Feliciu Paraschiv, ANCMMR: Micii comercianți sunt îngrijorați de costurile mari ale procesării volumului mare de ambalaje

mart. 9, 2023 | Comunitatea CLCC

Un magazin cu suprafața de 150-300 mp colectează până la 6000 de ambalaje pe lună, un magazin între 300 și 450 mp colectează până la 10000 de ambalaje, iar un magazin de 500 mp ajunge la 12000 de ambalaje pe lună, a estimat Feliciu Paraschiv, Vicepreședinte, Asociația Națională a Comercianților Mici și Mijlocii din România (ANCMMR), în cadrul dezbaterii profesionale CLCC cu tema “Sistemul de garanție – returnare, bilanț de etapă”.

„Va fi greu de gestionat volumul acesta de ambalaje fără să știm care va fi frecvența de ridicare a lor. Să sperăm că RetuRo va dezvolta un sistem performant de colectare și nu vom fi puși în situația să ne blocăm sau mai rău decât atât, să refuzăm clienții. Aceasta e temerea noastră, că va trebui la un moment dat, în cazul în care capacitățile noastre de stocare vor fi depășite, să refuzăm clienții, dar pentru noi asta înseamnă de fapt, și o pierdere a clientului. Odată refuzat, cu ambalajele goale, el va merge către alt retailer și practic l-am alungat din magazinul nostru”, a explicat vicepreședintele ANCMMR.

Potrivit acestuia, posibilitatea de asociere a unor comercianți aflați în acceași zonă rămâne redusă. „Gândiți-vă că doi comercianți în apropiere unul de altul sunt de fapt concurenți. Asocierea cu retailer mare, cu un hipermarket în limita 500 m, nu este interzisă de lege, dar probabil va fi nevoie de un acord comun, adică va trebui ca și hipermarketul să fie de acord cu asocierea aceasta. Este destul de dificil să se întâmple, pentru marile rețele va fi oarecum mai ușor, își vor cumpăra RVM-uri, aparatele de colectare automate. Am primit și noi întrebări din partea membrilor asociației, ne-am interesat, iar cel mai ieftin automat de de colectare este undeva la 15.000 EUR plus TVA. Ne ducem la prețul de cost a unei mașini ieftine și nu cred că își vor permite toți comercianții să-și cumpere aceste aparate, cu toate că există și din partea sistemului niște recomandări ca sub un anumit număr de ambalaje colectate să se facă colectare manuală”.

Vorbind de îngrijorările micilor comercianți, Feliciu Paraschiv a spus că în centrul acestora se află volumul mare de ambalaje și a amintit că ANCMMR a făcut o adresă către RetuRo prin care a solicitat clarificarea frecvenței și a graficului de ridicare al ambalajelor. „Am înțeles că nu s-au stabilit încă lucrurile astea, mai așteptăm încă, dar costurile ne îngrijorează atât pentru colectarea automată, unde sunt costuri mari, cât și pentru colectarea manuală, pentru că înseamnă volume foarte mari”.

Noi am sugerat lui RetuRo și revin cu cu propunerea asta, să creeze un sistem unic, care să fie instalat pe orice fel de calculator sau telefon al unui comerciant care face colectare manuală. În momentul în care cineva se prezintă la magazin cu două peturi și trei doze, el le introduce în sistem și atunci RetuRo va vedea în orice moment câte sticle are, câte ambalaje are în magazie persoana respectivă, magazinul respectiv și își poate și eficientiza ruta de colectare ambalajelor pentru că se pot seta niște limite. (…) Validarea finală se va face în momentul în care ambalajele ajung la RetuRo și le validează pe baza programei sau ce înscris va avea eticheta. Dar pe noi ne-ar avantaja foarte mult gestiunea asta pe care RetuRo ar putea să ne-o împrumute nouă, adică să ne împrumute un acces în sistem unde să putem înregistra în orice moment. Acolo am putea înregistra chiar și ambalajele pe care le-am primit și atunci RetuRo știe în permanență ce avem noi în magazie, plin, ce avem noi gol colectat de la clienți, ce am predat luna asta luna trecută, tot anul, toată luna, tot pe toată perioada”, a explicat Paraschiv.

Înregistrarea întâlnirii „Sistemul de Garanție-Returnare, bilanț de etapă”, poate fi urmărită integral, AICI.

***

Reuniunile CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

 

INFOGRAFICE

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Odată cu setarea obiectivului aderării la Uniunea Europeană, dezvoltarea României s-a aliniat cadrului european, iar analiza indicatorilor reprezentativi subliniază această schimbare prin înregistrarea unui trend general ascendent în perioada 2003-2023. Următorul infografic prezintă evoluția indicatorilor reprezentativi ai României în ultimii 20 de ani, evidenţiind următoarele aspecte:

ARTICOLE RECENTE

Aproape trei sferturi dintre companii se așteaptă la mai multe inspecții fiscale în următorii ani

Aproape trei sferturi dintre companiile respondente la sondajul “Global Tax Controversy and Dispute Resolution Survey” realizat de PwC în 35 de țări, inclusiv România, au arătat că s-au confruntat cu mai multe controale fiscale în ultimii 3-5 ani și se așteaptă ca acestea să crească în următorii trei până la cinci ani, pe fondul extinderii reglementărilor, dar și a digitalizării autorităților fiscale. Mai mult, din cele peste 2.000 de controale cu care s-au confruntat companiile participante la acest studiu, aproximativ 43% s-au transformat ulterior în litigii.

Feliciu Paraschiv (ANCMMR), despre ce își doresc oamenii de afaceri de la Guvern

„Noi ne dorim ca sistemul legislativ să «înțepenească» cumva și să nu se mai umble la legile astea. Nu putem să ne facem un buget pentru anul viitor, fără să știm ce legi sunt în vigoare anul viitor”, a declarat Feliciu Paraschiv, vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR), în cadrul dezbaterii profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu titlul „Ordonanța «trenuleț» a sosit. Vine și «trenul» cel mare?”.

Adrian Mitroi, Analist economic și Profesor de economie comportamentală: Într-o economie modernă trebuie să ai trei lucruri foarte importante

Într-o economie modernă, tehnologică, cu deficit de forță de muncă și cu knowledge economy, trebuie să ai trei lucruri foarte importante: creșterea economică, scăderea demografică și importul de forță de muncă calificată. Aceasta este declarația oferită de Adrian Mitroi, PHD, CFA, MBA – Analist economic și Profesor de economie comportamentală, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC, cu titlul „Ordonanța «trenuleț» a sosit. Vine și «trenul» cel mare?”, desfășurată în 28 ianuarie.

Mihaela Mitroi, PHD – Managing Partner GTA GROUP, despre deficitul bugetar: Motivul acestui deficit vine din cheltuielile bugetare

„Făcând o paralelă între acest deficit bugetar de care vorbim, comparativ cu situația fiscală din 2022-2023, eram cam în același loc, 5,7% în deficit. Cu toate acestea, în fiecare an am avut măsurile fiscale. Am avut Ordonanța nr. 16 din iulie 2022, când au avut loc acele modificări: dividendele, reducerea plafonului la microîntreprinderi, de la 1 milion de euro la 500.000 euro, TVA-uri, impozit pe câștig”, a afirmat Mihaela Mitroi, PHD – Managing Partner, GTA GROUP, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC, cu titlul „Ordonanța «trenuleț» a sosit. Vine și «trenul» cel mare?”. 

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA