Coaliția pentru Libertatea Comerțului și Comunicării: propuneri de măsuri pentru sprijinirea economiei

mai 27, 2020 | Aparitii si Comunicate

Coaliția pentru Libertatea Comerțului și Comunicării (CLCC) a realizat o consultare a membrilor săi cu privire la măsurile de sprijin care ar trebui adoptate de către Administrația și de către Guvernul României.

Astfel, CLCC propune adoptarea următoarelor măsuri menite să susțină economia:

Predictibilitate. Managerii și antreprenorii companiilor românești înțeleg că situația pandemiei a necesitat luarea unor decizii rapide, adaptate crizei sanitare. Dar este nevoie ca, în următoarea perioadă, aplicarea deciziilor care vizează agenții economici să devină predictibile, în sensul de a permite firmelor o minimă perioadă de pregătire, de achiziții, dacă este cazul, și să existe un termen clar de aplicare.

Programe de granturi pentru companii. Există în derulare o serie de programe dedicate companiilor, dar antreprenorii cred că este nevoie ca firmele să aibă acces la granturi (sume nerambursabile) din fonduri europene sau naționale. CLCC propune oferirea unor granturi de 1.000 euro per angajat pentru companiile mici și mijlocii. Sumele ar trebui să fie direcționate de către companii exclusiv pentru plata furnizorilor și a utilităților (apă, energie, gaze naturale). Măsura ar fi utilă pentru a nu dezvolta un blocaj financiar la nivelul economiei.

Program pentru păstrarea angajaților. Legislația în vigoare oferă facilități companiilor pentru a angaja tineri, persoane vârstnice sau șomeri, dar este nevoie ca întreprinderile să fie încurajate să își păstreze actualii angajați, în care au investit și care cunosc procedurile companiei. De aceea, propunem un program prin care salariul angajaților să fie suportat parțial de companie, parțial de bugetul asigurărilor sociale. Programul se va derula doar în cazul companiilor aflate în dificultate și pe o perioadă limitată de timp.

Încurajarea consumului de produse fabricate în România. Companiile românești activează în piața comună europeană, dar consumatorul român poate fi informat explicit asupra produselor fabricate în țară. Propunem ca produsele fabricate în România să aibă un semn distinctiv pe etichetă, de exemplu culorile drapelului național.

O abordare regională. Este clar că majoritatea firmelor din mediul rural (comerț, servicii și alte domenii) sunt mai vulnerabile în fața crizei, de aceea propunem ca pentru o perioadă limitată de timp (6-9 luni) firmele care își desfășoară activitatea în zona rurală să beneficieze de facilități fiscale (reducerea impozitului pe venit/profit, reducerea contribuțiilor de asigurări sociale).

Crearea unui program similar IMM Invest pentru companiile mari. Companiile cu peste 250 de salariați nu se pot califica pentru programul IMM Invest, de aceea propunem extinderea programului astfel încât să poată aplica și companiilor care au mai mult de 250 de salariați.

Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării are circa 2.000 de membri, din sectoare ale economiei foarte diferite, cu o cifră de afaceri cumulată de aproximativ 50 miliarde lei și un număr total de angajați de peste 36.000. Coaliția își manifestă deschiderea la dialog cu reprezentanți ai Parlamentului României, ai Guvernului, ai administrației centrale și locale pe aceste teme, dar și pe alte teme care privesc mediul de afaceri.

Constantin Rudnițchi

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

„Despre libertate economică, suprataxare și economie de piață” – o nouă dezbatere CLCC

„Despre libertate economică, suprataxare și economie de piață” – o nouă dezbatere CLCC

Într-un context economic marcat de creșterea taxelor, reglementări tot mai stricte și presiuni asupra mediului de afaceri, este esențial să discutăm despre viitorul libertății economice în România. Cum influențează suprataxarea competitivitatea companiilor? Este încă economia de piață un motor real de dezvoltare? Te invităm să aflăm împreună, pe 28 martie, de la ora 11:00, în cadrul unei noi dezbateri CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, cu titlul „Despre libertate economică, suprataxare și economie de piață”.  

PIB-ul României s-a majorat cu peste 40% în ultimii cinci ani

Produsul Intern Brut (PIB) al României a înregistrat, din 2019 până în 2024, un salt de aproape 41%, dar creșterea nu s-a resimțit, nici pe departe cu aceeași amploare, și în nivelul de trai al populației. La acest capitol, țara noastră se află pe locul 53, ȋn lume.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA