Dan Schwartz, Consultant fiscal: Dacă nu se vor face ajustări la măsurile propuse, riscurile pentru România și pentru economia românească sunt semnificative

sept. 29, 2023 | Comunitatea CLCC, Noutăți

Dacă nu se vor face ajustări la măsurile propuse, riscurile pentru România și pentru economia românească sunt semnificative. Măsurile propuse vin la pachet cu schimbări radicale și creșteri de taxe care afectează întregul mediu de afaceri”, a declarat Dan Schwartz, Consultant fiscal, Cofondator& Managing Partner RSM România, în cadrul dezbaterii profesionale: “Şi cu asta ce-am făcut? Efectele pachetului de măsuri fiscale asupra economiei”, organizată de Coaliţia Pentru Libertatea Comerţului şi a Comunicării.

Guvernul și-a asumat răspunderea pe un pachet de măsuri care a fost vehiculat în spațiul public de foarte multă vreme, răspundere care s-a concretizat în și mai multă incertitudine în ceea ce privește felul în care legislația fiscală și atitudinea autorităților fiscale vor arăta în următoarele luni sau poate chiar în următorii ani”, susține consultantul fiscal.

„Tot ceea ce putem face este să facem eforturi pentru a modifica prevederile legale care sunt lipsite de logică, lipsite de o abordare corectă economică.”

În continuarea, Dan Schwartz a realizat o scurtă prezentare a măsurilor fiscale susținute de Guvern:

„Ceea ce s-a întâmplat în Parlament pentru mine a fost absolut paradoxal, pe de-o parte s-au făcut afirmații perfect corecte în ceea ce privește necesitatea reformelor, a scăderii cheltuielilor la nivelul aparatului de stat, în ceea ce privește îmbunătățirea colectării creanțelor statului și a colectării fiscale la nivel de ANAF etc. În același timp au fost prezentate soluții care nu au nicio legătură cu dificultățile pe care le are România.”

Acesta a subliniat faptul că, în ceea ce privește Codul fiscal al României măsurile sunt semnificative, astfel că sunt afectate toate impozitele importante și se introduc concepte noi, cum ar fi impozitul minim.

 „Mai apar măsuri care sunt numite de disciplină economică financiară și care se referă la descentralizarea serviciilor publice; apar măsurile pentru combaterea evaziunii fiscale; măsuri referitoare la transport și la efactură; se introduce o nouă sancțiune – o impozitare cu o cotă de 70% a veniturilor persoanelor fizice, venituri a căror sursă nu poate fi justificată; Codul de Procedură fiscală va fi și el modificat.”

Consultantul fiscal completează ideea cu următoarea afirmație: Actul normativ este scris haotic, se trece de la o zonă la alta, nu există o rigoare în ceea ce privește redactarea legii respective. Reforma se face în timp și nu peste noapte.”

Impozit minim pe profit– o măsură antieconomică

„Una dintre măsurile care a generat cele mai multe discuții este instituirea celebrului impozit minim pe profit– o măsură antieconomică, este o taxă pe vânzări care nu are regimul de colectare al TVA-ului, ea se va regăsi în costuri, iar costurile vor influența la nivel macro inflația și nivelul de trai al populației”, explică Dan Schwartz.

„Apar măsuri și în zona TVA-ului, taxa care afectează în cea mai mare măsură nivelul de trai al cetățenilor; o creștere a TVA-ului afectează mai mult pe cei cu venituri mici, decât pe cei cu venituri mari.”

Printre efectele produse de recentele măsuri fiscale, se numără:

  • Pe termen scurt efectul negativ al măsurilor recent adoptate va fi covârșitor și riscul major pe care România îl are în momentul de față este acela de a pierde impulsul pozitiv pe care l-a avut economia noastră.
  • În loc să scadă evaziunea fiscală, ea va crește pentru că este încurajată de politicile fiscale ale Guvernului.
  • România riscă să-și încetinească ritmul de creștere economică și să-și piardă atractivitatea în ceea ce privește investițiile străine.

„Pentru tot ceea ce se întâmplă acum vor exista și persoane răspunzătoare – răspunderea politică este la politicieni”, concluzionează consultantul fiscal, Dan Schwartz.

 

Înregistrarea întâlnirii „Şi cu asta ce-am făcut? Efectele pachetului de măsuri fiscale asupra economiei” poate fi urmărită integralAICI.

Reuniunile CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

 

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Costul orar al forței de muncă în România continuă să crească

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată, după numărul zilelor lucrătoare, a înregistrat în trimestrul III o creștere de 3,18% față de precedentele trei luni, arată datele Institutului Național de Statistică. Față de aceeași perioadă a anului trecut, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o creștere de 17,12%.

Călin Biriș (Online Mastery), despre importanța colaborării cu agenția de digital marketing

„Lucrăm pentru aceleași obiective. Agenția cu antreprenorul sau cu businessul au aceleași obiective, pentru că, dacă merge bine businessul, conform serviciilor oferite de agenție, atunci și agenției îi va merge bine”, a subliniat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării). 

Robert Trandafir (Gun Media): Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele

„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a  declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA