Feliciu Paraschiv, ANCMMR: Temerile pe care le au retailerii, cu privire la Sistemul de garanție-returnare, sunt legate de gestionarea spațiilor de depozitare

apr. 18, 2022 | Evenimente

În luna martie, Comunitatea CLCC s-a reunit în mediul online, pentru o discuție despre gestionarea și valorificarea deșeurilor generate de companii, soluțiile pe care le avem la dispoziție pentru a ne alinia politicilor de mediu, dar și exemple de bune practici.

Moderatorul întâlnirii, Constantin Rudnițchi – Director Executiv CLCC, i-a avut ca invitați speciali pe: Raul Pop – Expert legislația mediului, Cofondator Coaliția pentru Economie Circulară – CERC; Julia Leferman – Director executiv, Asociația Berarii României; Dragoș Doru – Director general, CANPACK România; Cezar Păun – Director general, Koshin România; Feliciu Paraschiv – Vicepreședinte, Asociația Națională a Comercianților Mici și Mijlocii din România (ANCMMR).

Feliciu ParaschivVicepreședinte, Asociația Națională a Comercianților Mici și Mijlocii din România (ANCMMR) și invitatul special al întâlnirii și-a exprimat regretul cu privire la faptul că retailerii mici și mijlocii nu fac parte din compania creată pentru Sistemul de garanție-returnare (SGR), însă, la nivelul asociației vor susține acest sistem și vor face tot posibilul ca lucrurile să meargă în direcția bună.

Acesta a prezentat două moduri în care poate fi rezolvată problema care ar putea îngreuna destul de mult punerea în practică a acestui sistem, și anume spațiile de depozitare.

„Spațiile de depozitare pot fi rezolvate în două moduri :

  1. printr-o frecvență de ridicare adecvată, în sensul că, Sistemul de garanție-returnare (SGR) va trebui să colecteze ambalajele colectate de retaileri cu o frecvență care să nu-i aglomereze;
  2. SGR-ul ar trebui să creeze un program unic care să poată fi instalat pe un calculator în fiecare magazin și în care să țină o evidență a stocurilor ambalajelor colectate, astfel SGR-ul va vedea în timp real situația ambalajelor din fiecare magazin”.

După cum a explicat și Vicepreședinte ANCMMR, Sistemul de garanție-returnare (SGR) presupune următorul lucru: producătorul adaugă 50 de bani în prețul fiecărui PET/ sticlă pe care o vinde către retaileri. Retailerii urmând să își recupereze cei 50 de bani de la cumpărători în momentul vânzării produsului. Cumpărătorul revine cu sticla goală și primește înapoi garanția de 50 de bani pe care retailerii o dau din gestiune. La final, retailerii vor primi acești bani de la SGR, abia după ce vor preda aceste deșeuri și vor fi validate de sistem. „Retailerii creditează sistemul, în sensul în care, ei plătesc 50 de bani pe fiecare sticlă din stoc în momentul în care achiziționează stocul. Practic, cei 50 de bani trebuie scoși din gestiunea proprie a magazinului, iar recuperarea lor nu se știe exact când se va realiza”.

Temerile pe care le au retailerilor sunt legate și de autorizările la care vor fi supuși, legate de spațiile de depozitare sau dacă taxele de manoperă permit achiziționarea aparatelor automate de colectare.

Feliciu Paraschiv consideră că era de preferat ca magazinele să compacteze ambalajele și nu clientul și, de asemenea, codurile de bare în plus ar trebuie regândite pentru a nu crea complicații.

Retailerii au propus de mai multe ori introducerea pe piață a unei sticle returnabile, valabilă pentru toate companiile care vând băuturi, spre exemplu. Dacă ar exista o sticlă unică agreată de toți producătorii care să fie acceptată la reumplere de toți producătorii, însă fiecare cu eticheta lui, atunci cumpărătorii ar plăti doar conținutul și produsul per total ar fi mai ieftin pentru că nu ar mai plăti ambalajul.

O sugestie, pe care Vicepreședinte, Asociația Națională a Comercianților Mici și Mijlocii din România (ANCMMR) a prezentat-o, ar fi să lase SGR-ul să funcționeze 1 lună pentru toate ambalajele, nu doar pentru cele inscripționate; în felul acesta vom avea o Românie mai curățată.

 

Înregistrarea întâlnirii MANAGEMENTUL DEȘEURILOR. STADIUL SISTEMULUI DE GARANȚIE-RETURNARE, poate fi urmărită integral AICI.

CLCC reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerțului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Aceasta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Transformarea digitală devine prioritatea principală a companiilor

Transformarea digitală şi-a recâştigat poziţia de prioritate strategică principală pentru companiile din întreaga lume, iar revirimentul iniţiativelor digitale este impulsionat în mare parte de progresele în inteligenţa artificială (AI), care remodelează atât operaţiunile interne, cât şi procesele orientate către clienţi, conform studiului „CxO Priorities 2024”, realizat de Horvath, firmă globală de consultanţă în management.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA