Cristian Pârvan, Secretar General, Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România (AOAR): Industria românească a scăzut

iun. 15, 2022 | Comunitatea CLCC

Avem nevoie de noi strategii, de noi tehnologii, de digitalizare în toate industriile, de inovare, în condițiile în care industria românească a scăzut, lucru confirmat și de anuarul statistic, „100 de ani de Statistică”, unde realitatea industriei românești este susținută prin cifre și date, după cum a arătat Cristian Pârvan, Secretar General, Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), în cadrul reuniunii online a comunității CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), de la finalul lunii mai, dedicate statusului actual al industriei românești și perspectivelor viitorului

Multe industrii își încetează activitatea

„În anumite perioade, ponderea comerțului în PIB a ajuns să devanseze ponderea industriei, iar acest lucru arată faptul că nu folosim capabilitățile pe care le avem, nu reușim să dezvoltăm altele și nici să le păstrăm pe cele pe care le avem, deoarce asistăm la închideri de capacități industriale. Sunt multe industrii care își încetează activitatea, iar cel mai concludent exemplu, în acest sens, este industria de confecții, al cărei număr a scăzut constant în ultimii ani”, a mai comentat Cristian Pârvan.

Componentele strategiei industriale

În opinia acestuia, strategia industrială ar trebui să aibă cel puțin două criterii în vedere: valorificarea din industrializare cu grad cât mai mare a resurselor naturale și atragerea și susținerea investițiilor de înaltă tehnologie.

Reprezentantul AOAR a mai spus că, în această criză energetică, a propus tuturor factorilor de decizie implicați – mediu, energie, finanțe, etc. – să facă o schemă a înlocuirii utilajelor vechi, mari consumatoare de energie electrică, astfel încât și pe această cale să fie redus necesarul de energie electrică, în mod inteligent, urmând ca, prin economia de energie electrică realizată, să fie rambursate într-o perioadă mai lungă aceste împrumuturi. Potrivit lui Pârvan, această propunere este ignorată.

Înregistrarea întâlnirii MAI ARE ROMÂNIA INDUSTRIE?, poate fi urmărită integral AICI.

Dezbatere digitală marca CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Adrian Voican (ANAT): A lua voucherele de vacanță este o crimă economică împotriva dezvoltării; trebuie să le repunem la loc

A lua voucherele de vacanță, acest catalizator al industriei, cred că este o crimă economică împotriva dezvoltării și trebuie să le punem la loc, poate într-un format mai deștept care să ajute și angajații din domeniul privat, este de părere vicepreședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT), Adrian Voican.

Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global

După mai mult de un deceniu de cooperare fiscală globală, se conturează din ce în ce mai clar o revenire a competiției fiscale, pe fondul unor noi tensiuni comerciale care perturbă lanțurile de aprovizionare în timp real, se arată în cel mai recent raport EY privind perspectiva strategiilor fiscale la nivel global. Avansul accelerat în tehnologie impactează, la rândul său, piețele financiare mondiale, adăugând o anumită marjă de incertitudine economică.

„Turismul în 2025, o nouă încercare”, tema dezbaterii CLCC din 24 aprilie

Pentru industria turistică, la vechile probleme, cum ar fi lipsa forței de muncă și numărul redus al turiștilor străini, se adaugă altele noi, cum sunt creșterea fiscalității și scăderea valorii tichetelor de vacanță. Care este strategia de creștere a operatorilor din turism? Cum se adaptează la noile condiții? Te invităm să aflăm împreună pe 24 aprilie, începând cu ora 11.00, în cadrul unei noi dezbatere profesionale digitale CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, cu titlul „Turismul în 2025, o nouă încercare”.

Expansiunea comerțului online impulsionează piața logistică și industrială din România

România se află într-un proces accelerat de transformare a pieței de e-commerce, generând o cerere tot mai mare pentru spații logistice și industriale. Conform raportului „Quo Vadis E-commerce” realizat de Cushman & Wakefield, comerțul online continuă să fie un motor de creștere pentru sectorul industrial și logistic, generând oportunități semnificative pentru dezvoltatori și investitori.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA