Coaliția pentru Libertatea Comerțului și Comunicării: propuneri de măsuri pentru sprijinirea economiei

mai 27, 2020 | Aparitii si Comunicate

Coaliția pentru Libertatea Comerțului și Comunicării (CLCC) a realizat o consultare a membrilor săi cu privire la măsurile de sprijin care ar trebui adoptate de către Administrația și de către Guvernul României.

Astfel, CLCC propune adoptarea următoarelor măsuri menite să susțină economia:

Predictibilitate. Managerii și antreprenorii companiilor românești înțeleg că situația pandemiei a necesitat luarea unor decizii rapide, adaptate crizei sanitare. Dar este nevoie ca, în următoarea perioadă, aplicarea deciziilor care vizează agenții economici să devină predictibile, în sensul de a permite firmelor o minimă perioadă de pregătire, de achiziții, dacă este cazul, și să existe un termen clar de aplicare.

Programe de granturi pentru companii. Există în derulare o serie de programe dedicate companiilor, dar antreprenorii cred că este nevoie ca firmele să aibă acces la granturi (sume nerambursabile) din fonduri europene sau naționale. CLCC propune oferirea unor granturi de 1.000 euro per angajat pentru companiile mici și mijlocii. Sumele ar trebui să fie direcționate de către companii exclusiv pentru plata furnizorilor și a utilităților (apă, energie, gaze naturale). Măsura ar fi utilă pentru a nu dezvolta un blocaj financiar la nivelul economiei.

Program pentru păstrarea angajaților. Legislația în vigoare oferă facilități companiilor pentru a angaja tineri, persoane vârstnice sau șomeri, dar este nevoie ca întreprinderile să fie încurajate să își păstreze actualii angajați, în care au investit și care cunosc procedurile companiei. De aceea, propunem un program prin care salariul angajaților să fie suportat parțial de companie, parțial de bugetul asigurărilor sociale. Programul se va derula doar în cazul companiilor aflate în dificultate și pe o perioadă limitată de timp.

Încurajarea consumului de produse fabricate în România. Companiile românești activează în piața comună europeană, dar consumatorul român poate fi informat explicit asupra produselor fabricate în țară. Propunem ca produsele fabricate în România să aibă un semn distinctiv pe etichetă, de exemplu culorile drapelului național.

O abordare regională. Este clar că majoritatea firmelor din mediul rural (comerț, servicii și alte domenii) sunt mai vulnerabile în fața crizei, de aceea propunem ca pentru o perioadă limitată de timp (6-9 luni) firmele care își desfășoară activitatea în zona rurală să beneficieze de facilități fiscale (reducerea impozitului pe venit/profit, reducerea contribuțiilor de asigurări sociale).

Crearea unui program similar IMM Invest pentru companiile mari. Companiile cu peste 250 de salariați nu se pot califica pentru programul IMM Invest, de aceea propunem extinderea programului astfel încât să poată aplica și companiilor care au mai mult de 250 de salariați.

Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării are circa 2.000 de membri, din sectoare ale economiei foarte diferite, cu o cifră de afaceri cumulată de aproximativ 50 miliarde lei și un număr total de angajați de peste 36.000. Coaliția își manifestă deschiderea la dialog cu reprezentanți ai Parlamentului României, ai Guvernului, ai administrației centrale și locale pe aceste teme, dar și pe alte teme care privesc mediul de afaceri.

Constantin Rudnițchi

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Costul orar al forței de muncă în România continuă să crească

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată, după numărul zilelor lucrătoare, a înregistrat în trimestrul III o creștere de 3,18% față de precedentele trei luni, arată datele Institutului Național de Statistică. Față de aceeași perioadă a anului trecut, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o creștere de 17,12%.

Călin Biriș (Online Mastery), despre importanța colaborării cu agenția de digital marketing

„Lucrăm pentru aceleași obiective. Agenția cu antreprenorul sau cu businessul au aceleași obiective, pentru că, dacă merge bine businessul, conform serviciilor oferite de agenție, atunci și agenției îi va merge bine”, a subliniat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării). 

Robert Trandafir (Gun Media): Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele

„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a  declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA