Dumitru Chisăliță, Asociația Energia Inteligentă: În sectorul energetic, suntem într-o zonă de haos, sperăm să nu ajungem în colaps

feb. 3, 2022 | Evenimente

Situația actuală, neplăcută, din domeniul energiei, nu este din cauza unor acțiuni care s-au desfășurat în ultimele luni, ci mai degrabă din cauza unor acțiuni proaste și a unor inacțiuni din zeci de ani. Acesta este verdictul lui Dumitru Chisăliță, Președinte, Asociația Energia Inteligentă, exprimat în cadrul intervenției sale în cadrul întâlnirii de joi, 27 ianuarie, a comunității CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu tema ”Energia în 2022: Noua tranziție. Încrederea consumatorilor și proiectele industriei”.

”În ultimii ani, am avut niște semne evidente, în legătură cu criza energetică spre care ne îndreptăm, în special, din punct de vedere investițional, fără ca măsuri concrete să se fi luat și, astfel, astăzi, am ajuns în faza a doua a ceea ce înseamnă evoluțiile nefavorabile, într-o zonă de haos. Sperăm să avem inteligența să nu ajungem în faza a treia, cea de colaps. Chiar dacă suntem adepții unei piețe libere, trebuie să recunoaștem că orice piață are limitele sale și, în situații de criză, are nevoie de reglementări specifice, tocmai pentru a nu determina colapsul și de a reduce posibilitatea speculei, posibilitatea unor furnizori sau a unor operatori de a profita de situația creată”, a avertizat Dumitru Chisăliță.

Urgență energetică, în doi pași

Președintele Asociației Energia Inteligentă a vorbit apoi de planul lansat în 2021 de Asociație, ”un plan de urgență energetică în doi pași, care presupune două abordări diferite, și anume: ”o abordare pe termen foarte scurt, care trebuie să trateze efectele diverselor cauze produse în ultimii ani și zeci de ani și trebuie ca, pe o perioadă scurtă, să ajungă ca toată lumea (consumator, furnizori, operatori) să treacă de acest tsunami pe care îl avem în momentul de față și cea de-a doua abordare, care presupune activități concrete de eliminare a cauzelor care au dus la tsunami-ul de față, dar și elemente de natură reglementativă a pieței, atunci când aceasta nu funcționează sau când, în anumite situații conjncturale, fac ca legile de piață să nu mai producă acel preț corect, la care facem referire.”

Consumatorul casnic, avantajat la energie electrică

Potrivit lui Chisăliță, legea actuală a plafonării și compensării va aduce foarte multe beneficii pentru consumatorul casnic de energie electrică, dar, în același timp, pe partea de gaze, la nivelul consumatorului casnic, lucrurile nu au fost îmbunătățite în mod semnificativ.

Președintele Asociației Energia Inteligentă a mai spus că nu crede că este posibilă reglementarea pieței de gaz și energie electrică la 1 aprilie, din cauza faptului că majoritatea contractelor producătorilor sunt încheiate pe o perioadă mai lungă de timp și doar în cazul unor măsuri speciale pot fi modificate. În opinia acestuia, este nevoie de un plan de măsuri pentru perioada de după 1 aprilie, care trebuie să ajute la stabilizarea consumatorilor și a furnizorilor și, de asemenea, este nevoie de un plan pe termen mediu și lung care să elimine toate cauzele care au dus la această situație.

CLCC reunește aproximativ 2000 de companii care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Costul orar al forței de muncă în România continuă să crească

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată, după numărul zilelor lucrătoare, a înregistrat în trimestrul III o creștere de 3,18% față de precedentele trei luni, arată datele Institutului Național de Statistică. Față de aceeași perioadă a anului trecut, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o creștere de 17,12%.

Călin Biriș (Online Mastery), despre importanța colaborării cu agenția de digital marketing

„Lucrăm pentru aceleași obiective. Agenția cu antreprenorul sau cu businessul au aceleași obiective, pentru că, dacă merge bine businessul, conform serviciilor oferite de agenție, atunci și agenției îi va merge bine”, a subliniat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării). 

Robert Trandafir (Gun Media): Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele

„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a  declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA