Feliciu Paraschiv (ANCMMR): Un consorţiu pentru învăţământul dual şi postliceal va fi înfiinţat la Focşani

sept. 30, 2024 | Comunitatea CLCC

„Un consorţiu pentru învăţământul dual şi postliceal va fi înfiinţat la Focşani, în urma unui acord între Consiliul Judeţean, Universitatea de la Bucureşti, Universitatea de la Iaşi şi trei companii mari”, a afirmat  Feliciu Paraschiv, vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR), în cadrul dezbaterii profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu titlul „Cum facem saltul la o economie cu valoare adăugată? Investind în educație și formare profesională”, desfășurată în 26 septembrie.

“Ne-am adunat trei companii mari, Consiliul Judeţean, Universitatea de la Bucureşti, Universitatea de la Iaşi şi o să facem un consorţiu la Focşani pentru învăţământul dual şi postliceal. A trecut proiectul, am înţeles că sunt banii, o investiţie undeva la 22 de milioane de euro – şi aşteptăm cât mai repede să-i dăm drumul ca să putem să culegem şi roadele. Întrebarea noastră pe care am pus-o la minister de fiecare dată este: cum facem ca oamenii ăştia, cărora noi le plătim nişte burse, să rămână cumva la noi”.

„Este nevoie de o reglementare legislativă, astfel încât să existe o garanţie că acei elevi care beneficiază de bursă şi cursuri plătite să rămână la companiile care îi pregăteşte.”

“Nu am nicio garanţie că eu plătesc unui elev bursă sau cămin, tot ce trebuie, îl ţin doi ani sau trei ani, depinde de tipul de studii – şi el vine să lucreze la mine. Ok, nu vine să lucreze la mine, pot să înţeleg, dar nu pot să înţeleg când pleacă în străinătate. Doamna ministrul nu a ştiut să ne dea o soluţie. Am zis că trebuie modificat ceva legislativ. Trebuie să existe o obligaţie cumva ca elevul respectiv, dacă a beneficiat de nişte bani din partea unei companii, să aibă nişte obligaţii către compania respectivă, măcar să obţină o negaţie. Poate la momentul respectiv compania nu are nevoie de el, nu are posturi disponibile, să-i dau negaţie, să spună: “Momentan nu avem posturi disponibile. Poţi să te duci unde vrei să te angajezi în România”. Grav e când pleacă şi se duce şi se angajează în Anglia sau în Franţa sau în Germania. Grav este că noi, cu banii noştri, şcolarizăm nişte angajaţi ai unor ţări mai dezvoltate”, a concluzionat Feliciu Paraschiv.

***

Reuniunile CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Adrian Voican (ANAT): A lua voucherele de vacanță este o crimă economică împotriva dezvoltării; trebuie să le repunem la loc

A lua voucherele de vacanță, acest catalizator al industriei, cred că este o crimă economică împotriva dezvoltării și trebuie să le punem la loc, poate într-un format mai deștept care să ajute și angajații din domeniul privat, este de părere vicepreședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT), Adrian Voican.

Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global

După mai mult de un deceniu de cooperare fiscală globală, se conturează din ce în ce mai clar o revenire a competiției fiscale, pe fondul unor noi tensiuni comerciale care perturbă lanțurile de aprovizionare în timp real, se arată în cel mai recent raport EY privind perspectiva strategiilor fiscale la nivel global. Avansul accelerat în tehnologie impactează, la rândul său, piețele financiare mondiale, adăugând o anumită marjă de incertitudine economică.

„Turismul în 2025, o nouă încercare”, tema dezbaterii CLCC din 24 aprilie

Pentru industria turistică, la vechile probleme, cum ar fi lipsa forței de muncă și numărul redus al turiștilor străini, se adaugă altele noi, cum sunt creșterea fiscalității și scăderea valorii tichetelor de vacanță. Care este strategia de creștere a operatorilor din turism? Cum se adaptează la noile condiții? Te invităm să aflăm împreună pe 24 aprilie, începând cu ora 11.00, în cadrul unei noi dezbatere profesionale digitale CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, cu titlul „Turismul în 2025, o nouă încercare”.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA