Dana Dobrescu, despre importanța dialogului între stakeholderi: Un dialog bine așezat ajută atât mediul economic în ansamblu, cât și guvernanții

apr. 29, 2024 | Comunitatea CLCC

„Un dialog bine așezat ajută foarte mult. Nu ne ajută doar pe noi sau pe consumatori, ci ajută mediul economic în ansamblu și guvernanții, toți participanții la dialog, a declarat Dana Dobrescu, Corporate & Government Affairs Manager, Mondelez România. Declarația a fost dată în timpul dezbaterii profesionale cu titlul „Suprareglementare, suprataxare. Când ce e mult strică”, organizată de CLCC – Coaliţia pentru Libertatea Comerţului şi a Comunicării.

În deschiderea intervenției sale, reprezentanta Mondelez România a vorbit despre majorarea taxelor de la începutul anului: „Noi am trecut prin experiența unor creșteri de taxe la începutul anului, când a crescut TVA-ul la produsele cu conținut de zahăr, și a fost un proces care a pus presiune pe business. A fost dificil să-l implementăm, nu numai din perspectiva implementării efective, tehnice, ci mai mult din perspectiva preluării unor costuri într-un context economic dificil”.

„O dezbatere publică, o consultare publică în care toți stakeholderii să fie implicați este foarte avantajoasă și eficientă pentru toate părțile implicate în dialog.”

„Consultarea privind aceste reglementări trebuie să fie o consultare reală, în care să existe un dialog consecvent și consistent. […] Un dialog bine așezat ajută foarte mult. Nu ne ajută doar pe noi sau pe consumatori, ci ajută mediul economic în ansamblu și inclusiv guvernanții, pentru că noi, din informațiile pe care le aveam la acea dată, știam că un TVA crescut va avea impact asupra pieței, asupra elasticității prețurilor”, a precizat Dana Dobrescu.

În continuare, Dana Dobrescu a vorbit despre presiunea la nivel macroeconomic, amintind de opțiunea prevăzută de Fondul Monetar Internațional de a crește TVA, considerând că în anumite context efectele pot fi contrare celor așteptate: „Când taxăm suplimentar, trebuie să ne uităm și la contextul economic în care ne aflăm, pentru că suntem într-un context economic foarte dificil, cu o inflație foarte crescută și presiune pe costurile de producție. Datele pe care le avem din experiența altor țări care au introdus suprataxare indică un puternic impact asupra puterii de cumpărare, asupra inflației.”

România, în contratimp cu celelalte țări

„O altă perspectivă ar fi să ne uităm și la ce fac alte țări. De multe ori, România este fie printre primele țări care implementează directive, regulamente, fie printre ultimele. Este bine ca atunci când suntem printre primele țări să fim precauți, pentru că este posibil să nu avem un model verificat și care, la prima vedere, poate să pară că aduce rezultate. De exemplu, legat de TVA la produsele cu zahăr, este o discuție mai amplă legată de veniturile colectate la bugetul de stat, dar și de impactul real asupra sănătății consumatorilor, comparativ cu programele de educație și prevenție.”

„Când suntem printre primii care preluăm o idee este bine să stăm cu toții la masă și să vedem dacă este cea mai bună idee și, mai ales, să vedem dacă această idee se suprapune peste realitatea din România”, concluzionează Dana Dobrescu.

Înregistrarea întâlnirii „Suprareglementare, suprataxare. Când ce e mult strică”, AICI .

***

Reuniunile CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Odată cu setarea obiectivului aderării la Uniunea Europeană, dezvoltarea României s-a aliniat cadrului european, iar analiza indicatorilor reprezentativi subliniază această schimbare prin înregistrarea unui trend general ascendent în perioada 2003-2023. Următorul infografic prezintă evoluția indicatorilor reprezentativi ai României în ultimii 20 de ani, evidenţiind următoarele aspecte:

ARTICOLE RECENTE

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Odată cu setarea obiectivului aderării la Uniunea Europeană, dezvoltarea României s-a aliniat cadrului european, iar analiza indicatorilor reprezentativi subliniază această schimbare prin înregistrarea unui trend general ascendent în perioada 2003-2023. Următorul infografic prezintă evoluția indicatorilor reprezentativi ai României în ultimii 20 de ani, evidenţiind următoarele aspecte:

Cum a evoluat piața muncii în 2024?

2024 a fost un an al prudenței pe piața muncii, în care angajatorii au postat aproape 300.000 de joburi noi, dar și în care candidații au fost foarte activi în a-și căuta un nou loc de muncă, în condițiile în care au fost înregistrate aproximativ 11 milioane de aplicări, potrivit datelor din cea de-a 9-a ediție a raportului anual Review & Trends realizat de eJobs România.

Au fost semnate trei noi contracte de investiţii în infrastructura de turism

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan Radu Oprea, a semnat contractele de finanţare în cadrul Programului pentru dezvoltarea investiţiilor în turism – Masterplanul investiţiilor în turism pentru proiecte în domeniul turismului depuse de Consiliul Judeţean Călăraşi, Primăria municipiului Reşiţa şi Primăria oraşului Borsec, informează ministerul de resort printr-un comunicat.

Cristina Chiriac (CONAF): Este important să ne gândim ce avem de făcut în 2025, astfel încât să nu intrăm într-o recesiune economică

„România trebuie să reducă cheltuielile publice, în special din zona celor neproductive pentru a evita o posibilă recesiune economică în 2025, să crească eficienţa colectării veniturilor fiscale şi să evite supraîncărcarea fiscală asupra mediului de afaceri”, a declarat Cristina Chiriac, preşedinta Confederaţiei Naţionale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), în cadrul dezbaterii profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu titlul „Înapoi la economie. Cum văd antreprenorii anul 2025.”

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA