Cristian Pelivan (ARMO): Produse neconforme din afara UE sunt introduse pe piaţă în urma unor scăpări legislative

iun. 13, 2024 | Comunitatea CLCC

„Produse vândute de platforme din afara Uniunii Europene, care nu respectă aceleaşi reglementări precum companiile din statele membre, sunt introduse pe piaţă folosindu-se de scăpări legislative pentru a ocoli controalele vamale”, a declarat Cristian Pelivan, director executiv la Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO), în cadrul dezbaterii profesionale „Contrabanda, duşmanul ignorat al pieţei libere şi al bugetului”, organizată de CLCC- Coaliţia pentru Libertatea Comerţului şi a Comunicării.

“Acum ne confruntăm cu ceea ce am putea numi contrabanda “gulerelor albe” pentru că se face sub ochii autorităţilor. Nu vorbim despre produse aduse, aşa cum se întâmplă în cazul ţigaretelor, cu drone, submarine sau cu bărci improvizate care trec graniţa ilegal, ci vorbim despre produse vândute cât de cât legal de către platforme din afara Uniunii Europene, dar care, din păcate, nu respectă aceleaşi reglementări precum companiile înregistrate în state membre ale Uniunii Europene – şi care se folosesc de tot felul de scăpări legislative pentru a ocoli controalele vamale”, a menţionat Cristian Pelivan.

El a explicat că, în Uniunea Europeană, orice comandă care nu depăşeşte suma de 150 euro nu este supusă controlului vamal.

“Atunci, aceste platforme împart comenzi mai mari, în comenzi mai mici, în mai multe colete, care să nu depăşească acest prag, să nu declanşeze acel filtru şi să livreze produse către consumatorii români şi europeni. De multe ori se constată că aceste produse nu sunt doar neconforme, ele sunt chiar toxice”, a mai spus Cristian Pelivan.

În urma unor analize efectuate la astfel de comenzi cu jucării, 100% dintre produsele comandate erau neconforme, iar o bună parte dintre ele conţineau chiar substanţe toxice şi interzise in Uniunea Europeană.

“Aceste produse au putut intra tocmai pentru că au evitat acele filtre, prin exploatarea unor scăpări legislative. De ce cumpără oamenii astfel de produse? Preţul din păcate este cel care dictează, nu doar în România, ci în toată lumea. Vedem acest fenomen şi în statele nordice, care sunt bogate şi unde aceste platforme din afara Uniunii Europene au căpătat o cotă de piaţă extrem de mare în ultimul an. Vedem acest fenomen şi în Statele Unite. Preţul, din păcate, este principalul lucru pe care consumatorul îl ia în calcul atunci când compară, fie că achiziţionează jucării, bijuterii, ţigări sau pesticide. Este o contrabandă a gulerelor albe. Legal este greu de combătut. Nu se poate face monitorizând frontierele, pentru că aceste produse intra cu avionul şi aterizează pe aeroportul din Ungaria şi sunt aduse ulterior, prin intermediul curierilor, în România sau în alte state membre ale Uniunii Europene”, a mai spus director executiv al ARMO.

În opinia sa, o statistică îngrijorătoare vine de la Comisia Europeană, potrivit căreia, în 2023, 2 miliarde de colete cu valoare sub 150 euro au intrat în Uniunea Europeană.

“Dintre acestea, 65% ar fi trebuit să fie supuse controlului vamal. Aşadar, este un volum imens de marfă neconformă care intră şi este achiziţionată de consumatori şi, fără să ştie, aceştia îşi pun de multe ori sănătate în pericol pentru că achiziţionează produse care nu sunt doar neconforme, ci de multe ori conţin substanţe toxice pentru sănătatea umană”, a adăugat Cristian Pelivan.

Înregistrarea întâlnirii Contrabanda, duşmanul ignorat al pieţei libere şi al bugetului, AICI .

***

Reuniunile CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Costul orar al forței de muncă în România continuă să crească

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată, după numărul zilelor lucrătoare, a înregistrat în trimestrul III o creștere de 3,18% față de precedentele trei luni, arată datele Institutului Național de Statistică. Față de aceeași perioadă a anului trecut, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o creștere de 17,12%.

Călin Biriș (Online Mastery), despre importanța colaborării cu agenția de digital marketing

„Lucrăm pentru aceleași obiective. Agenția cu antreprenorul sau cu businessul au aceleași obiective, pentru că, dacă merge bine businessul, conform serviciilor oferite de agenție, atunci și agenției îi va merge bine”, a subliniat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării). 

Robert Trandafir (Gun Media): Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele

„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a  declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA