Constantin Damov, Coaliția pentru Economie Circulară: Riscăm ca rapoartele de sustenabilitate, care sunt făcute să arătăm ce avem mai bine, să ajungă doar niște elemente de marketing

sept. 29, 2022 | Comunitatea CLCC

“Astăzi lucrăm cu câteva concepte în zona sustenabilității care sunt mai mult sau mai puțin măsurabile. Vorbim de o abordare voluntară sau nu, vorbim de sinceritate, vorbim de precizie, și vorbim până la urmă de impactul și în economia românească și – până la urmă – în legislație”, a declarat Constantin Damov, Președintele Coaliției pentru Economie Circulară, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC “De la CSR la ESG”, organizată pe 15 septembrie.

“Sunt practician în zona reciclării, conduc astăzi cel mai mare grup de companii de reciclare din zona de Europa de Est care se află în România, Green Group. ESG încearcă să pună la un loc partea de externalizări de costuri de mediu, environmental, impactul nostru în comunitatea locală. Environment-ul cred că este zona care este cel mai ușor de măsurat, deoarece avem metode și avem o metrică. În zona de social și government, cel care face evaluarea are acces atât cât îi poate da compania care este evaluată. Cred ca ESG este și un examen de sinceritate pentru că lucrurile urâte niciodată nu vrem să le afișăm. Și atunci, rapoartele de sustenabilitate, care sunt făcute să arătăm ce avem mai bine, riscăm să ajungă doar niște elemente de marketing, o nouă metodă de marketing pe piața de capital în care să arătăm că noi suntem buni, să creăm un instrument pentru binele banilor. Ceea ce este important este crearea unui instrument pentru binele societății, pentru că acolo se vede sustenabilitatea”, a explicat Constantin Damov.

Potrivit acestuia, în România aceste raportări se fac în general la companiile mari, care au peste 500 de angajați, iar această raportare merge la ANAF. “Este o raportare obligatorie anuală astăzi acel raport de sustenbilitate, dar el poate fi înlocuit și cu o declarație de sustenabilitate de 2-3 pagini, în care declarăm că suntem sustenabili.  Și lucrurile chiar așa se întâmplă…”

Președintele Coaliției pentru Economie Circulară afirmă că în Europa avem un nivel mediu de circularitate de 13% la nivel economic, România fiind pe ultimul loc, cu 1,3-1,5%.  “Apar tot mai multe companii care sun evaluate și declarate că au rating tot mai bun de ESG, iar în economia circulară noi facem pași invers… Și mă întreb de ce nu există o corelare între ceea ce măsurăm , între ceea ce declarăm și noile piețe pe care  noi încercăm să le dezvoltăm?”

Înregistrarea întâlnirii „De la CSR la ESG” poate fi urmărită integral AICI.

Dezbatere digitală marca CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Costul orar al forței de muncă în România continuă să crească

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată, după numărul zilelor lucrătoare, a înregistrat în trimestrul III o creștere de 3,18% față de precedentele trei luni, arată datele Institutului Național de Statistică. Față de aceeași perioadă a anului trecut, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o creștere de 17,12%.

Călin Biriș (Online Mastery), despre importanța colaborării cu agenția de digital marketing

„Lucrăm pentru aceleași obiective. Agenția cu antreprenorul sau cu businessul au aceleași obiective, pentru că, dacă merge bine businessul, conform serviciilor oferite de agenție, atunci și agenției îi va merge bine”, a subliniat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării). 

Robert Trandafir (Gun Media): Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele

„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a  declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA