Dragoș Doru, Canpack România: Sistemul de garanție-returnare, în care taxa la raft este diferențiată în funcție de produs și volum, a produs rezultate mult mai bune într-un timp mult mai scurt

apr. 18, 2022 | Evenimente

În luna martie, Comunitatea CLCC s-a reunit în mediul online, pentru o discuție despre gestionarea și valorificarea deșeurilor generate de companii, soluțiile pe care le avem la dispoziție pentru a ne alinia politicilor de mediu, dar și exemple de bune practici.

Moderatorul întâlnirii, Constantin Rudnițchi – Director Executiv CLCC, i-a avut ca invitați speciali pe: Raul Pop – Expert legislația mediului, Cofondator Coaliția pentru Economie Circulară – CERC; Julia Leferman – Director executiv, Asociația Berarii României; Dragoș Doru – Director general, CANPACK România; Cezar Păun – Director general, Koshin România; Feliciu Paraschiv – Vicepreședinte, Asociația Națională a Comercianților Mici și Mijlocii din România (ANCMMR).

Dragoș Doru, Directorul General al Canpack România, invitat special al întâlnirii CLCC, a explicat faptul că, „Sistemul de Garanție-Returnare (SGR), în momentul de față, este cel mai mare și mai complex proiect în acest domeniu, care va fi implementat în Europa din Est. Acesta se va desfășura în acționariat cu producătorii de băuturi răcoritoare, berarii și retailerii mari.”

Din punctul de vedere al lui Dragoș, nevoia pentru un astfel de sistem (SGR) este dată de faptul că, până acum, nu am reușit să facem o colectare eficientă, iar producătorii au avut de plătit penalități foarte mari pentru că gestionarea deficitară a acestor ambalaje. „Ideal ar fi ca acest sistem să funcționeze din prima și să nu existe sincope majore. Avem nevoie de acest sistem de garanție-reciclare.”

Directorul General al Canpack România a explicat, în cadrul conferinței, cum contribuie Canpack România la „punerea în linie dreaptă” a Sistemului de Garanție-Returnare. „Canpack produce dozele de aluminiu atât pentru industria de băuturi răcoritoare, cât și pentru producătorii de bere. Pe lângă producător, Canpack este și colectorul dozelor de aluminiu post-consum pe care le pregătește pentru a fi duse la o ulterioară reciclare și aduse în România sub forma tablei de aluminiu pentru următoarele doze care vor fi produse. Începând din 2005, de când Canpack este pe piață, activitatea companiei a fost o poveste de succes atât ca producător, cât și ca reciclator de doze de aluminiu”.

Bazat pe un studiu făcut de cei de la London Economics, care au făcut o comparație între un sistem SGR liniar, cum este acesta care urmează să fie implementat și în România, și un sistem SGR, în care există garanție la raft, Directorul General al Canpack România este de părere ca sistemul de garanție în care taxa la raft este diferențiată în funcție de produs și volumul acelui produs este un sistem care a produs rezultate mult mai bune într-un timp mult mai scurt. „Într-un sistem în care avem o garanție liniară de 0,5 la toate produsele, rezultatele vor fi cele scontate abia după 4 ani de zile, pe când în sistemul de garanții variabile în funcție de volum, rezultatele vor apărea într-un timp mult mai scurt”

 

Înregistrarea întâlnirii MANAGEMENTUL DEȘEURILOR. STADIUL SISTEMULUI DE GARANȚIE-RETURNARE, poate fi urmărită integral AICI.

CLCC reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerțului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Aceasta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

 

Imagine preluată de pe site-ul: https://www.revistabiz.ro/

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Adrian Voican (ANAT): A lua voucherele de vacanță este o crimă economică împotriva dezvoltării; trebuie să le repunem la loc

A lua voucherele de vacanță, acest catalizator al industriei, cred că este o crimă economică împotriva dezvoltării și trebuie să le punem la loc, poate într-un format mai deștept care să ajute și angajații din domeniul privat, este de părere vicepreședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT), Adrian Voican.

Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global

După mai mult de un deceniu de cooperare fiscală globală, se conturează din ce în ce mai clar o revenire a competiției fiscale, pe fondul unor noi tensiuni comerciale care perturbă lanțurile de aprovizionare în timp real, se arată în cel mai recent raport EY privind perspectiva strategiilor fiscale la nivel global. Avansul accelerat în tehnologie impactează, la rândul său, piețele financiare mondiale, adăugând o anumită marjă de incertitudine economică.

„Turismul în 2025, o nouă încercare”, tema dezbaterii CLCC din 24 aprilie

Pentru industria turistică, la vechile probleme, cum ar fi lipsa forței de muncă și numărul redus al turiștilor străini, se adaugă altele noi, cum sunt creșterea fiscalității și scăderea valorii tichetelor de vacanță. Care este strategia de creștere a operatorilor din turism? Cum se adaptează la noile condiții? Te invităm să aflăm împreună pe 24 aprilie, începând cu ora 11.00, în cadrul unei noi dezbatere profesionale digitale CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, cu titlul „Turismul în 2025, o nouă încercare”.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA