Eugen Rusen, Microsoft: Securitatea trebuie văzută ca un sport de echipă

apr. 12, 2023 | Comunitatea CLCC

O colaborare strâns legată, atât cu instituțiile statului, cât și cu partenerii privați. Așa a descris securitatea cibernetică Eugen Rusen, Security Cloud Solution Architects Lead, Europa Centrală şi de Est, Microsoft, catalogând-o totodată drept ”un sport de echipă”, în cadrul celei de-a treia dezbateri profesionale digitale, din acest an, organizate de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, vineri, 31 martie. ”Securitatea cibernetică ne privește pe toți” a fost tema discuției referitoare la cum să reacționăm, în cazul în care organizația noastră este atacată cibernetic.

Un drum continuu, precum igiena personală

”Securitatea trebuie să fie văzută ca ceva care ne ajută în viață, parte din rutina noastră zilnică. Iar riscul depinde de contextul din care face parte fiecare individ din societate și diferă de la om la om. Recomandarea noastră este să rămânem un pic curioși, când apare o chestie nouă. Oricum, securitatea este menită să ne ajute în business sau ca individ, dar și ca parte dintr-o organizație, fiind un drum continuu, precum igiena personală”, a subliniat Eugen Rusen.

Zona de securitate, un risc al existenței unei companii

”Soluțiile pe care le identificăm în Microsoft nu trebuie doar vândute, ci și implementate corect. În 2014, riscul pe care îl vedeam în zona de securitate era considerat o problemă tehnică, însă în perioada pandemiei, zona de securitate a fost considerată ca o prioritate de business. Astăzi, am ajuns să vedem zona de securitate ca un risc al existenței unei companii. Noi investim, în primul rând, în zona de skilling, el fiind gratuit în zona de cyber, și ne propunem să avem zona de skilling făcută pentru cel puțin 1 milion de oameni anual, inclusiv în zona de securitate, dar și în zona de digitalizare”, a mai spus reprezentantul Microsoft.

Securitatea de bază: identitate și dispozitiv

Potrivit acestuia, 90% din IMM-uri din zona Europei de Est au aceeași problemă, cea a securității cibernetice, pentru că multe dintre ele nu au această capacitate in house și au nevoie de parteneri locali, care să vină cu astfel de servicii.

”Este nevoie, în primul rând, de înțelegere a nevoii și a ce produse să folosim și, ulterior, prin acele produse, creăm vizibilitate organizației, astfel că se vor primi o serie de alerte și Microsoft are rolul de a reduce numărul de alerte către ceea ce contează cu adevărat, acele incidente de securitate. Ceea ce numim noi securitate de bază începe de a două lucruri simple – identitate și zona de dispozitiv”, a mai explicat Eugen Rusen.

***

Înregistrarea întâlnirii „Securitatea cibernetică ne privește pe toți. Cum să reacționăm în cazul în care firma noastră este atacată cibernetic”, poate fi urmărită integral, AICI.

Reuniunile CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Costul orar al forței de muncă în România continuă să crească

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată, după numărul zilelor lucrătoare, a înregistrat în trimestrul III o creștere de 3,18% față de precedentele trei luni, arată datele Institutului Național de Statistică. Față de aceeași perioadă a anului trecut, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o creștere de 17,12%.

Călin Biriș (Online Mastery), despre importanța colaborării cu agenția de digital marketing

„Lucrăm pentru aceleași obiective. Agenția cu antreprenorul sau cu businessul au aceleași obiective, pentru că, dacă merge bine businessul, conform serviciilor oferite de agenție, atunci și agenției îi va merge bine”, a subliniat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării). 

Robert Trandafir (Gun Media): Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele

„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a  declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA