Feliciu Paraschiv (ANCMMR): România importă circa 80% din carnea de porc, fiind la mâna marilor jucători de pe piaţa cărnii de porc din Europa

dec. 19, 2024 | Comunitatea CLCC

„România importă circa 80% din carnea de porc, fiind la mâna marilor jucători de pe piaţa cărnii de porc din Europa, în condiţiile în care autorităţile nu oferă niciun sprijin pentru a încuraja crescătorii de porci din România”, a afirmat Feliciu Paraschiv, vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR) și proprietar al lanțului de magazine Paco Supermarkets, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu titlul „Înapoi la economie. Cum văd antreprenorii anul 2025”.

Noi produceam acum câţiva ani 50% din carnea pe care o consumam. Acum mai producem 20%. Circa 80% din carnea de porc este importată. Deci, suntem cumva la mâna marilor jucători de pe piaţa cărnii de porc din Europa şi ne minunăm că, uite, domnule, s-a scumpit carnea de porc! Dar ce s-a scumpit carnea de porc! Dar, noi nu facem nimic, nu sprijinim sub nicio formă producătorii să se apuce din nou să crească porci. Le-am omorât porcii cu pesta porcină, le-am dat nişte legi foarte bune: trebuie să stea nu ştiu câte luni până trece virusul, să mai aştepte nu ştiu cât… Oamenii ăia se lasă de afaceri în condiţiile astea. Mai apăruse şi ceva pe la oi, o pestă. Am avut cu aviara, cu vacile, acum oile scăpaseră sănătoase”, a menţionat Feliciu Paraschiv.

Totodată, el a subliniat că, în ultimele zile, a observat scumpiri la specialităţile pe care le consumă, tradiţional, românii de Sărbători.

“Am observat nişte creşteri de preţ în ultimele zile la specialităţile pe care le consumă, tradiţional, românii de sărbători, la lebăr, la şorici, la tobă, la capul de porc, dar nu neapărat la carne. Nu ştim ce se va întâmpla. E posibil ca în ultima săptămână, înainte de Crăciun, jucătorii puternici să scumpească. Ştiu că noi suntem mari consumatori de carne de porc şi s-ar putea să ridice preţul, oarecum artificial, în ultima săptămână, lucru pe care o să-l vedem şi la citrice. Am observat, în ultimii 10 ani, că în ultima săptămână sau în ultimele 10 zile ale anului, citricele, bananele, fructele exotice din import se scumpesc. Şi aici cred că e un fenomen de “greedflation”, ca să zic aşa, de lăcomie, pentru că importatorii ştiu foarte bine că românii, în preajma sărbătorilor, nu mai au degetul ăla care opreşte, de băgat mâna în buzunar – şi bagă mâna în buzunar până la fund şi cheltuie. Am auzit şi de concedii pe datorie ş.a.m.d.”, a conchis vicepreşedintele ANCMMR., Feliciu Paraschiv.

 

Înregistrarea întâlnirii „Înapoi la economie. Cum văd antreprenorii anul 2025”, AICI.

***

Reuniunile CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Odată cu setarea obiectivului aderării la Uniunea Europeană, dezvoltarea României s-a aliniat cadrului european, iar analiza indicatorilor reprezentativi subliniază această schimbare prin înregistrarea unui trend general ascendent în perioada 2003-2023. Următorul infografic prezintă evoluția indicatorilor reprezentativi ai României în ultimii 20 de ani, evidenţiind următoarele aspecte:

ARTICOLE RECENTE

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Odată cu setarea obiectivului aderării la Uniunea Europeană, dezvoltarea României s-a aliniat cadrului european, iar analiza indicatorilor reprezentativi subliniază această schimbare prin înregistrarea unui trend general ascendent în perioada 2003-2023. Următorul infografic prezintă evoluția indicatorilor reprezentativi ai României în ultimii 20 de ani, evidenţiind următoarele aspecte:

Cum a evoluat piața muncii în 2024?

2024 a fost un an al prudenței pe piața muncii, în care angajatorii au postat aproape 300.000 de joburi noi, dar și în care candidații au fost foarte activi în a-și căuta un nou loc de muncă, în condițiile în care au fost înregistrate aproximativ 11 milioane de aplicări, potrivit datelor din cea de-a 9-a ediție a raportului anual Review & Trends realizat de eJobs România.

Au fost semnate trei noi contracte de investiţii în infrastructura de turism

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan Radu Oprea, a semnat contractele de finanţare în cadrul Programului pentru dezvoltarea investiţiilor în turism – Masterplanul investiţiilor în turism pentru proiecte în domeniul turismului depuse de Consiliul Judeţean Călăraşi, Primăria municipiului Reşiţa şi Primăria oraşului Borsec, informează ministerul de resort printr-un comunicat.

Cristina Chiriac (CONAF): Este important să ne gândim ce avem de făcut în 2025, astfel încât să nu intrăm într-o recesiune economică

„România trebuie să reducă cheltuielile publice, în special din zona celor neproductive pentru a evita o posibilă recesiune economică în 2025, să crească eficienţa colectării veniturilor fiscale şi să evite supraîncărcarea fiscală asupra mediului de afaceri”, a declarat Cristina Chiriac, preşedinta Confederaţiei Naţionale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), în cadrul dezbaterii profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu titlul „Înapoi la economie. Cum văd antreprenorii anul 2025.”

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA