Feliciu Paraschiv, ANCMMR: Facturile la gaze și la energie, adunate cu creșterile de prețuri în cascadă vor conduce la un colaps

feb. 5, 2022 | Evenimente

Creșterile de energie și gaz au un impact extrem de mare asupra prețurilor; săptămânal, sunt creșteri de peste 10 procente la diverse produse (ulei, cafea etc.). Iar pentru consumatorul român, facturile la gaze și la energie, adunate cu creșterile de prețuri în cascadă, care vor continua, vor conduce la un colaps. Acesta este tabloul zugrăvit de Feliciu Paraschiv, Fondator, Paco Supermarket, Vicepreședinte ANCMMR, în cadrul întâlnirii de joi, 27 ianuarie, a comunității CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu tema ”Energia în 2022: Noua tranziție. Încrederea consumatorilor și proiectele industriei”.

Potrivit acestuia, în contextul actual de criză, consumatorul nu poate face nimic, deși, din punct de vedere numeric, consumatorii au procentul cel mai numeros în tot acest lanț (producători, distribuitori etc).

Concedieri masive

”Ca și companie, am fost profund afectați de creșterile de energie, lucru care a dus la o destabilizare completă. În luna august, costurile la energia electrică reprezentau cam 4% din fondul de salarii, însă, în februarie, aceste costuri au ajuns la 25% din valoarea fondului de salarii, ceea ce a condus la concedieri masive. Iar dacă în 2021 am avut o inflație de 8%, cu siguranță, în 2022, va fi mult mai mare. Este nevoie de măsuri luate rapid”, a mai avertizat fondatorul Paco Supermarket, unul dintre cei mai puternici retaileri independenţi din piaţă.

CLCC reunește aproximativ 2000 de companii care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Adrian Voican (ANAT): A lua voucherele de vacanță este o crimă economică împotriva dezvoltării; trebuie să le repunem la loc

A lua voucherele de vacanță, acest catalizator al industriei, cred că este o crimă economică împotriva dezvoltării și trebuie să le punem la loc, poate într-un format mai deștept care să ajute și angajații din domeniul privat, este de părere vicepreședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT), Adrian Voican.

Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global

După mai mult de un deceniu de cooperare fiscală globală, se conturează din ce în ce mai clar o revenire a competiției fiscale, pe fondul unor noi tensiuni comerciale care perturbă lanțurile de aprovizionare în timp real, se arată în cel mai recent raport EY privind perspectiva strategiilor fiscale la nivel global. Avansul accelerat în tehnologie impactează, la rândul său, piețele financiare mondiale, adăugând o anumită marjă de incertitudine economică.

„Turismul în 2025, o nouă încercare”, tema dezbaterii CLCC din 24 aprilie

Pentru industria turistică, la vechile probleme, cum ar fi lipsa forței de muncă și numărul redus al turiștilor străini, se adaugă altele noi, cum sunt creșterea fiscalității și scăderea valorii tichetelor de vacanță. Care este strategia de creștere a operatorilor din turism? Cum se adaptează la noile condiții? Te invităm să aflăm împreună pe 24 aprilie, începând cu ora 11.00, în cadrul unei noi dezbatere profesionale digitale CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, cu titlul „Turismul în 2025, o nouă încercare”.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA