Feliciu Paraschiv, Vicepreședintele Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România (ANCMMR), invitat special în cadrul întâlnirii Comunității CLCC din luna noiembrie, spune că toate creșterile resimțite de români, din ultima perioadă, la gaze, combustibili și energie, vor avea un impact clar asupra coșului de cumpărături. „Pandemia a dus în mod direct la creșterea costurilor de producție, de transport și de comercializare, alături de creșterea prețurilor la combustibil, gaze și energie. Toate aceste creșteri se vor răsfrânge clar și în coșul de cumpărături.”
Conform datelor prezentate de Vicepreședintele ANCMMR, scumpirile din ultimul an la alimente ne fac să anticipăm o creștere mică de vânzări în perioada Sărbătorilor.
„Conform datelor de la Institutul Național de Statistică, în perioada decembrie 2020 – noiembrie 2021, constatăm o creștere de 5,03%, în general, la alimente, dintre care observăm o creștere la panificație de 5,7%, iar legumele și fructele au ajuns la 7,25%. Carnea și preparatele au crescut cu 3%, peștele cu 5%, făina și produsele din panificație undeva la 6%, zahărul cu 5%, chiar și produsele nealimentare au crescut cu 10%. De asemenea, prețurile producătorilor din China au înregistrat o creștere undeva la 10,7%”, este statistica prezentată de Feliciu Paraschiv.
De asemenea, preferința românilor de a cumpăra și consuma alimente din alte regiuni decât cele din regiunea noastră, va duce la o creștere foarte mare a necesarului de transporturi, care, din păcate, se pare că nu mai poate fi acoperit.
Feliciu Paraschiv este de părere că anul 2022 va aduce două trenduri: „Un trend va fi pe partea de investiții care se axează, de regulă, pe oportunitățile deschise de câtre o criză (farma), și al doilea trend îl văd ca fiind o prudență în investiții și o conservare a resurselor proprii ale companiilor care s-au străduit să ajungă la un anumit nivel până acum”.
Previziunile pentru anul viitor făcute de Feliciu Paraschiv, Vicepreședintele Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România (ANCMMR) sunt: pe de o parte, anul 2022 va fi unul mult mai echilibrat în ceea ce privește cumpărăturile, iar, pe de altă parte, vom pune mai mult accent pe economisire și pe o mai bună gestionare a bugetului familiei.
Evenimentul a fost organizat de Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării. Moderatorul întâlnirii, Constantin Rudnițchi – Director Executiv CLCC, i-a avut ca invitați speciali pe George Bădescu – Director Executiv AMRCR, Feliciu Paraschiv – Vicepreședinte ANCMMR, Ion Lixandru – Coordonatorul Grupului de lucru privind Transportul și Logistica – Coaliția Pentru Dezvoltarea României, Sorin Orzac – Prim Vicepreședinte al Uniunii Naționale a Patronatului Român, Director Executiv al Asociației Întreprinzătorilor Maramureș.
Înregistrarea webinarului, din 24 noiembrie, despre efectele cumpărăturilor din preajma Sărbătorilor de Iarnă asupra întregului lanț de aprovizionare, poate fi urmărită integral AICI.
CLCC reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Aceasta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.