Constantin Rudnițchi (CLCC): Companiile cer predictibilitate și măsuri concrete

mai 20, 2020 | Aparitii si Comunicate

„Măsurile care se vor lua pentru repornirea economiei trebuie să fie predictibile. Ceea ce s-a întâmplat până acum a adus deja costuri importante pentru agenții economici. Confuziile create de ordonanțele militare au dus la închiderea unor magazine care comercializau produse alimentare, iar incertitudinea continuă să provoace pierderi”, a declarat Constantin Rudnițchi, director general al Coaliției pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC), la webinarul „Business în Noua Economie”, organizat de EM360 și România Durabilă.
Conform unui chestionar trimis membrilor CLCC, în anul 2020, în sectorul retail și HoReCa, s-ar putea înregistra scăderi ale cifrelor de afaceri între 10 și 40%.

„Companiile care au fost închise sunt decapitalizate, sunt fără bani pentru că, timp de două luni, nu au încasat aproape nimic. În plus, vor continua să aibă costuri cu plata utilităților și cu materialele sanitare”, a mai spus directorul CLCC.
Printre măsurile de repornire a economiei propuse de membrii CLCC se numără micro-granturi – companiile au nevoie în perioada următoare de circa 1.000 de euro/angajat pentru a-și plăti furnizorii, pentru sectorul de turism e nevoie de o comunicare oficială clară referitoare la începerea sezonului, e necesară susținerea comerțului autohton și evidențierea pe etichetă a faptului că produsele sunt fabricate în România și ar putea fi conceput un tratament special pentru companiile din zona rurală, prin facilități fiscale – o reducere sau o amânare a contribuțiilor pe salarii sau chiar a impozitului pe profit. O listă cu zece propuneri concrete privind business-ul în noua economie va fi înaintată Guvernului de CLCC, pe baza propunerilor membrilor.

La eveniment au participat: Liviu Rogojinaru, secretar de stat la Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri; Sebastian Burduja, secretar de stat la Ministerul Finanțelor Publice; Tănase Stamule, consilier economic al prim-ministrului Ludovic Orban. De asemenea, reprezentanți ai mediului de afaceri, ai marilor asociații patronale, consultanți și jurnaliști.

INFOGRAFICE

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Odată cu setarea obiectivului aderării la Uniunea Europeană, dezvoltarea României s-a aliniat cadrului european, iar analiza indicatorilor reprezentativi subliniază această schimbare prin înregistrarea unui trend general ascendent în perioada 2003-2023. Următorul infografic prezintă evoluția indicatorilor reprezentativi ai României în ultimii 20 de ani, evidenţiind următoarele aspecte:

ARTICOLE RECENTE

Aproape trei sferturi dintre companii se așteaptă la mai multe inspecții fiscale în următorii ani

Aproape trei sferturi dintre companiile respondente la sondajul “Global Tax Controversy and Dispute Resolution Survey” realizat de PwC în 35 de țări, inclusiv România, au arătat că s-au confruntat cu mai multe controale fiscale în ultimii 3-5 ani și se așteaptă ca acestea să crească în următorii trei până la cinci ani, pe fondul extinderii reglementărilor, dar și a digitalizării autorităților fiscale. Mai mult, din cele peste 2.000 de controale cu care s-au confruntat companiile participante la acest studiu, aproximativ 43% s-au transformat ulterior în litigii.

Feliciu Paraschiv (ANCMMR), despre ce își doresc oamenii de afaceri de la Guvern

„Noi ne dorim ca sistemul legislativ să «înțepenească» cumva și să nu se mai umble la legile astea. Nu putem să ne facem un buget pentru anul viitor, fără să știm ce legi sunt în vigoare anul viitor”, a declarat Feliciu Paraschiv, vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR), în cadrul dezbaterii profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu titlul „Ordonanța «trenuleț» a sosit. Vine și «trenul» cel mare?”.

Adrian Mitroi, Analist economic și Profesor de economie comportamentală: Într-o economie modernă trebuie să ai trei lucruri foarte importante

Într-o economie modernă, tehnologică, cu deficit de forță de muncă și cu knowledge economy, trebuie să ai trei lucruri foarte importante: creșterea economică, scăderea demografică și importul de forță de muncă calificată. Aceasta este declarația oferită de Adrian Mitroi, PHD, CFA, MBA – Analist economic și Profesor de economie comportamentală, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC, cu titlul „Ordonanța «trenuleț» a sosit. Vine și «trenul» cel mare?”, desfășurată în 28 ianuarie.

Mihaela Mitroi, PHD – Managing Partner GTA GROUP, despre deficitul bugetar: Motivul acestui deficit vine din cheltuielile bugetare

„Făcând o paralelă între acest deficit bugetar de care vorbim, comparativ cu situația fiscală din 2022-2023, eram cam în același loc, 5,7% în deficit. Cu toate acestea, în fiecare an am avut măsurile fiscale. Am avut Ordonanța nr. 16 din iulie 2022, când au avut loc acele modificări: dividendele, reducerea plafonului la microîntreprinderi, de la 1 milion de euro la 500.000 euro, TVA-uri, impozit pe câștig”, a afirmat Mihaela Mitroi, PHD – Managing Partner, GTA GROUP, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC, cu titlul „Ordonanța «trenuleț» a sosit. Vine și «trenul» cel mare?”. 

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA