Feliciu Paraschiv, ANCMMR: Facturile la gaze și la energie, adunate cu creșterile de prețuri în cascadă vor conduce la un colaps

feb. 5, 2022 | Evenimente

Creșterile de energie și gaz au un impact extrem de mare asupra prețurilor; săptămânal, sunt creșteri de peste 10 procente la diverse produse (ulei, cafea etc.). Iar pentru consumatorul român, facturile la gaze și la energie, adunate cu creșterile de prețuri în cascadă, care vor continua, vor conduce la un colaps. Acesta este tabloul zugrăvit de Feliciu Paraschiv, Fondator, Paco Supermarket, Vicepreședinte ANCMMR, în cadrul întâlnirii de joi, 27 ianuarie, a comunității CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu tema ”Energia în 2022: Noua tranziție. Încrederea consumatorilor și proiectele industriei”.

Potrivit acestuia, în contextul actual de criză, consumatorul nu poate face nimic, deși, din punct de vedere numeric, consumatorii au procentul cel mai numeros în tot acest lanț (producători, distribuitori etc).

Concedieri masive

”Ca și companie, am fost profund afectați de creșterile de energie, lucru care a dus la o destabilizare completă. În luna august, costurile la energia electrică reprezentau cam 4% din fondul de salarii, însă, în februarie, aceste costuri au ajuns la 25% din valoarea fondului de salarii, ceea ce a condus la concedieri masive. Iar dacă în 2021 am avut o inflație de 8%, cu siguranță, în 2022, va fi mult mai mare. Este nevoie de măsuri luate rapid”, a mai avertizat fondatorul Paco Supermarket, unul dintre cei mai puternici retaileri independenţi din piaţă.

CLCC reunește aproximativ 2000 de companii care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică.

INFOGRAFICE

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Odată cu setarea obiectivului aderării la Uniunea Europeană, dezvoltarea României s-a aliniat cadrului european, iar analiza indicatorilor reprezentativi subliniază această schimbare prin înregistrarea unui trend general ascendent în perioada 2003-2023. Următorul infografic prezintă evoluția indicatorilor reprezentativi ai României în ultimii 20 de ani, evidenţiind următoarele aspecte:

ARTICOLE RECENTE

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Odată cu setarea obiectivului aderării la Uniunea Europeană, dezvoltarea României s-a aliniat cadrului european, iar analiza indicatorilor reprezentativi subliniază această schimbare prin înregistrarea unui trend general ascendent în perioada 2003-2023. Următorul infografic prezintă evoluția indicatorilor reprezentativi ai României în ultimii 20 de ani, evidenţiind următoarele aspecte:

Cum a evoluat piața muncii în 2024?

2024 a fost un an al prudenței pe piața muncii, în care angajatorii au postat aproape 300.000 de joburi noi, dar și în care candidații au fost foarte activi în a-și căuta un nou loc de muncă, în condițiile în care au fost înregistrate aproximativ 11 milioane de aplicări, potrivit datelor din cea de-a 9-a ediție a raportului anual Review & Trends realizat de eJobs România.

Au fost semnate trei noi contracte de investiţii în infrastructura de turism

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan Radu Oprea, a semnat contractele de finanţare în cadrul Programului pentru dezvoltarea investiţiilor în turism – Masterplanul investiţiilor în turism pentru proiecte în domeniul turismului depuse de Consiliul Judeţean Călăraşi, Primăria municipiului Reşiţa şi Primăria oraşului Borsec, informează ministerul de resort printr-un comunicat.

Cristina Chiriac (CONAF): Este important să ne gândim ce avem de făcut în 2025, astfel încât să nu intrăm într-o recesiune economică

„România trebuie să reducă cheltuielile publice, în special din zona celor neproductive pentru a evita o posibilă recesiune economică în 2025, să crească eficienţa colectării veniturilor fiscale şi să evite supraîncărcarea fiscală asupra mediului de afaceri”, a declarat Cristina Chiriac, preşedinta Confederaţiei Naţionale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), în cadrul dezbaterii profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu titlul „Înapoi la economie. Cum văd antreprenorii anul 2025.”

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA