Creșterile de preț ale energiei electrice și ale gazului au generat o creștere a prețurilor produselor de pe raft, dar și în cifrele de afaceri. Astfel, creșterea cifrei de afaceri din anul acesta nu este una sănătoasă, din cauză că ea provine din inflație și din creșterile prețurilor. Problema inflaţionistă se va reflecta în final în scăderea puterii de cumpărare, ceea ce, ca un bulgăre de zăpadă, va pune presiune pe bugetele de investiţii ale companiilor.
„Creșterea prețurilor produselor alimentare și a celor nealimentare scad puterea de cumpărare iar personalul simte acest lucru și își dorește un salariu mai mare. Ceea ce este diferit în industria de retail, față de alte industrii, este faptul că nu se pot aduce lucrători străini, deoarece angajații din retail trebuie să interacționeze cu clienții”, a explicat Feliciu Paraschiv – Vicepreședintele Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România – ANCMMR.
La nivel european puterea de cumpărare este în jur de 15.050 de euro pe cap de locuitor, pe când în România stăm cu 50% mai puțin. În țară, extremele fiind Bucureștiul, care este cu 86% peste media națională, iar Vasluiul cu 50% din media națională.
Feliciu Paraschiv este de părere că noul model de creștere economică la nivel de Europa și, implicit, la nivel de România este bazat pe ecologie și tehnologie, iar acest lucru înseamnă că implică competențe digitale, iar în România doar 1,3% din populația brută le are. „În România, pentru anul următor se vor face investiții de până la 10-15% pentru digitalizare”.
Conform unor studii făcute în Austria și Germania, 38% dintre respondenți sunt mai interesanți de produsele sustenabile. Oamenii caută produse mai ecologice, mai biologice, mai sustenabile, deci în această direcție se îndreaptă viitorul.
Înregistrarea întâlnirii din 15 Decembrie, ECONOMIA ROMÂNEASCĂ: RETROSPECTIVĂ ȘI PROIECȚII PENTRU 2022, poate fi urmărită integral AICI.
Întâlnirea a fost organizat de Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării. Moderatorul întâlnirii, Constantin Rudnițchi – Director Executiv CLCC, i-a avut ca invitați speciali pe Laurian Lungu – Analist economic, Co-fondator Consilium Policy Advisors Group – CPAG; Doru Dragomir – Președinte Camera de Comerț Bilaterală România – Bulgaria; Adrian Sandu – Secretar General, Asociația Constructorilor de Automobile din România – ACAROM; Călin Ile – Președintele Federației Industriei Hoteliere din România – FIHR; Radu Tănase – Membru Consiliului Director HORA România; Feliciu Paraschiv – Vicepreședintele Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România – ANCMMR; Raul Pop – Expert mediu, Co-Founder Coaliția pentru Economie Circulară – CERC.
—
CLCC reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerțului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Aceasta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.