Cristian Pârvan, Secretar General, Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România (AOAR): Industria românească a scăzut

iun. 15, 2022 | Comunitatea CLCC

Avem nevoie de noi strategii, de noi tehnologii, de digitalizare în toate industriile, de inovare, în condițiile în care industria românească a scăzut, lucru confirmat și de anuarul statistic, „100 de ani de Statistică”, unde realitatea industriei românești este susținută prin cifre și date, după cum a arătat Cristian Pârvan, Secretar General, Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), în cadrul reuniunii online a comunității CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), de la finalul lunii mai, dedicate statusului actual al industriei românești și perspectivelor viitorului

Multe industrii își încetează activitatea

„În anumite perioade, ponderea comerțului în PIB a ajuns să devanseze ponderea industriei, iar acest lucru arată faptul că nu folosim capabilitățile pe care le avem, nu reușim să dezvoltăm altele și nici să le păstrăm pe cele pe care le avem, deoarce asistăm la închideri de capacități industriale. Sunt multe industrii care își încetează activitatea, iar cel mai concludent exemplu, în acest sens, este industria de confecții, al cărei număr a scăzut constant în ultimii ani”, a mai comentat Cristian Pârvan.

Componentele strategiei industriale

În opinia acestuia, strategia industrială ar trebui să aibă cel puțin două criterii în vedere: valorificarea din industrializare cu grad cât mai mare a resurselor naturale și atragerea și susținerea investițiilor de înaltă tehnologie.

Reprezentantul AOAR a mai spus că, în această criză energetică, a propus tuturor factorilor de decizie implicați – mediu, energie, finanțe, etc. – să facă o schemă a înlocuirii utilajelor vechi, mari consumatoare de energie electrică, astfel încât și pe această cale să fie redus necesarul de energie electrică, în mod inteligent, urmând ca, prin economia de energie electrică realizată, să fie rambursate într-o perioadă mai lungă aceste împrumuturi. Potrivit lui Pârvan, această propunere este ignorată.

Înregistrarea întâlnirii MAI ARE ROMÂNIA INDUSTRIE?, poate fi urmărită integral AICI.

Dezbatere digitală marca CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Costul orar al forței de muncă în România continuă să crească

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată, după numărul zilelor lucrătoare, a înregistrat în trimestrul III o creștere de 3,18% față de precedentele trei luni, arată datele Institutului Național de Statistică. Față de aceeași perioadă a anului trecut, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o creștere de 17,12%.

Călin Biriș (Online Mastery), despre importanța colaborării cu agenția de digital marketing

„Lucrăm pentru aceleași obiective. Agenția cu antreprenorul sau cu businessul au aceleași obiective, pentru că, dacă merge bine businessul, conform serviciilor oferite de agenție, atunci și agenției îi va merge bine”, a subliniat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării). 

Robert Trandafir (Gun Media): Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele

„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a  declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA