Despre provocările și oportunitățile antreprenorului în 2024, în cadrul dezbaterii CLCC din luna decembrie

dec. 19, 2023 | Comunitatea CLCC

„2024, între tentația populistă electorală și presiunile bugetare”, ultima dezbatere profesională din acest an, organizată de Coaliţia Pentru Libertatea Comerţului şi a Comunicării (CLCC), a abordat subiecte diverse, precum: evaluarea situației economice a României, evaluarea actualului sistem fiscal din România și posibile direcții de reformă, strategiile guvernamentale pentru reducerea evaziunii fiscale și politici fiscale în sprijinul inițiativelor de mediu și dezvoltare durabilă.

Doi dintre invitații speciali ai acestei ediții, Feliciu Paraschiv, Vicepreședinte Asociația Națională a Comercianților Mici și Mijlocii din România (ANCMMR) și Sorin Orzac, Prim–vicepreședinte, Uniunea Națională a Patronatului România, au abordat subiectele dezbaterii atât prin prisma rolurilor menționate, cât și prin prisma activității lor în zona de antreprenoriat.

În piață, majorările vor fi mai ample, pentru că se vor cascada. Vom observa un fenomen de down-trade, consumatorii vor începe să cumpere produse mai ieftine, producătorii la rândul lor vor reduce cantitatea, pentru a menține prețul plafonat. Este una dintre declarațiile date de Feliciu Paraschiv în cadrul dezbaterii din luna decembrie.

Creșteri de TVA pentru bunuri și servicii

Vicepreședinte ANCMMR a realizat o scurtă analiză și a menționat că începând cu anul viitor o serie de măsuri cum e creșterea de TVA:

  • la produsele care conțin zahăr într-o anumită cantitate;
  • la produsele bio, produsele montane.

„Apoi, va crește acciza la tutun, la alcool, la băuturile cu concentrație mai mare de zahăr și unele micro-întreprinderi vor avea impozit pe cifra de afaceri mai mare, vor fi creșteri de taxe și pentru bănci, hoteluri, restaurante”. 

„Legislație referitoare la ambalaje duce la creșteri de costuri și de prețuri la raft.”

„În plus, avem legislație referitoare la ambalaje, o bătaie foarte mare de cap, care duce până la urmă la creșteri de costuri și de prețuri la raft, iar pe de altă parte la scăderea puterii de cumpărare”, a concluzionat Feliciu Paraschiv.

În continuare,  Sorin Orzac, Prim–vicepreședinte, Uniunea Națională a Patronatului România, Proprietar North Exclusive, a abordat subiectul ediției dintr-o perspectivă antreprenorială:

„Din punctul nostru de vedere, ca antreprenori, e vizibil că oamenii au din ce în ce mai puțini bani, sunt mai atenți la cheltuieli. Am văzut în Germania cum la magazinele cu produse ieftine erau cozi, iar la cele obișnuite aproape nimeni”, menționează antreprenorul în deschiderea intervenției sale.

Clasa de mijloc începe să dispară 

Sorin Orzac susține următoarea idee: „Au mai rămas două categorii: cei care au mare grijă de buget și cei care își permit, oricum, să cumpere produse scumpeClasa de mijloc începe să dispară în Germania, e clar că va urma și la noi un fenomen similar.

„Ideea e să fim ascultați și să devenim o forță.”

Ar trebui să luăm inițiativa și să ne implicăm. Pentru că toți suntem buni în ceea ce facem în domeniile noastre. Aceasta este una dintre concluziile Prim–vicepreședintelui Uniunii Naționale a Patronatului României.

Sorin Orzac a insistat pe ideea de implicare și a menționat câteva acțiuni, pe care le consideră foarte importante:  „Să avem un dialog cu guvernanții, să venim cu propuneri productive, să ne plângem mai puțin și să îndemnăm politicienii să renunțe la populism. Ideea e să fim ascultați și să devenim o forță .”

 

Înregistrarea întâlnirii „2024, între tentaţia populistă electorală şi presiunile bugetare” poate fi urmărită integralAICI.

Reuniunile CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Odată cu setarea obiectivului aderării la Uniunea Europeană, dezvoltarea României s-a aliniat cadrului european, iar analiza indicatorilor reprezentativi subliniază această schimbare prin înregistrarea unui trend general ascendent în perioada 2003-2023. Următorul infografic prezintă evoluția indicatorilor reprezentativi ai României în ultimii 20 de ani, evidenţiind următoarele aspecte:

ARTICOLE RECENTE

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Odată cu setarea obiectivului aderării la Uniunea Europeană, dezvoltarea României s-a aliniat cadrului european, iar analiza indicatorilor reprezentativi subliniază această schimbare prin înregistrarea unui trend general ascendent în perioada 2003-2023. Următorul infografic prezintă evoluția indicatorilor reprezentativi ai României în ultimii 20 de ani, evidenţiind următoarele aspecte:

Cum a evoluat piața muncii în 2024?

2024 a fost un an al prudenței pe piața muncii, în care angajatorii au postat aproape 300.000 de joburi noi, dar și în care candidații au fost foarte activi în a-și căuta un nou loc de muncă, în condițiile în care au fost înregistrate aproximativ 11 milioane de aplicări, potrivit datelor din cea de-a 9-a ediție a raportului anual Review & Trends realizat de eJobs România.

Au fost semnate trei noi contracte de investiţii în infrastructura de turism

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan Radu Oprea, a semnat contractele de finanţare în cadrul Programului pentru dezvoltarea investiţiilor în turism – Masterplanul investiţiilor în turism pentru proiecte în domeniul turismului depuse de Consiliul Judeţean Călăraşi, Primăria municipiului Reşiţa şi Primăria oraşului Borsec, informează ministerul de resort printr-un comunicat.

Cristina Chiriac (CONAF): Este important să ne gândim ce avem de făcut în 2025, astfel încât să nu intrăm într-o recesiune economică

„România trebuie să reducă cheltuielile publice, în special din zona celor neproductive pentru a evita o posibilă recesiune economică în 2025, să crească eficienţa colectării veniturilor fiscale şi să evite supraîncărcarea fiscală asupra mediului de afaceri”, a declarat Cristina Chiriac, preşedinta Confederaţiei Naţionale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), în cadrul dezbaterii profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu titlul „Înapoi la economie. Cum văd antreprenorii anul 2025.”

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA