Feliciu PARASCHIV, ANCMMR: Deşi suntem informaţi, tot continuăm să folosim plastic şi să poluăm natura

dec. 5, 2022 | Comunitatea CLCC

Legea anti-plastic, care transpune Directiva Europeană 904/2019, interzice la comercializare strict anumite categorii de produse foarte bine definite, dar gradual. Până în 2026 bețișoarele cosmetice din plastic, tacâmurile, vesela din plastic vor trebui reduse cu 20% față de 2022 ca an de referință. Această modificare se resimte foarte greu la nivel de fabrică, deoarece este  dificil să înlocuiești o materie primă cu alta. Acest lucru implică alte cicluri de funcționare, alte echipamente, aparatură etc.”, a precizat Feliciu Paraschiv, Vicepreședinte ANCMMR, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC de la sfârșitul lunii noiembrie.

Invitatul nostru a transmis că între 80%-90% din produsele expuse la vânzare sunt produse biodegradabile și circa 10% – 15%  din plastic. Totodată, a întărit această statistică, adăugând faptul că industria retail poate manipula prin expunerea mai mare a produselor biodegradabile în detrimentul celor de plastic, ca să influențeze decizia de cumpărare la raft.

Din 2025 toate PET-urile vor trebui să aibă 25% în componență plastic reciclat, iar din 2030 vor trebui să aibă 30% plastic reciclat. Studiile spun că microfibrele din plastic le găsim și în peștele oceanic pescuit, ceea ce nu este deloc bine.”, a mai menționat Feliciu Paraschiv.

De asemenea, a fost subliniat faptul că, deși suntem informați, tot continuăm să folosim plastic și să poluăm natura, fără să conștientizăm cât rău ne va face această neglijență.

A fost o lege care a interzis comercializarea sacoșelor sub un micron, ceea ce înseamnă că, teoretic, ar fi trebuit să dispară toate sacoșele foarte fine. Însă, încă nu au dispărut de la piață și de la multe magazine mici. Ca alternativă, recomand sacoșa aceea de 4-5 lei din fibre biodegradabile reutilizabilă și încăpătoare.”, a mai adăugat vicepreședintele ANCMMR.

Sistemul de Garanție-Returnare, precizează invitatul nostru, va strânge de pe piață toate ambalajele PET de la 0,1 la 3 litri, toate dozele și toate sticlele (curate) de sticlă (sucuri, apă, vin etc.). Iar suma de 50 de bani va fi adăugată peste prețul produsului care ulterior va fi recuperat când sticlele vor fi returnate goale, intacte, curate, fără resturi de lichid și cu siglă.

În încheierea intervenției sale, Feliciu Paraschiv a nuanțat câteva lucruri care sunt neclare privind Sistemul de Garanție-Returnare: „Noi, retail-erii, așteptăm taxele de manipulare pe care le vom încasa pentru această operațiune a producătorilor. În funcție de aceste taxe, fiecare magazin va decide dacă va face colectare manuală sau automată. În acest moment, nu este bine pus la punct cine și cum se va face colectarea, returul și care va fi frecvența de colectare.”.

Înregistrarea întâlnirii „Legea anti-plastic – beneficii pentru mediu, provocări pentru firme” poate fi urmărită integral AICI.

 

Dezbatere digitală marca CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Luisiana Dobrinescu, despre declararea codului UIT: Dacă este și o diferență de 10 secunde, se emite procesul verbal de sancționare

„Confiscarea se face foarte ușor. Nu marfa se confiscă, ci contravaloarea mărfii. Există personal al Antifraudei care verifică din birou data, ora și minutul de intrare în țară a vehiculului, cu data, ora și minutul declarării codului UIT. Dacă este și o diferență de 10 secunde, o oră sau două, se emite procesul verbal de sancționare”, a afirmat Luisiana Dobrinescu, Managing Partner, Dobrinescu Dobrev SCA.

Sînziana Radu, (EY): Rațiunea implementării sistemului RO e-Transport necesită o colaborare din partea mediului de afaceri, dar și o înțelegere corectă și completă a cerințelor de raportare

„Rațiunea implementării acestui sistem necesită, în mod evident, o colaborare din partea mediului de afaceri, dar și o înțelegere corectă și completă a cerințelor de raportare. Pe cât vedem de necesară asigurarea unei colectări eficiente a taxelor și impozitelor, pe atât de multe provocări aduce acest sistem la nivelul mediului de afaceri, care depune eforturi considerabile pentru a se conforma acestei cerințe impuse de autorități”, a declarat Sînziana Radu, Manager Taxe indirecte, Ernst&Young (EY).

Dan Schwartz, consultant fiscal: Reglementările fiscale ce au fost lansate pe piaţă în regim de urgenţă sunt lucruri făcute foarte repede, fără o consultare cu mediul de afaceri

„Reglementările fiscale ce au fost lansate pe piaţă în regim de urgenţă sunt lucruri făcute foarte repede, fără o consultare cu mediul de afaceri, iar în loc să stăm la coadă pentru a depune un formular la un ghişeu ANAF, stăm la coadă online ca să furnizăm informaţiile solicitate, pentru că sistemele se blochează”, a declarat Dan Schwartz, consultant fiscal, Cofondator& Managing Partner RSM România.

Ştefan-Radu Oprea: Buget de 440 milioane de euro la Start-Up Nation, în 2024; programul ”Femei Antreprenor” ar putea debuta pe 30 iulie

Programul Start-Up Nation va continua şi în acest an, cu un buget din fonduri europene de peste 440 milioane de euro, iar la sfârşitul lunii iulie ar urma să demareze şi Programul “Femei Antreprenor”, a declarat la evenimentul de lansare a unei noi ediţii a “Cartei Albe a IMM-urilor din România”, ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea.

„Invazie de E-uri în fiscalitate. Cum se adaptează antreprenorii, companiile și profesioniștii la digitalizarea raportărilor fiscale”, o nouă dezbatere marca CLCC

CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării te invită la o nouă dezbatere profesională digitală, cu titlul „Invazie de E-uri în fiscalitate. Cum se adaptează antreprenorii, companiile și profesioniștii la digitalizarea raportărilor fiscale”. Cea de-a șasea dezbatere din acest an se va desfășura JOI, 18 iulie, începând cu ora 11.00, pe ZOOM.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA