Feliciu Paraschiv, ANCMMR: Facturile la gaze și la energie, adunate cu creșterile de prețuri în cascadă vor conduce la un colaps

feb. 5, 2022 | Evenimente

Creșterile de energie și gaz au un impact extrem de mare asupra prețurilor; săptămânal, sunt creșteri de peste 10 procente la diverse produse (ulei, cafea etc.). Iar pentru consumatorul român, facturile la gaze și la energie, adunate cu creșterile de prețuri în cascadă, care vor continua, vor conduce la un colaps. Acesta este tabloul zugrăvit de Feliciu Paraschiv, Fondator, Paco Supermarket, Vicepreședinte ANCMMR, în cadrul întâlnirii de joi, 27 ianuarie, a comunității CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu tema ”Energia în 2022: Noua tranziție. Încrederea consumatorilor și proiectele industriei”.

Potrivit acestuia, în contextul actual de criză, consumatorul nu poate face nimic, deși, din punct de vedere numeric, consumatorii au procentul cel mai numeros în tot acest lanț (producători, distribuitori etc).

Concedieri masive

”Ca și companie, am fost profund afectați de creșterile de energie, lucru care a dus la o destabilizare completă. În luna august, costurile la energia electrică reprezentau cam 4% din fondul de salarii, însă, în februarie, aceste costuri au ajuns la 25% din valoarea fondului de salarii, ceea ce a condus la concedieri masive. Iar dacă în 2021 am avut o inflație de 8%, cu siguranță, în 2022, va fi mult mai mare. Este nevoie de măsuri luate rapid”, a mai avertizat fondatorul Paco Supermarket, unul dintre cei mai puternici retaileri independenţi din piaţă.

CLCC reunește aproximativ 2000 de companii care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Transformarea digitală devine prioritatea principală a companiilor

Transformarea digitală şi-a recâştigat poziţia de prioritate strategică principală pentru companiile din întreaga lume, iar revirimentul iniţiativelor digitale este impulsionat în mare parte de progresele în inteligenţa artificială (AI), care remodelează atât operaţiunile interne, cât şi procesele orientate către clienţi, conform studiului „CxO Priorities 2024”, realizat de Horvath, firmă globală de consultanţă în management.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA