Feliciu Paraschiv, ANCMMR: Scumpirile la alimente din ultimul an ne duc cu gândul la o creștere mică de vânzări în perioada Sărbătorilor”

dec. 13, 2021 | Evenimente

Feliciu Paraschiv, Vicepreședintele Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România (ANCMMR), invitat special în cadrul întâlnirii Comunității CLCC din luna noiembrie, spune că toate creșterile resimțite de români, din ultima perioadă, la gaze, combustibili și energie, vor avea un impact clar asupra coșului de cumpărături. „Pandemia a dus în mod direct la creșterea costurilor de producție, de transport și de comercializare, alături de creșterea prețurilor la combustibil, gaze și energie. Toate aceste creșteri se vor răsfrânge clar și în coșul de cumpărături.”

Conform datelor prezentate de Vicepreședintele ANCMMR, scumpirile din ultimul an la alimente ne fac să anticipăm o creștere mică de vânzări în perioada Sărbătorilor.

Conform datelor de la Institutul Național de Statistică, în perioada decembrie 2020 – noiembrie 2021, constatăm o creștere de 5,03%, în general, la alimente, dintre care observăm o creștere la panificație de 5,7%, iar legumele și fructele au ajuns la 7,25%. Carnea și preparatele au crescut cu 3%, peștele cu 5%, făina și produsele din panificație undeva la 6%, zahărul cu 5%, chiar și produsele nealimentare au crescut cu 10%. De asemenea, prețurile producătorilor din China au înregistrat o creștere undeva la 10,7%”, este statistica prezentată de Feliciu Paraschiv.

De asemenea, preferința românilor de a cumpăra și consuma alimente din alte regiuni decât cele din regiunea noastră, va duce la o creștere foarte mare a necesarului de transporturi, care, din păcate, se pare că nu mai poate fi acoperit.

Feliciu Paraschiv este de părere că anul 2022 va aduce două trenduri: „Un trend va fi pe partea de investiții care se axează, de regulă, pe oportunitățile deschise de câtre o criză (farma),  și al doilea trend îl văd ca fiind o prudență în investiții și o conservare a resurselor proprii ale companiilor care s-au străduit să ajungă la un anumit nivel până acum”.

Previziunile pentru anul viitor făcute de Feliciu Paraschiv, Vicepreședintele Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România (ANCMMR) sunt: pe de o parte, anul 2022 va fi unul mult mai echilibrat în ceea ce privește cumpărăturile, iar, pe de altă parte, vom pune mai mult accent pe economisire și pe o mai bună gestionare a bugetului familiei.

Evenimentul a fost organizat de Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării. Moderatorul întâlnirii, Constantin Rudnițchi – Director Executiv CLCC, i-a avut ca invitați speciali pe George Bădescu – Director Executiv AMRCR, Feliciu Paraschiv – Vicepreședinte ANCMMR, Ion Lixandru – Coordonatorul Grupului de lucru privind Transportul și Logistica – Coaliția Pentru Dezvoltarea României, Sorin Orzac – Prim Vicepreședinte al Uniunii Naționale a Patronatului Român, Director Executiv al Asociației Întreprinzătorilor Maramureș.

 

Înregistrarea webinarului, din 24 noiembrie, despre efectele cumpărăturilor din preajma Sărbătorilor de Iarnă asupra întregului lanț de aprovizionare, poate fi urmărită integral AICI.

 

CLCC reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Aceasta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

 

 

INFOGRAFICE

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Odată cu setarea obiectivului aderării la Uniunea Europeană, dezvoltarea României s-a aliniat cadrului european, iar analiza indicatorilor reprezentativi subliniază această schimbare prin înregistrarea unui trend general ascendent în perioada 2003-2023. Următorul infografic prezintă evoluția indicatorilor reprezentativi ai României în ultimii 20 de ani, evidenţiind următoarele aspecte:

ARTICOLE RECENTE

Aproape trei sferturi dintre companii se așteaptă la mai multe inspecții fiscale în următorii ani

Aproape trei sferturi dintre companiile respondente la sondajul “Global Tax Controversy and Dispute Resolution Survey” realizat de PwC în 35 de țări, inclusiv România, au arătat că s-au confruntat cu mai multe controale fiscale în ultimii 3-5 ani și se așteaptă ca acestea să crească în următorii trei până la cinci ani, pe fondul extinderii reglementărilor, dar și a digitalizării autorităților fiscale. Mai mult, din cele peste 2.000 de controale cu care s-au confruntat companiile participante la acest studiu, aproximativ 43% s-au transformat ulterior în litigii.

Feliciu Paraschiv (ANCMMR), despre ce își doresc oamenii de afaceri de la Guvern

„Noi ne dorim ca sistemul legislativ să «înțepenească» cumva și să nu se mai umble la legile astea. Nu putem să ne facem un buget pentru anul viitor, fără să știm ce legi sunt în vigoare anul viitor”, a declarat Feliciu Paraschiv, vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR), în cadrul dezbaterii profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu titlul „Ordonanța «trenuleț» a sosit. Vine și «trenul» cel mare?”.

Adrian Mitroi, Analist economic și Profesor de economie comportamentală: Într-o economie modernă trebuie să ai trei lucruri foarte importante

Într-o economie modernă, tehnologică, cu deficit de forță de muncă și cu knowledge economy, trebuie să ai trei lucruri foarte importante: creșterea economică, scăderea demografică și importul de forță de muncă calificată. Aceasta este declarația oferită de Adrian Mitroi, PHD, CFA, MBA – Analist economic și Profesor de economie comportamentală, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC, cu titlul „Ordonanța «trenuleț» a sosit. Vine și «trenul» cel mare?”, desfășurată în 28 ianuarie.

Mihaela Mitroi, PHD – Managing Partner GTA GROUP, despre deficitul bugetar: Motivul acestui deficit vine din cheltuielile bugetare

„Făcând o paralelă între acest deficit bugetar de care vorbim, comparativ cu situația fiscală din 2022-2023, eram cam în același loc, 5,7% în deficit. Cu toate acestea, în fiecare an am avut măsurile fiscale. Am avut Ordonanța nr. 16 din iulie 2022, când au avut loc acele modificări: dividendele, reducerea plafonului la microîntreprinderi, de la 1 milion de euro la 500.000 euro, TVA-uri, impozit pe câștig”, a afirmat Mihaela Mitroi, PHD – Managing Partner, GTA GROUP, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC, cu titlul „Ordonanța «trenuleț» a sosit. Vine și «trenul» cel mare?”. 

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA