a ştiut să ne dea o soluţie. Am zis că trebuie modificat ceva legislativ. Trebuie să existe o obligaţie cumva ca elevul respectiv, dacă a beneficiat de nişte bani din partea unei companii, să aibă nişte obligaţii către compania respectivă, măcar să obţină o negaţie. Poate la momentul respectiv compania nu are nevoie de el, nu are posturi disponibile, să-i dau negaţie, să spună: “Momentan nu avem posturi disponibile. Poţi să te duci unde vrei să te angajezi în România”. Grav e când pleacă şi se duce şi se angajează în Anglia sau în Franţa sau în Germania. Grav este că noi, cu banii noştri, şcolarizăm nişte angajaţi ai unor ţări mai dezvoltate”, a concluzionat Feliciu Paraschiv.

***

Reuniunile CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Costul orar al forței de muncă în România continuă să crească

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată, după numărul zilelor lucrătoare, a înregistrat în trimestrul III o creștere de 3,18% față de precedentele trei luni, arată datele Institutului Național de Statistică. Față de aceeași perioadă a anului trecut, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o creștere de 17,12%.

Călin Biriș (Online Mastery), despre importanța colaborării cu agenția de digital marketing

„Lucrăm pentru aceleași obiective. Agenția cu antreprenorul sau cu businessul au aceleași obiective, pentru că, dacă merge bine businessul, conform serviciilor oferite de agenție, atunci și agenției îi va merge bine”, a subliniat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării). 

Robert Trandafir (Gun Media): Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele

„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a  declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA