Dana Tănase, Asociația Română a Cărnii (ARC): Este necesară o plafonare a prețurilor la energia electrică

mart. 9, 2022 | Evenimente

Facturile la energia electrică le dau mari bătăi de cap și celor din industria cărnii. Soluția diminuării efectelor negative ar fi, în opinia Danei Tănase, Director Executiv, Asociația Română a Cărnii (ARC), plafonarea prețurilor la energia electrică, în caz contrar, impactul negativ asupra acestui sector urmând să fie și mai mare, după cum a explicat aceasta, în cadrul webinarului Coaliției pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC), cu tema ”Industria alimentară, între creșterea costurilor și presiunea importurilor”. Dezbaterea a avut pe 23 februarie și a fost moderată de Constantin Rudnițchi, Director Executiv CLCC.

Costuri de producție, mai mari cu 9-10%

Potrivit Danei Tănase, din perspectiva creșterii prețurilor la utilități, situația diferă, unii dintre membrii asociației au contracte care expiră prin lunile aprilie, mai, iunie, alții negociază. Această creștere se reflectă însă deja în costurile de producție, mai mari cu cel puțin 9-10 procente. De asemenea, au crescut și costurile legate de ambalaje.

Pesta porcină africană, alt pericol

”Pe partea de procesare carne, suntem puternic afectați de pesta porcină africană, maladie care a început în anul 2017 și care se pare că se va întinde încă 20-30 de ani de acum înainte. Din păcate, până în prezent nu s-au luat măsuri cu privire la această boală. Din cauza pestei porcine, noi nu ne putem promova”, a mai spus Tănase.

Potrivit acesteia, producția de carne de porc în România a scăzut anul trecut cu 30% față de anul 2020 și, ca urmare, ”nu avem de unde să asigurăm necesarul și pentru consum, și pentru procesare”.

”În momentul de față, în urma unor acțiuni care durează de zece ani, așteptăm să vedem dacă vom putea exporta în Statele Unite ale Americii salam de Sibiu și conserve”, a mai spus Directorul Executiv ARC.

În opinia acesteia, altă problemă importantă o constituie deficitul forței de muncă, muncitorii români preferând să plece peste hotare, unde ofertele sunt mai avantajoase.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Costul orar al forței de muncă în România continuă să crească

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată, după numărul zilelor lucrătoare, a înregistrat în trimestrul III o creștere de 3,18% față de precedentele trei luni, arată datele Institutului Național de Statistică. Față de aceeași perioadă a anului trecut, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o creștere de 17,12%.

Călin Biriș (Online Mastery), despre importanța colaborării cu agenția de digital marketing

„Lucrăm pentru aceleași obiective. Agenția cu antreprenorul sau cu businessul au aceleași obiective, pentru că, dacă merge bine businessul, conform serviciilor oferite de agenție, atunci și agenției îi va merge bine”, a subliniat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării). 

Robert Trandafir (Gun Media): Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele

„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a  declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA