Feliciu Paraschiv, ANCMMR: Rămânem consternați de faptul că prețul produselor la raft nu scade

ian. 30, 2024 | Comunitatea CLCC

„Privind pe lanțul comercial de jos în sus, noi nu observăm scăderi de prețuri la raft. Ne tot întrebăm dacă mărfurile din Ucraina care intră, mă refer la cereale și la tot felul de produse agricole, perturbă prețurile pe piața românească. Rămânem cumva consternați de faptul că prețul produselor la raft nu scade. Ne-am fi așteptat la o scădere masivă odată cu intrarea produselor din Ucraina, dar nu se observă chestiunea aceasta”, a declarat Feliciu Paraschiv, Vicepreședintele Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România (ANCMMR), în cadrul dezbaterii profesionale CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, cu tema „Iarna furiei fermierilor”.

Costuri mari pentru companii

„Ne-am uitat cu atenție la ce se întâmplă și am observat că în ultima perioadă au crescut foarte mult costurile vieții, iar aici nu mă refer la costurile vieții umane, ci la costurile vieții economice. O societate, o companie, un business, are o viață”, declară fondatorul Paco Supermarkets.

„Cresc taxele către o companie, apar noi restricții, norme noi, lucruri noi de făcut, iar toate acestea înseamnă costuri mai mari, cheltuieli mai mari. Din această cauză, prețurile și adaosurile practicate e firesc să fie din ce în ce mai mari.”

„Observăm unele creșteri care pun viața companiei în pericol. Aceste creșteri se pot transforma în prețuri mai mari la raft.”

În continuare, Feliciu Paraschiv a făcut referire la măsurile care au intrat în vigoare la începutul anului: De la 1 ianuarie, a crescut TVA-ul la alimentele cu o concentrație de zahăr mai mare, de la 9% la 19%. A crescut TVA-ul la alimentele BIO montane și tradiționale de la 5% la 9%, au crescut accizele la băuturile cu concentrație mai mare de zahăr, accizele la tutun. Au crescut, de asemenea, taxele pe anumite micro întreprinderi, taxele și accizele pe firmele care lucrează cu zona de petrol, gaze și energie în special.

Vicepreședintele ANCMMR a menționat că faptul că procesarea și producția reprezintă două servicii total diferite, care nu trebuie confundate: „Lanțul de producție prin care trece un produs până să ajungă la raft pleacă de la producător, apoi există un procesator, cel care ia produsele de la producător și scoate produsul finit și, în ultimă instanță, există un distribuitor care duce marfa la retailer.”

Guvernul a mărit de la 1 ianuarie toate lucrurile și ne cere nouă, retailerilor, să plafonăm o categorie de produse destul de mare”, declară Feliciu Paraschiv.

Înregistrarea întâlnirii „Iarna furiei fermierilor” poate fi urmărită integral, AICI.

***

Reuniunile CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Costul orar al forței de muncă în România continuă să crească

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată, după numărul zilelor lucrătoare, a înregistrat în trimestrul III o creștere de 3,18% față de precedentele trei luni, arată datele Institutului Național de Statistică. Față de aceeași perioadă a anului trecut, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o creștere de 17,12%.

Călin Biriș (Online Mastery), despre importanța colaborării cu agenția de digital marketing

„Lucrăm pentru aceleași obiective. Agenția cu antreprenorul sau cu businessul au aceleași obiective, pentru că, dacă merge bine businessul, conform serviciilor oferite de agenție, atunci și agenției îi va merge bine”, a subliniat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării). 

Robert Trandafir (Gun Media): Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele

„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a  declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA